części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 FL ALL ] Radar distronic

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 06 cze 2017, 22:57

xluqas pisze:00003 - sterownik 014 - wadliwy
Z tego co wiem to ten błąd nie przeszkadza w działaniu ACC,gorzej jak byś miał na liczniku błąd ESP/ABS to wtedy tak,ja mam ten sam błąd od momentu kiedy kupiłem auto,ponoć można to naprawić.

Ja jestem po doposażeniu ACC i niestety nie działa... Nie robiłem jeszcze kalibracji.
Siedzą u mnie takie błędy,ktoś może coś podpowiedzieć?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zmieniłem wszystkie graty potrzebne na te z funkcją ACC.dodam iż przy zmianie getweya i radaru nie wyskoczyło CP,aku było odłączane i nic,wszystko jest ok(jak na razie)

W-a-l-d-e-k
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 19 lis 2014, 19:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: W-a-l-d-e-k » 07 cze 2017, 05:48

Kolego. Z tego co widzę to nie działający ACC to twój najmniejszy problem <hmm> . Czy przypadkiem jak robiłeś te doposażenie to wszystkie kabelki podpiąłeś w odpowiednie miejsca do magistrali CAN? Bo w ogóle nie masz komunikacji z najważniejszymi sterownikami w aucie.
Co do samego ACC to po kalibracji sprawdź czy distronic jest aktywowany w sterowniku silnika, bo bez tego nie będzie działał. Właśnie u mnie był taki przypadek i wszelkiej maści spece i z ASO i nie z ASO próbowali rozwiązać ten temat i przez dwa lata się nie udało. Trochę poczytałem na ten temat i sam w końcu siadłem z chińskim VASem i okazało się, że nikt nie brał pod uwagę takiego podstawowego działania jak aktywacja ACC w sterowniku silnika. No i po 10 minutach udało mi się uruchomić ACC i cieszę się nim do dziś :] .
I z tego co widzę to masz jakieś niskie napięcie na aku. I brak komunikacji występuje właśnie w tym samym momencie tzn. przy tym samym napięciu. Jak to jest na pracującym silniku to alternator albo aku do wymiany.
Sprawdź jeszcze w elsie czy dobrze podpiąłeś wszystkie kable do magistrali CAN. To trochę podejrzane, że gateway nie ma ochrony komponentu (CP). Stawiam na to, że chyba źle albo nie zakodowałeś gatewaya w ogóle (bo z tego co pamiętam to też się go koduje) albo właśnie CP na gatewayu siedzi i dlatego brak komunikacji. To wszystkie aktywne błędy jakie masz? Nie ma component protection czy czegoś takiego?

xluqas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 236
Rejestracja: 28 lis 2014, 19:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: xluqas » 07 cze 2017, 18:09

Mój sterownik ma taki numer Boscha 0265950135 oraz fabryczny 4E0614517BC czy mogę go zastąpić innym numerem czy musi to być taki numer jak Bosch podaje ?
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 cze 2017, 19:25

xluqas pisze:Mój sterownik ma taki numer Boscha 0265950135 oraz fabryczny 4E0614517BC czy mogę go zastąpić innym numerem czy musi to być taki numer jak Bosch podaje ?
Ale to jest sterownik ABS - chyba chciałeś tutaj o tym napisać: http://www.a8team.pl/d3-all-skuteczna-n ... 561,15.htm :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 07 cze 2017, 20:07

W-a-l-d-e-k pisze:Kolego. Z tego co widzę to nie działający ACC to twój najmniejszy problem <hmm> . Czy przypadkiem jak robiłeś te doposażenie to wszystkie kabelki podpiąłeś w odpowiednie miejsca do magistrali CAN? Bo w ogóle nie masz komunikacji z najważniejszymi sterownikami w aucie.
Co do samego ACC to po kalibracji sprawdź czy distronic jest aktywowany w sterowniku silnika, bo bez tego nie będzie działał. Właśnie u mnie był taki przypadek i wszelkiej maści spece i z ASO i nie z ASO próbowali rozwiązać ten temat i przez dwa lata się nie udało. Trochę poczytałem na ten temat i sam w końcu siadłem z chińskim VASem i okazało się, że nikt nie brał pod uwagę takiego podstawowego działania jak aktywacja ACC w sterowniku silnika. No i po 10 minutach udało mi się uruchomić ACC i cieszę się nim do dziś :] .
I z tego co widzę to masz jakieś niskie napięcie na aku. I brak komunikacji występuje właśnie w tym samym momencie tzn. przy tym samym napięciu. Jak to jest na pracującym silniku to alternator albo aku do wymiany.
Sprawdź jeszcze w elsie czy dobrze podpiąłeś wszystkie kable do magistrali CAN. To trochę podejrzane, że gateway nie ma ochrony komponentu (CP). Stawiam na to, że chyba źle albo nie zakodowałeś gatewaya w ogóle (bo z tego co pamiętam to też się go koduje) albo właśnie CP na gatewayu siedzi i dlatego brak komunikacji. To wszystkie aktywne błędy jakie masz? Nie ma component protection czy czegoś takiego?
Siema :)
Więc tak , komunikacja na CANACH jest,łączy się ze sterownikiem,mogę zobaczyć poszczególne grupy itp. , Zmieniłem przełącznik od kiery pod ACC, gatewey z obsługą wszystkich możliwych sytemów w A8 :) .
Dodakowo waliło mi błędem w radarze
00234 Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjuset
kodowanie w silniku zmieniłem, nie rozumię błędu w ABS oraz skrzyni biegów?? ,tylko są w radarze.Zadnego błędu z CP nie mam ani w gatweyu ani radarze.
Wyniki w VCDS na samym zapłonie,aku trochę słabe dlatego tak to wygląda.
W następnym tygodniu otrzymam kompletnego pająka z 2009roku gdzie działal Side en Lane Assist oraz ACC,więc wtedy zobaczymy co się będzie działo.

W-a-l-d-e-k
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 19 lis 2014, 19:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: W-a-l-d-e-k » 08 cze 2017, 05:47

Hej. Błąd w ACC jest spowodowany brakiem kalibracji. Musisz pojechać do ASO albo gdzieś gdzie mają taki specjalny ekran do kalibracji. I nie wiem czy przypadkiem samo dodanie w sensie kodowania sterownika silnika, równa się aktywacji ACC. Nie wiem jak to się robi VCDSem bo z tego co pamiętam, nie było tam chyba nawet tam takiej opcji, ale VASem to bajecznie proste. O ile pamięć mnie nie myli, u mnie w sterowniku silnika był widoczny ACC, czyli zakodowany ale nie był aktywowany - ale nie dam sobie ręki uciąć bo dawno już to robiłem i aż tak nie pamiętam.
U mnie też była podobna sytuacja, że błąd był tylko w sterowniku od radaru, tyle że u mnie brzmiał inaczej, ale rozchodziło się o błąd w sterowniku silnika. I tak samo jak u ciebie po wejściu w sterownik silnika nic tam nie było, żadnego błędu. Aktywowanie VASem zdjęło urok i wszystko zaczęło śmigać, a błąd w sterze od radaru mówiący o błędzie w sterze silnika znikł. Być może też w sterowniku skrzyni musisz dodać ACC i tak samo jeszcze w ABS ale najlepiej sugeruję zrobić to VASem bo VCDS nie ma wszystkich opisów do kodowania i adaptacji.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 11 cze 2017, 18:35

ogólnie pobawiłem się VCDS-em i po przejechaniu kilku kilometrów,wyłączeniu i ponownym uruchomieniu auta ACC jest aktywne, wiem że muszę zrobić kalibrację aby wszystko było jak należy,mam VASa więc zobaczymy,będę się tym bawił jak wymienię pająka i wrzucę dolny grill pod ACC, ogólnie jak działa dystronic to za...a sprawa,już wiem że mi się przyda :)

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 cze 2017, 18:41

Mega świetna sprawa na autostradzie :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 cze 2017, 07:46

ACC ma też kilka niuansów.

Skoro mowa o autostradzie to trzeba dużo wcześniej zmieniać pasy z prawego na lewy podczas wyprzedzania. Dobrze ustawiony radar widzi autka już od ~120 m. Więc jak
chwilę za długo polecisz prawym pasem (a jedzie coś przed Tobą) to zacznie hamować a Ty jeszcze nie myślałeś o zmianie pasa...

Jest tam jeszcze kilka dylemacików. Łuki na wielopasmowych drogach, rozjazdy.
Deszcz, śnieg. Ci co jeżdżą z ACC to wiedzą o co chodzi.

Globalnie ACC w D3 fajnie działa.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 cze 2017, 10:00

No dlatego w ekranie gdzie widać działanie radaru jeśli pokaże się wskaźnik, to właściwie od razu trzeba zmieniać pas.

Mocny śnieg i deszcz często dezaktywują radar. Czasami w zakręcie wychwyci jakieś auto na innym pasie, ale nigdy nie zdarzyło mi się aby z naprzeciwka wychwycił.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 cze 2017, 10:37

Jak się chce wyprzedzać to zazwyczaj lookasz po luterkach. Nie ma czasu na patrzenie na wskaźniki. Dlatego co jakiś czas wpada się na ten problemik. Oczywiście dodanie gazu wyłącza tempomat. Trzeba się do tego przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 cze 2017, 17:14

Mam odruch kontrolowania na bieżąco lusterek więc jak mi mignie wskaźnik to wiem czy mogę czy nie jechać. Ale masz rację :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 cze 2017, 22:03

to zmniejszcie sobie dystans... trzeba bardziej orientować ale nawet na najkrotszym
daje rade przy predkosciach do autostradowych
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6017
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 cze 2017, 19:55

ACC w D3 działa do jakiej prędkości ? Do 200km/h ?
Black Cars Matters

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 13 cze 2017, 20:07

dice111 pisze:ACC w D3 działa do jakiej prędkości ? Do 200km/h ?
od 30km/h do 200km/h

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl