![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] H7 - Philips Blue Vision vs Osram Cool Blue
- eloallxp
- Forum Audi A8
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
- Lokalizacja: Łódź
[D2 FL ALL ] H7 - Philips Blue Vision vs Osram Cool Blue
Witam
Czy ktoś z obecnych tu na forum posiada lub posiadał takie żarówki i mógł by mi powiedziec jak z ich działaniem i barwą ?? ewentualnie które lepiej wybrac ?
Czy ktoś z obecnych tu na forum posiada lub posiadał takie żarówki i mógł by mi powiedziec jak z ich działaniem i barwą ?? ewentualnie które lepiej wybrac ?
Ostatnio zmieniony 04 lip 2016, 21:55 przez eloallxp, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Stosowałem kiedyś H1 Osram Cool Blue. Bardzo krótka żywotność max 3 m-ce. Nietanie w stosunku do wytrzymałości. Nielegalne używanie, policja może zabrać dowód i nie dostaniesz w nich przeglądu. No chyba, że od kilku lat coś się zmieniło.
Jakiejś wyraźnej różnicy w pracy w stosunku do normalnych nie zauważyłem. Producenci celowo obniżają żywotność takich żarówek i windują ceny. Ponieważ daje to kierowcy złudne poczucie zastąpienia tanim sposobów xenonów. A "xenon" (nazwa handlowa) jest najjaśniejszym źródłem światła znanym człowiekowi. Powstaje jako iskra pomiędzy dwoma, już nie pamiętam jakimi pierwiastkami.
Nie założę tego więcej.
8-)
Jakiejś wyraźnej różnicy w pracy w stosunku do normalnych nie zauważyłem. Producenci celowo obniżają żywotność takich żarówek i windują ceny. Ponieważ daje to kierowcy złudne poczucie zastąpienia tanim sposobów xenonów. A "xenon" (nazwa handlowa) jest najjaśniejszym źródłem światła znanym człowiekowi. Powstaje jako iskra pomiędzy dwoma, już nie pamiętam jakimi pierwiastkami.
Nie założę tego więcej.
8-)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj założyłem do przeciwmgłowych H3 Osram Cool Blue Hyper 5000K i do długich HB3 Osram Cool Blue Intense 4200K. Te pierwsze dają bardzo ładne białe światło i nawet pojawia się czasami niebieskawa poświata. Prawie jak xenon :-D Jednak część światła jest pochłaniana przez niebieską farbę na bańce i świecą mniej skutecznie od zwykłych mega żółtych Osramów mimo mocy 70W. Nie maja też homologacji na Europe.
Długie natomiast świecą na żółto-biało, całkiem nieźle oświetlają drogę i posiadają homologację.
Do świateł mijania jednak nie zdecydowałbym się na te 5000K. Podejrzewam że buła by była podobna jak w H3 z ilością światła :-/
Długie natomiast świecą na żółto-biało, całkiem nieźle oświetlają drogę i posiadają homologację.
Do świateł mijania jednak nie zdecydowałbym się na te 5000K. Podejrzewam że buła by była podobna jak w H3 z ilością światła :-/
- Lechu
- Super Klubowicz
- Posty: 1139
- Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
- Lokalizacja: wielkopolska
Jeżdże na blue vision na mijania w soczewach w swoim A6. Mam je od roku i się nie przepaliły, ale wiadomo zależy kto jak często jeździ. Światło jest dosyć białe i jest ogólnie poprawa od zwykłych H7.
W służbowym wypróbowałem Bottari + H4. Efekt mega światła od cholery. Oślepiaja i jedna padła jeszcze po 2 tygodniach a druga trochę później. Ogólnie nie polecam.
W służbowym wypróbowałem Bottari + H4. Efekt mega światła od cholery. Oślepiaja i jedna padła jeszcze po 2 tygodniach a druga trochę później. Ogólnie nie polecam.
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli nie zależy ci na kolorze, a na ilości i jakości światła bez rujnowania portfela to:
- H7 Tungsram +90% - koszt około 40 zł za komplet.
Jeśli ma być trochę bardziej biało to:
- H7 OSRAM COOL BLUE INTENSE 4200K (obecnie takie mam w długich, dobrze i mocno świecą, ale słabiej jak Tungsramy).
Jeśli ma być "jak ksenon" to:
- H7 COOL BLUE HYPER 5000K XENON LOOK (miałem takie w długich, wygląd fajny, ale mało dają światła, nie mają homologacji, tylko na "offroad").
Przeczytaj również ten artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... iej/74x6jh
- H7 Tungsram +90% - koszt około 40 zł za komplet.
Jeśli ma być trochę bardziej biało to:
- H7 OSRAM COOL BLUE INTENSE 4200K (obecnie takie mam w długich, dobrze i mocno świecą, ale słabiej jak Tungsramy).
Jeśli ma być "jak ksenon" to:
- H7 COOL BLUE HYPER 5000K XENON LOOK (miałem takie w długich, wygląd fajny, ale mało dają światła, nie mają homologacji, tylko na "offroad").
Przeczytaj również ten artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... iej/74x6jh
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
Do testów, tuningu czy zabawy są jeszcze (selektywne są niedozwolone w Polsce oprócz przeciwmgłowych - ja właśnie używam H3 selektywnych - w trudnych warunkach pogodowych rewelacja):
- H7 Osram Allseason 2500K (selektywne żółte)
http://allegro.pl/osram-h7-allseason-30 ... 12028.html
- H7 Osram Allseason 2500K (selektywne żółte)
http://allegro.pl/osram-h7-allseason-30 ... 12028.html
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
czemu nie mają homologacji?bazzzyl pisze: Jeśli ma być "jak ksenon" to:
- H7 COOL BLUE HYPER 5000K XENON LOOK (miałem takie w długich, wygląd fajny, ale mało dają światła, nie mają homologacji, tylko na "offroad").
szukam czegoś białego barwowo do doświetlania zamiast h8ki w D3
i własnie to co znalazłem żarnikowego co może być zbliżone to
OSRAM H11 COOL BLUE BOOST
Jakieś lepsze propozycje?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
- dice111
- Moderator
- Posty: 6061
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Tu fajne porównanie, starych CBH+ i nowych CBB
Także, podsumowując wciąż lepiej stosować CBH+ a pomału się kończą, bo podobno zakończyli produkcję.
Przy 80W zapewne szybciej dojedzie się odbłyśnik, światła wcale nie ma więcej, a wizualnie prezentują się jak 55W CBH+
PS - Philips DiamondVision 5000k w PL niedostępne, a porównywalne były z CBH+
Wszystkie w/w bez homologacji rzecz jasna
Także, podsumowując wciąż lepiej stosować CBH+ a pomału się kończą, bo podobno zakończyli produkcję.
Przy 80W zapewne szybciej dojedzie się odbłyśnik, światła wcale nie ma więcej, a wizualnie prezentują się jak 55W CBH+
PS - Philips DiamondVision 5000k w PL niedostępne, a porównywalne były z CBH+
Wszystkie w/w bez homologacji rzecz jasna
Black Cars Matters