części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 cze 2017, 12:19

marekp750 pisze:
pebo pisze:...
I jeden parametr mnie zadziwia: Viscosity at 100 °C 18 mmkw/s, gdzie najlepsze dotąd LM miało 14. Co wy na to?
Hej

Tzw. lepkość kinematyczna w 100 st C.

Np. Valvoline 5W50 VR1 posiada taką samą 18 mm2/s.

Karta produktu VR1

Fajnie, że zwróciłeś uwagę na ten parametr. Jest to jeden z ważniejszych parametrów oleju.
Mało kto na to patrzy.
Dzięki. Na olejach się nie znam a mój ostatni kontakt z chemią skończył się w 4 klasie ogólniaka. Próbuję rozkminiać temat, choć czasami to czarna magia. Po obserwacjach praktycznych przy BFM zauważyłem, że 5W-30 sprawdza się dobrze, tak jak zaleca producent. Jeśli więcej się jeździ latem, z włączoną klimatyzacją, albo na wyższych obrotach, to nie zaszkodzi przejść na W-40 - im mniej miejsca w komorze silnikowej tym gorsze chłodzenie silnika i wyższy indeks powinien pomóc. Z kolei zimą, zwłaszcza u nas na Podlasiu, potrafi przymrozić i stosowanie 0W- zamiast 5W- niweluje przykry dźwięk popychaczy przy porannym rozruchu. Z tego względu dobrze się u nas sprawuje własnie LM 0W-40. ENEOS to trochę wynalazek w Polsce i Europie, ale w Japonii producent (JX Nippon Oil & Enegry) posiada około 40% udział w rynku sprzedaży - to dość dużo. Inna sprawa, że V8-ki to spore piece. Wchodzi tam 8 litrów oleju i nie oszukujmy się, motor (pompa) musi to wszystko dość szybko i sprawnie przetłoczyć. I tu chyba dobrym pomysłem są oleje lekkiego biegu (nie mylić z Long Life).

[ Dodano: 2017-06-18, 12:15 ]
Anepu pisze:5w30 to do diesla do benzyny będzie 5w40 ja w swoim zalewam LM 5w40 synthoil high tech
Krzysztof, no nie do końca:
- karta produktu i czytamy: "ZASTOSOWANIE: Całoroczny olej do silników benzynowych i Diesla. Szczególnie zalecany do długich interwałów wymiany i wysokich obciążeń".

[ Dodano: 2017-06-18, 12:19 ]
marekp750 pisze: (...) Np. Valvoline 5W50 VR1 posiada taką samą 18 mm2/s Karta produktu VR1 (...)
Marku, zapodałeś mi zagwozdkę ;-) Olej rzeczywiście ma dobre parametry i cena dość atrakcyjna. Trzeba będzie pozbierać opinie, chyba że ktoś już takowy stosował.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 01 lip 2017, 10:46

tak po trochu prostym jezykiem o olejach z milosnikow czterech kółek na temat hydrocracing cracking oleje syntetyczne i do sportowych aut

w sumie nic nie zmienia do tego co zawsze doradzam jak zmieniać i co zalewać

ale dla kogos początkującego zapewne przedstawione w prosty przystępny sposób

załączam film - link chyba że MODERATOR poprawi I wstawi film

a na koniec cytat z filmu :

"masz w doopie swój samochód ??? ok "

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 01 lip 2017, 16:38

Ja polecam Valvoline VR1 5W50 do naszych V8-ek w benzynie i lpg.Testowałem już wiele olejów w D2kach i obecnej D3 i z czystym sumieniem mogę stwierdzić,że ten olej to jedna z lepszych propozycji jakościowo-cenowych.Kolega widzę ostro zachwala LM 0W40,ale ten olej nie sprawdzi się do ostrej jazdy,dużych prędkości i lpg.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 01 lip 2017, 19:56

patrząc na konstrukcję zwykłych silnikow samochodowych z turbo lub tez bez , które nie są loozno spasowane ...

pominąwszy przypadek s8 nie przychylam się i nie polecam lać az tak gęstego oleju jak 5w50

Dzięki smarowaniu na współpracujących częściach powstaje cieniusieńki film

olejowy, który oddziela te części od siebie. Poza tym olej odprowadza ciepło

powstające podczas tarcia, chroni części przed korozją. - Jaka jest grubośćfilmu

olejowego? Czy im jest on grubszy, tym lepiej? - Grubość filmu olejowego to setne

części milimetra. Nie może on byćzbyt gruby, gdyż wówczas między

współpracującymi częściami musiałyby występować duże luzy, a to z kolei

powodowałoby ich szybkie zużywanie się. Ponadto gruba warstwa oleju łatwiej ulegałaby przerwaniu i smarowanie nie byłoby optymalne

czyli nie popadajmy w skrajności 8ki nie posiadają silnikow sportowych poza S-kami

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 lip 2017, 14:25

Wysoką lepkosc ma tylko w zime, to nie tdi wiec nie widze az takiego problemu moim zdaniem :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 03 lip 2017, 05:42

tak tylko tu nie o zimny rozruch chodzi czyli nie o 5 a właśnie o 50 :]

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 04 lip 2017, 00:07

patrząc na konstrukcję zwykłych silnikow samochodowych z turbo lub tez bez , które nie są loozno spasowane ...

pominąwszy przypadek s8 nie przychylam się i nie polecam lać az tak gęstego oleju jak 5w50

Dzięki smarowaniu na współpracujących częściach powstaje cieniusieńki film

olejowy, który oddziela te części od siebie. Poza tym olej odprowadza ciepło

powstające podczas tarcia, chroni części przed korozją. - Jaka jest grubośćfilmu

olejowego? Czy im jest on grubszy, tym lepiej? - Grubość filmu olejowego to setne

części milimetra. Nie może on byćzbyt gruby, gdyż wówczas między

współpracującymi częściami musiałyby występować duże luzy, a to z kolei

powodowałoby ich szybkie zużywanie się. Ponadto gruba warstwa oleju łatwiej ulegałaby przerwaniu i smarowanie nie byłoby optymalne

czyli nie popadajmy w skrajności 8ki nie posiadają silnikow sportowych poza S-kami
_________________
LIQUI-MOLY 0W40 IDEALNY WYBÓR DLA CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI PRACY SILNIKA
ktoś z LM Cię opłaca?
masz z tego jakieś profity?
Chłopie o czym Ty piszesz?A8 nie posiadają sportowych silników hehe.To co je posiada?Ferrari,lambo czy stuningowane punto 1.1?Zejdź na ziemię.
Mam zarówno zwykłe A8 D3 jak i S8 D4,miałem 2 sztuki D2 i kilka innych modeli audi i to co napisałem wynika z mojego doświadczenia.
Skoro tak dbasz o czystość swojego silnika itp to czemu skalałeś go lpg?Ile robisz km rocznie?
Z jakimi prędkościami się poruszasz na co dzień?
U mnie auto ma jeździć i nie rozczulam się nad nim jak dziadek nad młodą dziewczyną- ma sprawiać przyjemność z jazdy.Dlatego właśnie poruszam się A8kami od ok.9 lat.Nie pałuję na zimnym,wszystko jest na czas wymieniane.Nie jeżdżę non stop jak wariat,ale prędkości 2xx na autostradach w mojej D3 to nie abstrakcja i do takiej jazdy potrzebny jest olej wyczynowy,a nie olej dla "starszych panów" jakim jest LM 0W40.Może i rozruch jest na nim trochę lżejszy,ale ochrona silnika przy dużych prędkościach jest gorsza niż na 5W50.
Jesteś dystrybutorem LM w PL czy coś?Jest wiele dobrych marek olejów o lepszych parametrach od tego,który non stop reklamujesz.O co tu chodzi?Czy Mobil 0W40 czy np Shell i inne są gorsze od tego "twojego"? Po co Ci to,bo ja nie kumam o co tu chodzi?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 lip 2017, 00:22

Stare powiedzenie mówi, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :D

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 lip 2017, 07:44

Wy jeszcze ten temat ciągniecie ? <faktycznie>

Moim zdaniem każdy powinien sobie przetestować 2-3 różne - najbardziej polecane oleje i wybrać ten, który spełni wszystkie wymagania silnika i właściciela...

i tyle <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 lip 2017, 09:09

Ja kupuję Statoila i Ravenola. Nie lubię przereklamowanych olejów bo łatwiej trafić na podróbkę.
Zwykle wybieram najtańsze PAO. A jeśli do niego jeszcze doleję jakiegoś Archoila to...
Kot też jest Quattro

Likario
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 19 sie 2014, 11:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Likario » 05 lip 2017, 11:27

Ja u siebie stosuję RockOil, tutaj znalazłem dane techniczne np. carbonu http://bit.ly/2tj2wFB , możesz porównać sobie z innymi olejami

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 06 lip 2017, 13:53

greg26 pisze:A8 nie posiadają sportowych silników hehe
i to nazywa się brak czytania ze zrozumieniem ...

myślisz 4.2 i manetki przy kierze czy tryb s to masz sportowe auto buahahaha <boisie> proszze cie

po za Skami silnikow sportowych w a8 brak!!

z twojego doświadczenia jedynie wynika brak czytania ze zrozumieniem

a szkoda <bezradny>

zwykla 8ka to zwykly silnik wolnossący no raczej ze sportem ma tyle punto emeryta o którym wspomniałeś

jeżeli mówisz o zwyklej nie dłubanej jednostce to rozczaruje cie bo to zwykly wolnossący silnik ze sportem ma tyle wspólnego co zderzak wrzucony z S8 na przód oraz znaczek S8 na klape

zejdz na ziemie obudź się i nie pitol ze 4,2 d3 to auto ze sportowym silnikiem plisss

i bardzo uiowe masz jednak to doświadczenie skoro takie farmazony tłuczesz ludzom do głowy :]

ale każdy ma prawo do własnego zdania na forum idąc twoja idea rozważyłbym zakup oleju o parametrach 5w 90 bo przecież jeszcze lepiej ochroni niż 0w 40 a nawet lepiej niż twój 5w50

gryziesz się z tym dalej ? to promuj swój olej i idee A8D3 4,2 MPI jako auta ze sportowym silnikiem <jezyk2>

i smiało dawaj te prędkość 2xx czyli ile 200? 210? ile? 85 % d3 ma kaganiec ja należe do grona 15% i nie posiadam kagańca licznik zamkąłem na 0w40 kurde i to był wyczyn....

uważam że 0w40 to już za dużo ale 5w50 to przerost formy nad treścia w zwyklej nie wysilonej jednostce wolnossacej

pozdrawiam i życzę owocnej jazdy w super sportowym a8 d3 4,2 mpi ehh to musi być radość <jezyk2> dla tak ogromnej mocy pragnę ciebie poinformować ze dokonałeś jednego z najlepszych wyborów

normalnie zazdroszcze tobie wkręcania się tego silnika na obroty musi być mega no ja nie zauważyłem jakiś mega doznan <bezradny> 4.2 wolnossak jest tylko wolnossakiem chyba ze właśnie z punto przesiadłeś się na D3 ;)

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 07 lip 2017, 20:25

<brawo>

[ Dodano: 2017-07-07, 20:25 ]
dracus6662 pisze:po za Skami silnikow sportowych w a8 brak!!
To zapędziłeś się kolego sam w kozi róg.Przecież s8 d2 pre fl 340ps to wolnossący silnik wzmocniona wersja 4.2 abz,to samo d2 fl 360ps - to mocniejsza wersja zwykłego silnika wolnossącego 4.2 aqf.D3 s8 idąc twoim tokiem myślenia też nie ma silnika sportowego- bo to przecież wolnossący silnik v10.Czyli sport w a8kach zaczyna się dopiero od 2012 roku i modelu d4 s8 4.0 biturbo.Jestem tak ciemny więc proszę wytłumacz mi i wskaż który silnik w a8kach od 1994 roku jest sportowy,a który nie - pomijając oczywiście S8 d4.
dracus6662 pisze:z twojego doświadczenia jedynie wynika brak czytania ze zrozumieniem

a szkoda <bezradny>
z tego co wypisujesz wynika,że brakuje Ci albo wiedzy albo logiki.
dracus6662 pisze:zwykla 8ka to zwykly silnik wolnossący no raczej ze sportem ma tyle punto emeryta o którym wspomniałeś
s8 d2 i s8 d3 są też wolnossące.Chyba,że jak się mylę to mnie popraw.A jak się nie mylę to idąc twoim tokiem myślenia mają tyle samo wspólnego ze sportem co zwykłe a8.Więc wskaż mi tu logikę bo nie czaję o co Ci chodzi.
dracus6662 pisze:zejdz na ziemie obudź się
proponuję do tego zimny prysznic i kawę.
dracus6662 pisze:i smiało dawaj te prędkość 2xx czyli ile 200? 210? ile? 85 % d3 ma kaganiec ja należe do grona 15% i nie posiadam kagańca licznik zamkąłem na 0w40 kurde i to był wyczyn....
moja D3 jak ją kupiłem nie miała już kagańca i raczej dużo chłopaków z forum też nie ma,wiec Twoje szacowanie jest raczej błędne.Można zrobić ankietę- całkiem dobry pomysł.
Co do prędkości x75 licznikowo osiągnąłem i nie uważam tego za wyczyn - zdrowe silniki tyle pojadą.
dracus6662 pisze:ale każdy ma prawo do własnego zdania na forum
dokładnie tak.zadałem Ci kilka pytań na które jak widać unikasz odpowiedzi.
dracus6662 pisze:5w50 to przerost formy nad treścia w zwyklej nie wysilonej jednostce wolnossacej
przejrzyj sobie inne fora audi i tam ludziska tak samo do tych silników leją przeważnie 5W50.Chcesz lać 0W40 -twój wybór - ale po co te reklamy LM ?Co chcesz tym osiągnąć?
dracus6662 pisze:pozdrawiam i życzę owocnej jazdy w super sportowym a8 d3 4,2 mpi ehh to musi być radość <jezyk2>
chłopaku mam to auto już ponad 5 lat i trzymam je z sentymentu i dlatego,że dobrze mi się nim jeździ (ma oryginalnie 195 tyś km). Mam świadomość,że D3 ma silniki dające większą frajdę z jazdy (4.2 TDI, 5.2 czy W12). Frajdę to mam jak wsiadam do S8 D4 (wg Ciebie mam nareszcie sportowy silnik- yesssssssssssss).
dracus6662 pisze:normalnie zazdroszcze tobie wkręcania się tego silnika na obroty musi być mega no ja nie zauważyłem jakiś mega doznan <bezradny> 4.2 wolnossak jest tylko wolnossakiem chyba ze właśnie z punto przesiadłeś się na D3 ;)
uwierz mi,że moje finanse mają się dobrze.Kupiłem za gotówkę S8 D4 ( nie na leasing czy kredyt) w niemieckim salonie audi - nie okazyjnie tylko za normalną rynkową cenę. Chyba masz świadomość ile kosztuje S8 D4 ( policz sobie ile na podwórku miałbym za tą kasę takich Twoich a8) ;-) A puntem to jedynie zdawałem egzamin na prawko i to był cały mój epizod z tym autem x lat temu ;-)
Zastanawiam się dlaczego tak się skarałeś kupując auto z silnikiem,które nie daje Ci frajdy z jazdy.Do tego założyłeś do niego lpg.Nie stać Cię było kupić coś lepszego niż starą D3-kę z ujowym silnikiem?
Ja nie naśmiewam się z ludzi - jak ktoś ma ochotę jeżdzić puntem i finanse mu nie pozwalają na coś lepszego to co w tym złego?Gdyby mnie nie było stać na a8ki to mógłbym i polonezem jeżdzić- dla mnie to żadna ujma. Ale nie lubię cwaniaczków co wyżej....(resztę sobie dopowiedz). Jak jesteś taki kozak to zapodaj sobie np.nową rs6 i sprzedaj tego rzęcha.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 11 lip 2017, 13:12

itolisz pitolisz i zalewaj sobie nawet 20 w 60 szczyt i kwintesencja twojej inteligencji <jezyk2> Bo takie propozycje dajesz i nazywasz ze każdy idąc twoim śladem powinien lac im gestrzy tym lepszy a Ui mnie twoje finanse interesują jak i reszta . A ty poprostu nie zjeżdżaj z tematu skoro a8 d3 4.2 uważasz za sportowe auto <brawo> To rzeczywiście masz pojęcie :> stara 8 jest dość popularnym i wygodnym doopowozem dlatego padlina była moim wyborem tak przy okazji pięknie pojechałeś resztę forumowiczów ale nie martw się inteligentny jesteś .... inaczej bez urazy nie bierz tego jak atak na swoją osobę tylko jako konstruktywna krytykę twojego wieloletniego doświadczenia pozdrawiam ps i nie gryz się z tym bo szkoda zdrowia <bezradny>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 lip 2017, 13:59

Rozumiem że kobiety mają te dni i wtedy są jakie są :]
Ale wy ?
A przepychanie się kto ile kasy ma- raczej nie jest na miejscu
Jesteście dorośli ludzie i nie robić trzody bo po co ?
A co do oleju każdy leje co uważa za dobre

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl