części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI ] stukajace zawory

Mjölnir
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2009, 21:58
Lokalizacja: Wrocław

[D3 03 4.2MPI ] stukajace zawory

Post autor: Mjölnir » 29 sty 2010, 20:41

Witam!Problem wyglada nastepujaco audica stala pod wiata dobre 5 dni w czasie najwiekszych mrozow kiedy ja odpalilem zaczely stukac zawory wiec dzis mialem trosze czasu i troche ja pogonilem myslalem ze przejdzie ale nadal stuka czy ktos ma pomysl czemu nie chca sie same wyregulowac ?Czy mozna z tym jezdzic ?Pozdrawiam
A8 03' 4.2 benzyna
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 19:08 przez Mjölnir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 29 sty 2010, 21:55

Najprawdopodobniej wina leży po stronie popychaczy które stały się za krótkie.Jeśli stukają tylko przy zimnym silniku jest żle.Natomiast jeśli stukają przy rozgrzanym motorze to dupa zbita. A wymieniałeś olej czy coś w tym stylu? Miałem ten problem w moim Bmw i nie patrząc na opinie znajomych dolewałem środki do uciszenia tych stuków (nic nie kupuj) I chyba to wiesz że na zimnym silniku nie wstawiaj jej w obroty :mrgreen:

Mjölnir
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2009, 21:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mjölnir » 29 sty 2010, 23:24

stukaja przy zimnym i cieplym jak go odstawilem bylo wszystko ok 5 dni pozniej po odpaleniu zaczely stukac moze olej wyciek z regulatorow :-?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 02 lut 2010, 13:23

Czy to nie jest wina zaworka olejowego w głowicy? Za szybko upuszcza olej i będzie stukać. Na zimnym to jeszcze po tylu dniach ma prawo stuknąć, ale po chwili powinno w miarę pracy pompy i wzrostu ciśnienia stukanie ustać. Jeśli tak się nie dzieje, to w pierwszej kolejności sprawdź poziom oleju. Poźniej można wymienić olej, sprawdzić zaworek a na koniec zostaje wymiana popychaczy. Stukanie oznacza, że wałki rozrządu też chodzą prawie na sucho. Pozdro.
Bądź dobry jak chleb.

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 02 lut 2010, 22:55

Oto kawałek tekstu z instrukcji obsługi


Po rozruchu zimnego silnika może chwilowo wystepować praca głośniejsza niż zwykle, ponieważ najpierw musi zostac wytworzone ciśnienie oleju w hudraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to normalne i nie powinno wywoływac obaw.
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 03 lut 2010, 15:08

Pers pisze:Oto kawałek tekstu z instrukcji obsługi


Po rozruchu zimnego silnika może chwilowo wystepować praca głośniejsza niż zwykle, ponieważ najpierw musi zostac wytworzone ciśnienie oleju w hudraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to normalne i nie powinno wywoływac obaw.
Zgadzam się z Tym Pers.Praca silnika np zimą przy uruchomieniu auta zawsze będzie głośniejsza ( mogą występować jakieś świsty itp) ale nie wieże w to że jak mu kolebocą zawory jest ok zwłaszcza przy D3.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 lut 2010, 23:43

PEPOL D2 pisze:
Pers pisze:Oto kawałek tekstu z instrukcji obsługi


Po rozruchu zimnego silnika może chwilowo wystepować praca głośniejsza niż zwykle, ponieważ najpierw musi zostac wytworzone ciśnienie oleju w hudraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to normalne i nie powinno wywoływac obaw.
Zgadzam się z Tym Pers.Praca silnika np zimą przy uruchomieniu auta zawsze będzie głośniejsza ( mogą występować jakieś świsty itp) ale nie wieże w to że jak mu kolebocą zawory jest ok zwłaszcza przy D3.
Mój postał kilka miesięcy od nieszczęsnego stycznia, ale po wymianie paska i rolek rozrządu i odpaleniu lekki klekot na zaworach był może przez pół minuty. Normalnie to wtryski robią więcej hałasu niż zawory - piszę o BFM.
Bądź dobry jak chleb.

soundwawe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2017, 20:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: soundwawe » 03 cze 2017, 21:31

Witam. Dołączę do tematu.
Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem A8 D3 z 2003 roku.
Ostatnio zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku przez kilka sekund silnik trochę inaczej chodzi słychać delikatny klelot. Po chwili ustaje. Zasięgnąłem opinii dwóch mechaników. Wstępna diagnoza to hydro regulatory. Jeżdżę na oleju 5w40 przebieg raczej oryginalny 266tkm. Jeden z mechaników polecił zalać olej 10w40. Może pomóc tak na 70%. Z kolei drugi przeciwnie. Zostawić olej tylko wymienić regulatory...
Zdaje sobie sprawę z przedsięwzięcia i czasu przy wyborze drugiej opcji i nie szukam kompromisu tylko chcę pozbyć się tego problemu. Dodam również, że nie chcę pchać się w zbędne koszty. Czy któryś z kolegów miał podobne objawy? Jakieś porady, sugestie... itp... <bezradny>
quattro

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 03 cze 2017, 22:12

soundwawe - proponuje poczytać o nastawnikach :

http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

soundwawe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2017, 20:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: soundwawe » 04 cze 2017, 20:02

Temat zgrubnie zgłębiony, ale w dalszym ciągu nie znam odpowiedzi czy wymiana oleju z 5w40 na 10w40 dała by odpowiedź czy to stukanie to naprawę te zaworki olejowe (regulatory) czy nastawnik?
quattro

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 cze 2017, 20:19

soundwawe pisze: ... ale w dalszym ciągu nie znam odpowiedzi czy wymiana oleju z 5w40 na 10w40 dała by odpowiedź czy to stukanie to naprawę te zaworki olejowe (regulatory) czy nastawnik?
Moim zdaniem - nie.
Zmiana oleju na półsyntetyk, bo chyba to miał na myśli ów mechanik radząc 10W40, nie jest ani metodą naprawy ani diagnostyki.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

soundwawe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2017, 20:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: soundwawe » 05 cze 2017, 06:55

Rozumiem. Tak na marginesie to przy tym przebiegu 266 tkm może warto było by wymienic już olej na 10w40?
quattro

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 05 cze 2017, 07:10

Nie ma takiej potrzeby - no może jeśli chcesz przyspieszyć zgon nastawników to tak
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 cze 2017, 07:46

FOSS pisze:Zmiana oleju na półsyntetyk, bo chyba to miał na myśli ów mechanik radząc 10W40, nie jest ani metodą naprawy ani diagnostyki.
ale potwierdzone jest, że zalanie gęstszego oleju dodatkowo z preparatem LM ucisza zaworki / popychacze / wkładki regulacyjne, jak zawał tak zwał..

Zalanie oleju 10W40, nie ma natomiast żadnego pozytywnego bądź negatywnego wpływu na nastawniki.
michalwruszak pisze:jeśli chcesz przyspieszyć zgon nastawników to tak


tak z ciekawości czemu ? Bo ja leje 10W40 od prawie 5 lat i raczej nic niepokojącego się nie dzieje a silnik mam czyściutki <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 05 cze 2017, 08:03

Marcin - moim zdaniem w zimę ten olej nie daje rady ze względu na swoją ogarniaczoną szybkość docierania do głowic i poprawnego smarowania .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl