części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
Gość

Post autor: Gość » 20 lip 2016, 01:24

Fela daje rade tylko końcówki wydechu kupa

PMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2015, 11:07
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 21 lip 2016, 09:36

a ja lubię końcówki w dół - zwłaszcza w gnojowicy ;) ...

pewna kultowa japoska firma do swoih bolidów oferuje podobne klimaty

Obrazek

Obrazek


więc zupełnie nie mam stresu z końcówkami w dół no i zderzak przynajmniej nie jest w sadzy ;)

Gość

Post autor: Gość » 21 lip 2016, 16:45

Sorki ale kiszka :)

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 25 mar 2017, 14:30

Witam Kolegow

Dzisiaj wykonalem obnizenie zawieszenia przedniego po wymianie wahaczy nosnych i prowadzacych.

Do obnizenia zastosowalem te same laczniki czujnika poziomu.

Skrocenie ramienia uzyskalem przez zwiekszenie przegiecia "S" na samym laczniku.

Redukcja 1cm na laczniku obnizyla auto bez adaptacji z 420mm do 380mm.

Nastepnie wykonalem adaptacje poziomowania do 398mm przy pomocy VAS 5054A

Obnizenie plus wymiana gum stabilizatora i regulacja luzu maglownicy.

Nareszcze spokoj w zawieszeniu.

Dla kolegow ktorzy chcieliby delikatnie 20-30mm obnizyc zamieszenie nie potrzebna jest zmiana lacznikow na regulowane troche cierpliwosci dwa regulowane przegiecia i Auto samo jedzie w dol.

Pozdrawiam
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 mar 2017, 14:51

mmalinas pisze:Dzisiaj wykonalem obnizenie zawieszenia przedniego po wymianie wahaczy nosnych i prowadzacych.
A co z tyłem?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 25 mar 2017, 15:00

Witam

Tyl obnizylem z seryjnego 398 do 395 elektronicznie.

Najbardziej przeszkadzal mi przod z nierownym przeswitem nadkoli

W tej chwili pozycja Auta jest w delikatny klin i przeswity nadkoli sa wyrownane.
pozdrawiam

Michal

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 25 mar 2017, 22:53

Możesz pokazać ma zdjęciaxh co dokładnie zrobiłeś z czujnikami?

Ja dzisiaj znalazłem ciekawą opcję w kodowaniu. Nie wiem czy tak można co robić czy nie, ale coś tam się udało.

Obrazek

Oryginalne kodowanie było 0015500
Nowe kodowanie to 0011210

Po zastosowaniu tego kodowania, zmieniły się wartości podstawowe z 416mm na 391mm przód oraz z 398mm na 378mm tył. Auto usiadło niżej.

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 25 mar 2017, 23:34

Czesc Rafal

Nie znalem tej opcjii zmiany wartosci bazowych przez zmiane kodowania krotkiego sterownika.

Dokladnie to co ja robilem mechanicznie zeby przejsc poza zakres regulacyjny wykonales przez wpisanie nowych wartosci bazowych bez dotykania hardware'u.

Gratulacje !!!

Jestem pewien ze trzeba jeszcze wykonac adaptacje polozenia bazowego i sprawdzic polozenie swiatel.

Rafal bardzo cenna informacja. Dzieki !!!

Ja zmienilem dlugosc lacznika przez powiekszenie przegiecia "S" ale tylko dla przodu tyl korekta elektroniczna
pozdrawiam

Michal

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 25 mar 2017, 23:49

Oczywiście, adaptacja była.
Najpierw na normalnym kodowaniu aby stała równo ponieważ prawy tył stał wyżej niż lewy przód. Później zmiana kodowania i nowa adaptacja tych obniżonych wartości kodowaniem.

Wcześniej zrobiłem regulację wysokości świateł. Wraz ze zmianą kodowania zawieszenia światła zachowały swoją pozycję.

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 26 mar 2017, 08:36

Wydaje mi sie ze ta informacja psuje trochę interes z łącznikami regulowanymi.


Zmiane kodowania sprawdze na mojej drugiej D3 bez dotykania dzwigni czujnika.

Dam znac jak mi poszlo.

Rafal jeszcze raz dzięki za podzielenie sie ta informacja.
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 mar 2017, 09:06

Widziałem te kodowania, przedstawiłem je i absolutnie fizycznie nic mi się nie zmieniło. A dzieje się tak ponieważ moim zdaniem jest to informacja do modułu lamp o tym że auto ma inną wysokość.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 26 mar 2017, 17:56

Też myślałem że to to tylko informacja dla lamp, ale po zmianie kodowania auto poszło niżej a lampy zachowały wysokość.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 mar 2017, 23:50

Dzisiaj ponownie sprawdzałem i zero reakcji na to kodowania.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 27 mar 2017, 09:55

drago_o pisze:Dzisiaj ponownie sprawdzałem i zero reakcji na to kodowania.
To coś masz nie tak, bo auto po zmianie kodowania i ponownej poprawnej adaptacji powinno usiąść o te właśnie 25mm wspomniane.

mmalinas - Z reguły, jeśli ktoś porywa się na obniżanie auta, te 25mm to ciut mało - wtedy i tak przydają się regulowane łączniki.

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 27 mar 2017, 11:39

Czesc Rapik

Tez prawda. Dla mojego obnizania o 25mm nie musialem siegac do lacznikow.

Osobiscie chcialem wyrownac przeswit nadkoli i delikatnie obnizyc.

Koledzy ktorzy chca posadzic Auto jeszcze nizej o 50-60mm musza skracac laczniki.

Czyli albo regulowane albo zwiekszenie przegiecia na originalnych.

Wazne dla wszystkich po takiej akcji sprawdzenie zbieznosci i ustawienia swiatel.
pozdrawiam

Michal

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl