[D3 03 3.7MPI ] Odłączenie akumulatora
Ok Panowie odłączyłem akumulator od padaczki i po 10h nic złego się nie stało. Kodowanie kluczyka , zegarki i audio do ustawienia reszta nie sprawdzałem. W każdym razie naladowalem aku było 100 procent trochę postal, troszkę audio , lampeczki w dzrzwich podczas sprzatania i się zrobiło 70 także aku myślę do wymiany bo jakiś szit. Aha w kwestii kodowania aku to mój stary pamiętał nie trzeba było go kodowa ponownie.
Bo sterownik akumulatora pamięta kodowanie. Podobnie jak inne sterowniki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja mam sprawny FingerPrint więc wszystkie ustawienia wracają jednym naciśnięciem przycisku Startdrago_o pisze:Nic złego poza irytacją spowodowaną tym, że znowu tyle rzeczy do ustawienia a już miałem wszystko po swojemu
Co z tego że pamięta?drago_o pisze:Bo sterownik akumulatora pamięta kodowanie. Podobnie jak inne sterowniki.
Moim zdaniem jest tak:
1. Ładowanie bez odłączania aku od samochodu
Prostownik podłączamy przez bolec w sterowniku zarządzania energią. Wtedy sterownik wie, że akumulator jest ładowany i wie jak to ładowanie przebiegło.
Kodowanie sterownika nie znika i nie trzeba ponownie kodować akumulatora.
2. Ładowanie z odłączeniem aku od samochodu
Sterownik nie ma bladego pojęcia, że akumulator jest doładowywany.
Sterownik pamięta kodowanie ale dla poprawnego działania systemu należałoby ponownie zakodować akumulator, tak jakbyśmy założyli nowy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Odpowiedź na stwierdzenie, że pamiętał kodowanie. Bo tak po prostu jest, że sterowniki pamiętają kodowania. Kilka razy już o tym pisałem z 2-3 osobami na PW i ich "mechanicy", bo bez cudzysłowia nie wiem czy można napisać, ściągali z nich kasę za ponowne kodowanie akumulatora po odłączeniu go w trakcie naprawy auta Nieświadomi zapłacą. A mechanik ma duże pole do popisu bo wiadomo jak to z naszym D3... komputer na kołach.FOSS pisze:Co z tego że pamięta?
Jeśli o ładowanie chodzi to masz rację, po ładowaniu poza autem pasowałoby go na nowo zakodować. Bo jest w innym stanie niż był wcześniej i steronik nie wie o co kaman. Chociaż przeszło mi przez myśl, że skoro zna parametry, mierzy jego nałądowanie aktualne itp to powinien się połąpać. Ale życie pokazuje, że lepiej jest jak się go zakoduje po odłączaniu
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A ja ładowałem akumulator odpinając klemy, auto stało bez zasilania bo ładował się akumulator około doby bo był rozładowany mocno (coś mi żre prąd na postoju) jak ponownie podpięłem aku, adaptacja itd to okazuje się że w dwóch sterownikach mam błędy typu Component Protection.....i co trzeba z tym zrobić, jak to usunąć?
Ponowne kodowanie akumulatora po odłączeniu bez ładowania jest błędem.
Np. jeżeli odłączaliśmy naładowany w 80% akumulator i go zakodowaliśmy od nowa
to dla sterownika będzie ta pojemność traktowana jako 100%.
Jeżeli aku ma 100% naładowania (realnie) i go zakodujemy to nic się nie zmieni
w systemie (tak jakbyśmy założyli nowy akumulator).
Globalnie jest tak jak FOSS napisał kilka postów wyżej.
W zawiązku z częstymi pracami przy autach, gdzie muszę odłączać aku (wymiana altka, poduszki silnika, rozrusznik itp.),
nie koduję ponownie akumulatorów, ponieważ nie wiem czy są na 100% naładowane (a nawet jestem pewien, że nie są).
Np. jeżeli odłączaliśmy naładowany w 80% akumulator i go zakodowaliśmy od nowa
to dla sterownika będzie ta pojemność traktowana jako 100%.
Jeżeli aku ma 100% naładowania (realnie) i go zakodujemy to nic się nie zmieni
w systemie (tak jakbyśmy założyli nowy akumulator).
Globalnie jest tak jak FOSS napisał kilka postów wyżej.
W zawiązku z częstymi pracami przy autach, gdzie muszę odłączać aku (wymiana altka, poduszki silnika, rozrusznik itp.),
nie koduję ponownie akumulatorów, ponieważ nie wiem czy są na 100% naładowane (a nawet jestem pewien, że nie są).
Wywaliło, bo pewnie nie było to zrobione dobrze. Chociaż w naszych autach elektronika wariuje i dopuki działa to bym się błędem nie przejmował. Sam mam błąd CP na wzmacniaczu, który był zamontowany w aucie od fabryki. Ale wzmacniacz działa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
VCDS Ci podpowie jak wskarzesz okienko kodowania. Musisz jedynie znać własne wyposażenie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG