Dzięki. Na olejach się nie znam a mój ostatni kontakt z chemią skończył się w 4 klasie ogólniaka. Próbuję rozkminiać temat, choć czasami to czarna magia. Po obserwacjach praktycznych przy BFM zauważyłem, że 5W-30 sprawdza się dobrze, tak jak zaleca producent. Jeśli więcej się jeździ latem, z włączoną klimatyzacją, albo na wyższych obrotach, to nie zaszkodzi przejść na W-40 - im mniej miejsca w komorze silnikowej tym gorsze chłodzenie silnika i wyższy indeks powinien pomóc. Z kolei zimą, zwłaszcza u nas na Podlasiu, potrafi przymrozić i stosowanie 0W- zamiast 5W- niweluje przykry dźwięk popychaczy przy porannym rozruchu. Z tego względu dobrze się u nas sprawuje własnie LM 0W-40. ENEOS to trochę wynalazek w Polsce i Europie, ale w Japonii producent (JX Nippon Oil & Enegry) posiada około 40% udział w rynku sprzedaży - to dość dużo. Inna sprawa, że V8-ki to spore piece. Wchodzi tam 8 litrów oleju i nie oszukujmy się, motor (pompa) musi to wszystko dość szybko i sprawnie przetłoczyć. I tu chyba dobrym pomysłem są oleje lekkiego biegu (nie mylić z Long Life).marekp750 pisze:Hejpebo pisze:...
I jeden parametr mnie zadziwia: Viscosity at 100 °C 18 mmkw/s, gdzie najlepsze dotąd LM miało 14. Co wy na to?
Tzw. lepkość kinematyczna w 100 st C.
Np. Valvoline 5W50 VR1 posiada taką samą 18 mm2/s.
Karta produktu VR1
Fajnie, że zwróciłeś uwagę na ten parametr. Jest to jeden z ważniejszych parametrów oleju.
Mało kto na to patrzy.
[ Dodano: 2017-06-18, 12:15 ]
Krzysztof, no nie do końca:Anepu pisze:5w30 to do diesla do benzyny będzie 5w40 ja w swoim zalewam LM 5w40 synthoil high tech
- karta produktu i czytamy: "ZASTOSOWANIE: Całoroczny olej do silników benzynowych i Diesla. Szczególnie zalecany do długich interwałów wymiany i wysokich obciążeń".
[ Dodano: 2017-06-18, 12:19 ]
Marku, zapodałeś mi zagwozdkę ;-) Olej rzeczywiście ma dobre parametry i cena dość atrakcyjna. Trzeba będzie pozbierać opinie, chyba że ktoś już takowy stosował.marekp750 pisze: (...) Np. Valvoline 5W50 VR1 posiada taką samą 18 mm2/s Karta produktu VR1 (...)