[D3 02 4.2MPI/LPG ] Twarde zawieszenie
W amortyzatorze masz płyn/gaz/olej cokolwiek(nie wiem co jest w skórach A8). Jak w każdym. A regulowane jest ciśnienie za pomocą zaworka z tego co pamiętam, co powoduje, że amor jest twardszy lub miękki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Naprawić hehe... ciężko ocenić jak jest u Ciebie ale ja jak zjeżdżam z policjana to twardo jest ze względu na uderzanie uchwytami podnoszenia auta w tegoż policjanta
Nawet na obniżonym przodem buja u mnie (tak to odczuwam z pozycji kierowcy) mocniej niż tyłem i nadal nie ma źle jeśli o amortyzację idzie
Nawet na obniżonym przodem buja u mnie (tak to odczuwam z pozycji kierowcy) mocniej niż tyłem i nadal nie ma źle jeśli o amortyzację idzie
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Raczej nie za bardzo już co mam naprawiać, większość wymieniona (ostały się tylko amory ale raczej nie ma zastrzeżeń) a co do odczucia to weź pod uwage mój wiek .. Ja to auto np porównuję do MB S klasy które to na podobnym zawieszeniu przechodziły mi łagodniej przodem po śpiochach niż A8 - ma ktos podobne doświadczenia czy ja po prostu sie kanapowiec robię
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Ciekawy temat, myślałem, że tylko ja mam dziwne wrażenie, że auto mi sie twardsze zrobiło...
Ale do rzeczy, wszystko bło ok, do momentu kiedy chciałem vcdsem obniżyć zawieszenie - obniżenie o ok15mm spowodowało, że auto zrobiło sie momentalnie twarde, czego troche nie rozumiem - to tylko 15mm. Wróciłem do serii i potem już było OK.
Ostatnio zauważyłem, że mam odpiętą jedną wtyczkę od poduszki pod skrzynią biegów. Podłączyłem ją i ku mojemu zdziwieniu - auto wyraźnie zmienia siłe wspomagania, oraz jest twardsze. Poduszki silnika/skrzyni są jakoś zależne z siłą wpomagania oraz tłumieniem zawieszenia?
Wypne to spowrotem, bo przedtem mi się dosyć miekko jak na audi jezdziło, teraz już troche gorzej. Piszę, że jak na audi, bo wcześniej miałem S klasę i tam ten airmatic to prawdziwy poduszkowiec, ale na A8 nie narzekam.
Ale do rzeczy, wszystko bło ok, do momentu kiedy chciałem vcdsem obniżyć zawieszenie - obniżenie o ok15mm spowodowało, że auto zrobiło sie momentalnie twarde, czego troche nie rozumiem - to tylko 15mm. Wróciłem do serii i potem już było OK.
Ostatnio zauważyłem, że mam odpiętą jedną wtyczkę od poduszki pod skrzynią biegów. Podłączyłem ją i ku mojemu zdziwieniu - auto wyraźnie zmienia siłe wspomagania, oraz jest twardsze. Poduszki silnika/skrzyni są jakoś zależne z siłą wpomagania oraz tłumieniem zawieszenia?
Wypne to spowrotem, bo przedtem mi się dosyć miekko jak na audi jezdziło, teraz już troche gorzej. Piszę, że jak na audi, bo wcześniej miałem S klasę i tam ten airmatic to prawdziwy poduszkowiec, ale na A8 nie narzekam.
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
No A8 ma przecież servotronic. Poduszki nie wiem czy są aktywne ale na pewno w oryginale mialy diagnostykę, która częściowo usunięto w późniejszych egzemplarzach.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wiem że ma, ale wcześniej kierownica zachowywała sie inaczej i ciekawi mnie co to ma wspólnego z podpieciem poduszki pod skrzynia.
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
Może ma jakąś diagnostykę drgań wymaganą przy wyliczaniu ustawień zawieszenia co wpływa na to co opisałeś kilka postów wyżej Nie wiem czy w D3 ale wiem, że są takie poduszki z płynem co zmienia swoje właściwości dostosowując się do warunków pracy aby lepiej wygłuszać drgania i dostosowywać np zawieszenie i inne rzeczy...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Uporał się ktoś z tym problemem i może to jakoś sensownie wytłumaczyć? Szczerze mówiąc do dnia dzisiejszego nie uporałem się w 100%, robiłem adaptacje zawieszenia, ale ona zapisuje bardziej ustawienie wysokości zawieszenie, ale tłumienie nadal mi sie zdarzy, że robi sie twarde, kierownica zaczyna ciezej chodzic i nie jest to cały czas - dzisiaj pół godziny jezdziłem i było jak przedtem - miękko, lekko, aż przyjemnie jezdzić, aż nagle znów mu cos odwaliło i się twardo, ciężko zrobiło.. szczerze mówiąc irytuje mnie to do tego stopnia, że zaczynam żałować że sprzedałem S klasę, tam komfort był pyszny, a tutaj...
VCDS oczywiście błędów brak, zarówno silnik, skrzynia, ukł. kierownicy, elektryka.
VCDS oczywiście błędów brak, zarówno silnik, skrzynia, ukł. kierownicy, elektryka.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2017, 22:19 przez Pixel, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
Może czas wybrać się na porządną diagnostykę. Ja wiem, że łatwiej powiedzieć, że S klasa była super a tu słabo, ale najnormalniej coś masz kolego zepsute. Jak jeżdżę na comforcie to mam miękkie zawieszenie, wspomaganie reguluje się tylko od prędkości. Jak dam dynamic to mam twardo i tego od tego ustawienia oczekuje. Nic się nie robi twardę samo z siebie itp... Fakt faktem, że na comforcie przez obniżenie mam już dość twardo ale jest odczuwalna różnica pomiędzy tymi ustawieniami.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
A może to banalne rozwiązanie, sprawdzić nie zaszkodzi.
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-lpg-tw ... htm#279191
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-lpg-tw ... htm#279191
Witam Kolegow
Nie obrazcie sie ale troche szukacie jak dzieci we mgle
Tlumienie amortyzatorow w naszych A8 4E nastepuje elektromagnetycznie
Ponizej troche teori z SSP 292
[ Dodano: 2017-03-21, 09:13 ]
Jak juz zaczalem sie wymadrzac to skoncze.
Wplywu twardosci zawieszenia na wspomaganie servotronic nie ma
Servotronic i jego charakterystyka zalezy od otwarcia zaworu N119 ktory jest sterowany przez sterownik Bordnetz-2 J520 a sygnalem wejsciowym do sterowania jest sygnal predkosci ze sterownika ESP J104.
Ponizej schemat
[ Dodano: 2017-03-21, 09:16 ]
Dodatkowo jeszcze schemat przebiegu momentu na kierownicy i cisnienia w ukladzie do predkosci auta.
Nie obrazcie sie ale troche szukacie jak dzieci we mgle
Tlumienie amortyzatorow w naszych A8 4E nastepuje elektromagnetycznie
Ponizej troche teori z SSP 292
[ Dodano: 2017-03-21, 09:13 ]
Jak juz zaczalem sie wymadrzac to skoncze.
Wplywu twardosci zawieszenia na wspomaganie servotronic nie ma
Servotronic i jego charakterystyka zalezy od otwarcia zaworu N119 ktory jest sterowany przez sterownik Bordnetz-2 J520 a sygnalem wejsciowym do sterowania jest sygnal predkosci ze sterownika ESP J104.
Ponizej schemat
[ Dodano: 2017-03-21, 09:16 ]
Dodatkowo jeszcze schemat przebiegu momentu na kierownicy i cisnienia w ukladzie do predkosci auta.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 13:59 przez mmalinas, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Michal
Michal
Czyli to do czego dążę to fakt, że usterka jest czysto elektryczna. A związek z servotronic'iem przypadkowy lub wynikający również z elektrycznego uszkodzenia. Pozostaje sprawdzić wiązki i dobrze szukać. Oprócz tego sprawdzić błędy w innych sterownikach bo niestety często się okazuje, że one mogą mieć znaczący wpływ na inne elementy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 mar 2017, 18:45
- Lokalizacja: Poznań
Chciałem zakładać nowy temat, ale podepne się pod ten, bo problem mam praktycznie identyczny.
Posiadam Audi a8 d3 z 2007 roku. Samochód pożyczyłem rodzinie na wyjazd do trójmiasta, niestety był to mój błąd. Według tego co udało mi się od nich ustalić wjechali w wąską ulicę, gdzie wyjechał tir. Mój wujek nieprzyzwyczajony do prowadzenia tak dużego samochodu spanikował i żeby uniknać kolizji uderzył w krawężnik. Od uderzenia pękła opona. Podczas wymiany auto zostało podniesione bez użycia towing mode, oraz jacking mode do unoszenia samochodu (zawieszenie pneunomatyczne).
I tutaj pojawia się problem. Od tego momentu samochód jest sztywny w każdym trybie zawieszenia. Jeżdząc po dziurach zawieszenie jest cholernie twarde, czuć każde uderzenia o asfalt. Zawieszenie prawidłowo podnosi się i opada, podczas zmian trybu, jednak cały czas jest twarde. Samochód prawidłowo "buja" się podczas najeżdżania na nierówności, jednak nie tłumi uderzeń podczas wjechania w dziurę.
Auto było już oddane do jednego serwisu, gdzie sprawdzili go pod kątem błędów komputera (nie było żadnego), oraz mechanicznie (też podobno wszystko wporząku). Zrobili kalibracje zawieszenia, która też nic nie dała.
Średnio uśmiecha mi się jeździć po kolejnych warsztatach i próbować na ślepo wymieniać jakieś części, lub po raz kolejny usłyszeć że nie wiedzą co zrobić. Być może ktoś spotkał się z problemem na jakiś zagranicznych forach, lub jest w stanie polecic warsztat, który byłby w stanie to naprawić.
Posiadam Audi a8 d3 z 2007 roku. Samochód pożyczyłem rodzinie na wyjazd do trójmiasta, niestety był to mój błąd. Według tego co udało mi się od nich ustalić wjechali w wąską ulicę, gdzie wyjechał tir. Mój wujek nieprzyzwyczajony do prowadzenia tak dużego samochodu spanikował i żeby uniknać kolizji uderzył w krawężnik. Od uderzenia pękła opona. Podczas wymiany auto zostało podniesione bez użycia towing mode, oraz jacking mode do unoszenia samochodu (zawieszenie pneunomatyczne).
I tutaj pojawia się problem. Od tego momentu samochód jest sztywny w każdym trybie zawieszenia. Jeżdząc po dziurach zawieszenie jest cholernie twarde, czuć każde uderzenia o asfalt. Zawieszenie prawidłowo podnosi się i opada, podczas zmian trybu, jednak cały czas jest twarde. Samochód prawidłowo "buja" się podczas najeżdżania na nierówności, jednak nie tłumi uderzeń podczas wjechania w dziurę.
Auto było już oddane do jednego serwisu, gdzie sprawdzili go pod kątem błędów komputera (nie było żadnego), oraz mechanicznie (też podobno wszystko wporząku). Zrobili kalibracje zawieszenia, która też nic nie dała.
Średnio uśmiecha mi się jeździć po kolejnych warsztatach i próbować na ślepo wymieniać jakieś części, lub po raz kolejny usłyszeć że nie wiedzą co zrobić. Być może ktoś spotkał się z problemem na jakiś zagranicznych forach, lub jest w stanie polecic warsztat, który byłby w stanie to naprawić.