![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
[D2 FL ALL ] H7 - Philips Blue Vision vs Osram Cool Blue
- eloallxp
 - Forum Audi A8

 - Posty: 205
 - Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
 - Lokalizacja: Łódź
 
[D2 FL ALL ] H7 - Philips Blue Vision vs Osram Cool Blue
Witam 
Czy ktoś z obecnych tu na forum posiada lub posiadał takie żarówki i mógł by mi powiedziec jak z ich działaniem i barwą ?? ewentualnie które lepiej wybrac ?
			
			
													Czy ktoś z obecnych tu na forum posiada lub posiadał takie żarówki i mógł by mi powiedziec jak z ich działaniem i barwą ?? ewentualnie które lepiej wybrac ?
					Ostatnio zmieniony 04 lip 2016, 21:55 przez eloallxp, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
						- 
				
				bunga bunga
 - Super Klubowicz

 - Posty: 727
 - Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
 - Lokalizacja: WSC
 
Stosowałem kiedyś H1 Osram Cool Blue. Bardzo krótka żywotność max 3 m-ce. Nietanie w stosunku do wytrzymałości. Nielegalne używanie, policja może zabrać dowód i nie dostaniesz w nich przeglądu. No chyba, że od kilku lat coś się zmieniło.
Jakiejś wyraźnej różnicy w pracy w stosunku do normalnych nie zauważyłem. Producenci celowo obniżają żywotność takich żarówek i windują ceny. Ponieważ daje to kierowcy złudne poczucie zastąpienia tanim sposobów xenonów. A "xenon" (nazwa handlowa) jest najjaśniejszym źródłem światła znanym człowiekowi. Powstaje jako iskra pomiędzy dwoma, już nie pamiętam jakimi pierwiastkami.
Nie założę tego więcej.
8-)
			
			
									
									
						Jakiejś wyraźnej różnicy w pracy w stosunku do normalnych nie zauważyłem. Producenci celowo obniżają żywotność takich żarówek i windują ceny. Ponieważ daje to kierowcy złudne poczucie zastąpienia tanim sposobów xenonów. A "xenon" (nazwa handlowa) jest najjaśniejszym źródłem światła znanym człowiekowi. Powstaje jako iskra pomiędzy dwoma, już nie pamiętam jakimi pierwiastkami.
Nie założę tego więcej.
8-)
- Mucholejkolator
 - Super Klubowicz

 - Posty: 561
 - Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
 - Lokalizacja: Lublin
 
Dzisiaj założyłem do przeciwmgłowych H3 Osram Cool Blue Hyper 5000K i do długich HB3 Osram Cool Blue Intense 4200K. Te pierwsze dają bardzo ładne białe światło i nawet pojawia się czasami niebieskawa poświata. Prawie jak xenon :-D  Jednak część światła jest pochłaniana przez niebieską farbę na bańce i świecą mniej skutecznie od zwykłych mega żółtych Osramów mimo mocy 70W. Nie maja też homologacji na Europe. 
Długie natomiast świecą na żółto-biało, całkiem nieźle oświetlają drogę i posiadają homologację.
Do świateł mijania jednak nie zdecydowałbym się na te 5000K. Podejrzewam że buła by była podobna jak w H3 z ilością światła :-/
			
			
									
									
						Długie natomiast świecą na żółto-biało, całkiem nieźle oświetlają drogę i posiadają homologację.
Do świateł mijania jednak nie zdecydowałbym się na te 5000K. Podejrzewam że buła by była podobna jak w H3 z ilością światła :-/
- Lechu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 1139
 - Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
 - Lokalizacja: wielkopolska
 
Jeżdże na blue vision na mijania w soczewach w swoim A6. Mam je od roku i się nie przepaliły, ale wiadomo zależy kto jak często jeździ. Światło jest dosyć białe i jest ogólnie poprawa od zwykłych H7. 
W służbowym wypróbowałem Bottari + H4. Efekt mega światła od cholery. Oślepiaja i jedna padła jeszcze po 2 tygodniach a druga trochę później. Ogólnie nie polecam.
			
			
									
									
						W służbowym wypróbowałem Bottari + H4. Efekt mega światła od cholery. Oślepiaja i jedna padła jeszcze po 2 tygodniach a druga trochę później. Ogólnie nie polecam.
- bazzzyl
 - Super Klubowicz

 - Posty: 486
 - Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
 - Moje auto: A8 D2
 - Rocznik: 1999
 - Silnik: V6 2.8
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Imię: Niunia
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Jeśli nie zależy ci na kolorze, a na ilości i jakości światła bez rujnowania portfela to:
- H7 Tungsram +90% - koszt około 40 zł za komplet.
Jeśli ma być trochę bardziej biało to:
- H7 OSRAM COOL BLUE INTENSE 4200K (obecnie takie mam w długich, dobrze i mocno świecą, ale słabiej jak Tungsramy).
Jeśli ma być "jak ksenon" to:
- H7 COOL BLUE HYPER 5000K XENON LOOK (miałem takie w długich, wygląd fajny, ale mało dają światła, nie mają homologacji, tylko na "offroad").
Przeczytaj również ten artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... iej/74x6jh
			
			
									
									
						- H7 Tungsram +90% - koszt około 40 zł za komplet.
Jeśli ma być trochę bardziej biało to:
- H7 OSRAM COOL BLUE INTENSE 4200K (obecnie takie mam w długich, dobrze i mocno świecą, ale słabiej jak Tungsramy).
Jeśli ma być "jak ksenon" to:
- H7 COOL BLUE HYPER 5000K XENON LOOK (miałem takie w długich, wygląd fajny, ale mało dają światła, nie mają homologacji, tylko na "offroad").
Przeczytaj również ten artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... iej/74x6jh
- bazzzyl
 - Super Klubowicz

 - Posty: 486
 - Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
 - Moje auto: A8 D2
 - Rocznik: 1999
 - Silnik: V6 2.8
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Imię: Niunia
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Do testów, tuningu czy zabawy są jeszcze (selektywne są niedozwolone w Polsce oprócz przeciwmgłowych - ja właśnie używam H3 selektywnych - w trudnych warunkach pogodowych rewelacja):
- H7 Osram Allseason 2500K (selektywne żółte)
http://allegro.pl/osram-h7-allseason-30 ... 12028.html
			
			
									
									
						- H7 Osram Allseason 2500K (selektywne żółte)
http://allegro.pl/osram-h7-allseason-30 ... 12028.html
- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
czemu nie mają homologacji?bazzzyl pisze: Jeśli ma być "jak ksenon" to:
- H7 COOL BLUE HYPER 5000K XENON LOOK (miałem takie w długich, wygląd fajny, ale mało dają światła, nie mają homologacji, tylko na "offroad").
szukam czegoś białego barwowo do doświetlania zamiast h8ki w D3
i własnie to co znalazłem żarnikowego co może być zbliżone to
OSRAM H11 COOL BLUE BOOST
Jakieś lepsze propozycje?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum. 
wyPAD 2020
						wyPAD 2020
- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- dice111
 - Moderator

 - Posty: 6069
 - Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
 - Moje auto: S8 D2
 - Rocznik: 1996
 - Silnik: V8 4.2
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Imię: AHC by MTM
 - Lokalizacja: Těšin
 
Tu fajne porównanie, starych CBH+ i nowych CBB
Także, podsumowując wciąż lepiej stosować CBH+ a pomału się kończą, bo podobno zakończyli produkcję.
Przy 80W zapewne szybciej dojedzie się odbłyśnik, światła wcale nie ma więcej, a wizualnie prezentują się jak 55W CBH+
PS - Philips DiamondVision 5000k w PL niedostępne, a porównywalne były z CBH+
Wszystkie w/w bez homologacji rzecz jasna
			
			
									
									Także, podsumowując wciąż lepiej stosować CBH+ a pomału się kończą, bo podobno zakończyli produkcję.
Przy 80W zapewne szybciej dojedzie się odbłyśnik, światła wcale nie ma więcej, a wizualnie prezentują się jak 55W CBH+
PS - Philips DiamondVision 5000k w PL niedostępne, a porównywalne były z CBH+
Wszystkie w/w bez homologacji rzecz jasna
Black Cars Matters
						
							






