części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] czy mozna wyrzucic katalizatory z d3 ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 maja 2017, 22:08

Wojtec1987 pisze:Wiem że są emulatory, czy zdadzą one egzamin bez katów ?
Raz działają ...raz nie. A dlaczemu chcesz pozbyć się katów?

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 29 maja 2017, 22:48

Robiłem remont głowic, ponieważ auto się trzęsie, były zbyt duże różnice ciśnień, pm naprawie wróciły w okolice 11 barów, niestety auto nadal się trzęsie, przebieg to pół miliona i w silniku są przez cały czas błędy katów, lewa i prawa strona.Podejrzewam że mogą być zapchane.

Drugie pytanie,co zrobi auto jeżeli zamontujemy taki emulator

http://allegro.pl/emulator-prosty-regul ... 84143.html

I zamkniemy całkowicie dopływ spalin ? Sterownik uzna że spaliny są czyste czy że np sondy nie działają ?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 30 maja 2017, 08:08

Jak całkiem odetniesz sondy od spalin, to może wywalać błąd (brak aktywności), ale ten "emulator" można łatwo wyregulować tak, żeby było OK. Pieniądz śmieszny - nie zaszkodzi spróbować (możesz najpierw jedną stronę przetestować).

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 maja 2017, 09:38

Też będę wyrzucał od siebie katy.
Mam fabryczne i najechane na nich już 417kkm i już czasem pojawia się błąd z nimi związany.
Szczegóły opiszę... jak zrobię <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 30 maja 2017, 15:34

A co z tą śrubą w tym emulatorze, przecież od drgań, będzie się ona wykręcać, wkręcać, przykleić na klej do gwintów ?

sebaxll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2013, 12:48
Lokalizacja: Chełm

Post autor: sebaxll » 05 cze 2017, 19:56

No i mi również wywala błąd katalizatorow. Tzn za mały przepływ czyli jak by były przytkane i coś będę musiał z tym zrobić bo zaswieca mi sie czeck . I w związku z tym mam trzy pytania:
1.czy wstawienie emulgatora coś da skoro jest za mały przepływ?
2. Macie jakiś sprawdzony produkt tzn katalizator w przystępnej cenie który będzie normalnie funkcjonował?
3. Jak ogarnąć temat sond za katalizatorem w przypadku wyrzucenia katow i wstawienie strumienicy ?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 05 cze 2017, 23:18

Czekam na wieści bo i ja myślę aby je zastąpić np. sportowymi.

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 07 cze 2017, 23:14

sebaxll pisze:No i mi również wywala błąd katalizatorow. Tzn za mały przepływ czyli jak by były przytkane i coś będę musiał z tym zrobić bo zaswieca mi sie czeck . I w związku z tym mam trzy pytania:
1.czy wstawienie emulgatora coś da skoro jest za mały przepływ?
2. Macie jakiś sprawdzony produkt tzn katalizator w przystępnej cenie który będzie normalnie funkcjonował?
3. Jak ogarnąć temat sond za katalizatorem w przypadku wyrzucenia katow i wstawienie strumienicy ?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

Jak brzmi dokładnie nazwa Twojego błędu ? Ja mam efektywność poniżej progu, jutro wstawiam emulator, na razie katy zostają.

sebaxll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2013, 12:48
Lokalizacja: Chełm

Post autor: sebaxll » 08 cze 2017, 20:44

Pokazuje że jest nieszczelność ukladu wydechowego, czyli roznice przeplywu miedzy jedną a druga sonda. Wnioskuje z tego że sa przypchane katalizatory i wyrzuca czeck na pulpicie. Ale nie jest zawsze to tylko jak jadę ze stalą prędkością przez dłuższy czas wtedy wyskakuje czeck.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 cze 2017, 21:15

A ja właśnie odebrałem swoją czarnulę po operacji wywalenia fabrycznych katów i wstawieniu w ich miejsce katów sportowych.
Wrażenia?... Chyba mój wydech stał się bardziej soczysty co zresztą nie jest dziwne skoro moje katy mogły być już przytkane a te nowe są nie tylko nowe ale też o zwiększonym przepływie.

Błędów brak bo do drugich sond zostały zastosowane odpowiednie tulejki ale nawet gdyby czasem jakiś błąd się miał pojawić to i tak mnie to nie martwi, bo za jakiś czas modyfikacji ulegnie również soft mojego ECU i drugich sond już praktycznie u mnie nie będzie <hihi>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 08 cze 2017, 22:29

Jakie tulejki? Wymiar. Napisz coś dla potomnych. Dostałeś jakieś wskazówki od wydechowców co do zmiany softu ecu? Może jakiś filmik z dźwiękiem Twojej 8?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 cze 2017, 09:51

uzlik pisze:Jakie tulejki? Wymiar. Napisz coś dla potomnych.
Tulejki dystansujące i ograniczające przypływ spalin przez drugie sondy.
Wymiary?... nie wymiarowałem i nie miałem jeszcze okazji tego wymiarować.
Przy okazji tych prac zmieniłem również elastyczne łączniki wydechu, ponownie - stare były już lekko poszarpane i wprawdzie można było jeszcze na nich jeździć ale zrobiłem to od razu bo nie mam ochoty wracać do tematu za następne 2-3 miesiące.

Całość prac wykonała dla mnie firma EL-TEC - po raz któryś z rzędu zresztą bo przecież cały mój wydech, pod mój projekt, wykonywali również oni <hihi>
uzlik pisze:Dostałeś jakieś wskazówki od wydechowców co do zmiany softu ecu?
Ale ja to właściwie nie potrzebuję żadnych wskazówek - wiem dobrze co chcę osiągnąć.
Wywalenie sond to tylko jeden z elementów prac nad ECU.
Soft ogarnie mój kolega który siedzi w tej branży już od lat ale to to pewnie dopiero pod koniec czerwca jak ogarnę kilka innych rzeczy po drodze :)
Na razie to zmieniam przepływkę na nową i jadę ponownie na hamownię - ciekawe co mi teraz wypluje <hmm>
uzlik pisze:Może jakiś filmik z dźwiękiem Twojej 8?
Filmik wrzucałem jakiś czas temu ale to jeszcze przed zmianą katów:

Po zmianie katów nagrań żadnych nie mam ale wielkich zmian nie odnotowałem poza tym, że wg. mnie zrobił się bardziej soczysty, donośny. W okolicy samych katów dźwiękowo nic szczególnego się nie zmieniło zresztą nie ma co tam dudnić czy brzęczeć bo przecież katalizatory są a mój wydech jest pełny - nic z niego nie wycinałem a tylko kompleksowo przerobiłem <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 09 cze 2017, 10:06

A wiesz jakiej firmy katy Ci wstawili ? Bo samo słowo sportowe nie mówi za dużo &#128522;

A co do tulejek, to zapewne są to te tak zwane emulatory.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 cze 2017, 10:21

Wojtec1987 pisze:A wiesz jakiej firmy katy Ci wstawili ? Bo samo słowo sportowe nie mówi za dużo &#128522;
Własne.
Wojtec1987 pisze:A co do tulejek, to zapewne są to te tak zwane emulatory.
Jakie znowu "emulatory"?
W necie pełno takich pierdół piszą ale co to ma wspólnego z emulatorem w pełnym znaczeniu tego słowa?
Przecież to zwykła rurka wstawiona pod odpowiednim kątem i właściwie przytkana tak aby druga sonda nie znajdowała się w głównym strumieniu spalin.
Tam się nic nie emuluje - sonda czyta szczątkowe ilości spalin i tyle.

A jak będzie soft to też będzie to soft w pełnym znaczeniu tego słowa a nie jakiś "emulator" wpięty we wtyczkę sondy <hihi>
Jak pójdę krok dalej to dopiszę ale to pewnikiem już w temacie swojego auta :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 09 cze 2017, 11:45

FOSS pisze: Jakie znowu "emulatory"?
W necie pełno takich pierdół piszą ale co to ma wspólnego z emulatorem w pełnym znaczeniu tego słowa?
Przecież to zwykła rurka wstawiona pod odpowiednim kątem i właściwie przytkana tak aby druga sonda nie znajdowała się w głównym strumieniu spalin.
Tam się nic nie emuluje - sonda czyta szczątkowe ilości spalin i tyle.
Przecież wiem, dlatego napisałem tak zwane ...........

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl