części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI ] Szarpanie autem oraz wyciek oleju i płynu

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 lip 2017, 12:05

kamil4993 pisze:Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie.
Instrukcja serwisowa zaczyna się mniej więcej tak:
"1. Wyjąć silnik.
2. Zdemontować kolektor wydechowy po prawej stronie silnika."

Noi później już jest łatwo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

kamil4993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2017, 20:55
Lokalizacja: Płock

Post autor: kamil4993 » 03 lip 2017, 18:07

Instrukcję czytałem, jednak wiele osób pisało tutaj ze można to zrobić bez demontażu silnika i kolektora, więc jeśli się da to musi być na to jakiś sposób.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 lip 2017, 20:12

kamil4993 pisze:Instrukcję czytałem, jednak wiele osób pisało tutaj ze można to zrobić bez demontażu silnika i kolektora...
A czy na pewno te "wiele osób" pisało o D3?... bo jakoś nie wydaje mi się.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Lukiluxs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2016, 10:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lukiluxs » 03 lip 2017, 21:13

Ja w d3 to robilem napewo przod siagalem. To rore ktora ci zaslani przykrecona jest na 2 srobach do glowicy, odrecic i odejdzie wystatczajaco, trzeba dobrze klucz dopasowac bo te sroby sa steasznie plytkie latwo zepsuc, u mnie niestety skonczylo sie dospawaniem imbusa do sroby <onie>

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 03 lip 2017, 21:20

ManiekJames robił takie coś i na pewno silnika nie wyjmował :D Poszukaj w jego postach, opisał krok po kroku jak to zrobić.

kamil4993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2017, 20:55
Lokalizacja: Płock

Post autor: kamil4993 » 03 lip 2017, 21:48

Dzięki za wskazówki, jutro będę próbował dalej. Jedna śrubę od tej rurki już odkrecilem. Chciałem ja wyjąć z obudowy filtra oleju ale blokuje szpilka od kolektora, postaram się ja wykręcić i może wtedy się uda. Przód też mam zdjęty, zrzuce Jeszce pasek rozrządu i wyciągnę ten kanał od termostatu, wtedy wydaje mi się że będzie Jeszce troszkę lepszy dostęp.

[ Dodano: 2017-07-03, 21:48 ]
Gunner pisze:ManiekJames robił takie coś i na pewno silnika nie wyjmował :D Poszukaj w jego postach, opisał krok po kroku jak to zrobić.
Szukałem chyba w każdym jego poście i nie znalazłem... Chyba że jakoś źle szukam

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 03 lip 2017, 22:32

1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania

kamil4993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2017, 20:55
Lokalizacja: Płock

Post autor: kamil4993 » 08 lip 2017, 16:19

U mnie operacja zakończyła się sukcesem tylko musiałem wykręcić jedną szpilke od kolektora, później jakoś już poszło. Mogłoby to być jakoś inaczej skonstruowane żeby nie było tyle cyrkowania przy wymianie...

Awatar użytkownika
maciek163
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 20 lip 2016, 19:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maciek163 » 17 gru 2017, 10:27

krzychu22.p1i pisze:Procedura wymiany, cytując kolegę Mariusza bo nie masz dostępu do działu Nasze Auta.
ManiekJames pisze: Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:

1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania <brawo>

Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)

Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować :)
Maniekjames-

5 godzin to samo rozebranie trwa, wczoraj udało się nam to zrobić, ale z kanału to cześć pozdrawiam, wątpię, żeby dało się to w takim czasie zrobić...

My zrobiliśmy to sposobem z filmiku poniżej:



Dostęp troche lepszy, aczkolwiek wciąż gówniany...

Rurka zmieniona na mosiężną:

Obrazek

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 gru 2017, 12:10

Mi to zajęło niecałe 3h, oczywiście w D2 i na podnośniku ;)

Awatar użytkownika
maciek163
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 20 lip 2016, 19:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maciek163 » 17 gru 2017, 14:41

Moje a8 jak z profilu- D3 '02. Wygląda na to, że nikt tam nie był, ale ktoś sie za to zabierał, bo dolny śruby były ruszane. Ten kto zaprojektował tam imbusy z płytkim gniazdem powinien zginąć w męczarniach. <jezyk2>

W razie pytań służę pomocą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl