[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)
jak ktoś się chce pobawić to za 60zł można obniżyć zawieszenie ile się chce, potrzebne jest 8 przegubów kulowych szpilka metrowa gwint 6mm i 2 łączniki do tej szlipki
tak wygląda łącznik przedni jeszcze nie wygięty(ostatecznie wymieniłem na 2cm dłuższy)
tył ( ostatecznie też dałęm 2cm dłuższą szpilke)
tak wygląda na dynamic
tak wygląda łącznik przedni jeszcze nie wygięty(ostatecznie wymieniłem na 2cm dłuższy)
tył ( ostatecznie też dałęm 2cm dłuższą szpilke)
tak wygląda na dynamic
Gleba jest fajna i ja na poziomie -40...-50 jeżdżę tak od kilku lat ale niestety są też tego minusy.
Po pierwsze komfort bo nie ma co ukrywać, że komfort na tym ucierpi.
Po drugie funkcjonalność bo nie da się ukryć, że pokonywanie typowo miejskich przeszkód tj. leżący policjant czy rozwalone torowisko często staje się wyzwaniem.
Po trzecie zużycie opon - o ile z tyłu jest regulacja pochylenia kół o tyle z przodu jej nie ma i niestety ale przednie koła idą w negatyw i im niżej tym bardziej niszczą się wewnętrzne krawędzie opon.
Taki los
Po pierwsze komfort bo nie ma co ukrywać, że komfort na tym ucierpi.
Po drugie funkcjonalność bo nie da się ukryć, że pokonywanie typowo miejskich przeszkód tj. leżący policjant czy rozwalone torowisko często staje się wyzwaniem.
Po trzecie zużycie opon - o ile z tyłu jest regulacja pochylenia kół o tyle z przodu jej nie ma i niestety ale przednie koła idą w negatyw i im niżej tym bardziej niszczą się wewnętrzne krawędzie opon.
Taki los
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie potrzebuje pomocy, posiadam a8d3 z2002r, jestem po wymianie poduszki i regeneracji kompresora. Zawieszenie jest szczelne, dobrze skalibrowane, auto podnosi się z trybu"dynamic" do "lift" bardzo szybko, auto stoi równo na każdym z trybów - błędów w sterowniku brak.
Problem pojawia się po założeniu regulowanych łączników. Łączniki są krótsze od standardowych o około centymetr, są rowne na osiach. Po montarzu tył opuszcza się po obu stronach tyle samo lewy przód obniża się o około centymetr zaś prawy przód kładzie się niemalże dosłownie na ziemi. Bez względu na regulowanie długości łączników prawy przód jest niżej od reszty kół o około 2/3cm. Błędów w sterowniku brak, w blokach pomiarowych w banku 5 wartość prawego przedniego Koloa znacząco równi się od reszty - auto wyglada mega koślawo na każdym z trybów. Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy.
Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada
Problem pojawia się po założeniu regulowanych łączników. Łączniki są krótsze od standardowych o około centymetr, są rowne na osiach. Po montarzu tył opuszcza się po obu stronach tyle samo lewy przód obniża się o około centymetr zaś prawy przód kładzie się niemalże dosłownie na ziemi. Bez względu na regulowanie długości łączników prawy przód jest niżej od reszty kół o około 2/3cm. Błędów w sterowniku brak, w blokach pomiarowych w banku 5 wartość prawego przedniego Koloa znacząco równi się od reszty - auto wyglada mega koślawo na każdym z trybów. Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy.
Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada
Myślę że czujnik przy kole jest już w słabym stanie. Po założeniu starych łączników albo oryginalnej długości też tak jest?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Odpowiedź już padładrago_o pisze:Po założeniu starych łączników albo oryginalnej długości też tak jest?
...Dejvid pisze:Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy.
Diagnostyka.Dejvid pisze:Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
trafna uwaga bracie, byłbym wdzięczy za jakieś nawet najmniejsze wskazówkiFOSS pisze:Diagnostyka.Dejvid pisze:Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada
wczoraj podczas śmigania zapaliła mi się kontrolka zawieszenia, po ponownym uruchomieniu silnika zniknęła, dziś na powrocie z uczelni znów się pojawiła, przed zgaszeniem silnika udało mi sie ustrzelić takie błędy:
01577 - Turn-Off due to Over-Temp
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00139 - Left Front Body Acceleration Sensor (G341)
007 - Short to Ground - Intermittent
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
007 - Short to Ground - Intermittent
00141 - Rear Body Acceleration Sensor (G343)
007 - Short to Ground - Intermittent
00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)
012 - Electrical Fault in Circuit
skasowane, jestem ciekaw czy wrócą.
kolega piter widze ogarnął już spasik na lato, też bym chciał co by wstydu teamowiczom na ulicach nie robić
Freeq pisze:Możesz pokazać ma zdjęciaxh co dokładnie zrobiłeś z czujnikami?
Ja dzisiaj znalazłem ciekawą opcję w kodowaniu. Nie wiem czy tak można co robić czy nie, ale coś tam się udało.
[url=http://i1330.photobucket.com/albums/w571/Fre_Eq/IMG_20170325_171239_zpsxmndokja.jpg]Obrazek[/URL]
Oryginalne kodowanie było 0015500
Nowe kodowanie to 0011210
Po zastosowaniu tego kodowania, zmieniły się wartości podstawowe z 416mm na 391mm przód oraz z 398mm na 378mm tył. Auto usiadło niżej.
dziwne to kodowanie nic nie zmienia.... przynajmniej u mnie, według mnie info jest do świateł...... ale jak ci usiadło -to coś musi w tym być..... dziwne....
zawieszenie mam w pełni sprawne więc nie wiem o co biega z tym kodowaniem....
Też tak uważam. Jakby to było tak proste to każdy by wiedział. A może kodowanie dotyczy zachowania zawiasu po obniżeniu aby wiedział że jest opuszczony i ma trochę inaczej działać
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie wiem czy nie potraficie czytać ze zrozumieniem czy w czym jest problem.
Ten sposób będzie działał w każdym D3 - nie ma że boli.
Ale logicznym jest, że jak zmienicie samo kodowanie to się nic nie zmieni.
Po jego zmianie trzeba jeszcze przeprowadzić adaptację, w której to po zmianie kodowania wartości automatycznie zmieniają się na niższe, przez co auto po poprawnej adaptacji pójdzie w dół, żadna filozofia czy czarna magia odnośnie niektórych egzemplarzy.
Ten sposób będzie działał w każdym D3 - nie ma że boli.
Ale logicznym jest, że jak zmienicie samo kodowanie to się nic nie zmieni.
Po jego zmianie trzeba jeszcze przeprowadzić adaptację, w której to po zmianie kodowania wartości automatycznie zmieniają się na niższe, przez co auto po poprawnej adaptacji pójdzie w dół, żadna filozofia czy czarna magia odnośnie niektórych egzemplarzy.