Ja na orlenie juz nie zatankuje, no chyba ze nie bede mial mozliwosxi dojechania do innej stacji a akurat orlen bedzie po drodze.
Tankowalem caly czas na orlenie zbierajac punkty i wymieniajac na paliwo i ciagle zachodzilem w glowe czemu skoro mam niwe swiece, cewki od D3, nowy rozrzad, nowe lpg itp...ciagle mailem problem na wonych obrotach z telepawkami, wpadanie zaplonow za uboga mieszanke raz na jednym banku raz na drugim.
Co chwile jezdzilem na regulacje, jako ze lpg leci po obd z ecu to i na pb zaczalem miec problemy. Na domiar zlego jak wymienialem filtry fl to byly one czarne w srodku od jakiejs mazi, jak smola. no koszmar.
W koncu stwierdzilem ze bede lac na shellu lub statoilu...i praktycznie wszystkie problemy zniknely po dwoch tankowaniach. bylem w ciezkim szoku jaka roznica moze byc na lpg.
Mam gdzies ze na orlenie jest nawet do 5-7gr taniej lub ze musze pojechac dalej aby zatankowac. Na orlen juz nie zawitam
Paliwo - co lać i gdzie ?
Paliwo
Na to wszystko nasuwają się oczywiście liczne oszustwa. W tym te związane z "chrzczeniem" paliwa. To niestety fakty.
Lubię tankować na Shellu, jednakże trafiałem już na kiepską jakość ich paliwa. W starej 80 odczuwam to w prosty sposób. W korku samochód zaczyna poszarpywać. Mowa o LPG.
Wnioski nasuwają się proste. Markowe stacje zasadniczo posiadają dobre paliwo. Co nie oznacza, że na małej również można zatankować coś dobrego.
Jednakże znam osobiście kilka osób, które sparzyły się na tanim paliwie z n/n stacji. Mój ojciec czyścił cały zbiornik, filtry i przewody paliwowe.
Moim zdaniem warto dołożyć te parę groszy do litra paliwa. Jak ktoś chce oszczędzać to niech unika tankowania przy autostradach. Tam paliwa są droższe o 30 groszy na litrze. Wynika to z podatków. /dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy zł miesięcznie/
Lubię tankować na Shellu, jednakże trafiałem już na kiepską jakość ich paliwa. W starej 80 odczuwam to w prosty sposób. W korku samochód zaczyna poszarpywać. Mowa o LPG.
Wnioski nasuwają się proste. Markowe stacje zasadniczo posiadają dobre paliwo. Co nie oznacza, że na małej również można zatankować coś dobrego.
Jednakże znam osobiście kilka osób, które sparzyły się na tanim paliwie z n/n stacji. Mój ojciec czyścił cały zbiornik, filtry i przewody paliwowe.
Moim zdaniem warto dołożyć te parę groszy do litra paliwa. Jak ktoś chce oszczędzać to niech unika tankowania przy autostradach. Tam paliwa są droższe o 30 groszy na litrze. Wynika to z podatków. /dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy zł miesięcznie/
Do A8 - 95% tankowań na Statoilu (tylko paliwo premium) - prawie wszystkie tankowania na jednej stacji, 5% na Orlenie (też premium).
Różnicę wyczułem na A6 C4 z silnikiem 2.5 TDI - po zatankowaniu paliwa premium odgłosy pracy silnika pod obciążeniem były mniej donośne, lepsza kultura pracy.
Do 80 B4 - 90% tankowań na stacji paliw przy Bricomarche, reszta Orlen, Statoil, Bliska (1.9 TDI przepali wszystko ).
Różnicę wyczułem na A6 C4 z silnikiem 2.5 TDI - po zatankowaniu paliwa premium odgłosy pracy silnika pod obciążeniem były mniej donośne, lepsza kultura pracy.
Do 80 B4 - 90% tankowań na stacji paliw przy Bricomarche, reszta Orlen, Statoil, Bliska (1.9 TDI przepali wszystko ).