części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI ] Szarpanie autem oraz wyciek oleju i płynu

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 07 paź 2015, 22:16

Chłodniczka oleju silnika
Obrazek
Sprawdź chłodniczkę oleju ale skrzyni może jest uszkodzona, jest ona pod skrzynią . może wymieszał ci się olej ASB z płynem chłodz. silnika.

Marcinbez
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 02 paź 2015, 23:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Marcinbez » 07 paź 2015, 22:33

Super dziękuję bardzo. Chyba sam spróbuję ja wydostać z auta bo mechanikowi żadnemu nie można ufać.. A jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić taka chlodniczke??

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 08 paź 2015, 15:07

noo kolego nie ma co wszystkich do jednego wora wrzucac, znajdz dobrego mechanika i tyle a nie chenia co stodole na warsztat przerobil :D a jak masz spore pojecie to rob sam ;)

wnioskuje że na 99% nie masz dużego skoro pusciles sie w kanał z wytyranym a8 dlatego lepiej żeby ogarniał to ktos kumaty, zaoszczedzisz nerwów i wbrew pozorom pieniędzy.
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 08 paź 2015, 17:58

Procedura wymiany, cytując kolegę Mariusza bo nie masz dostępu do działu Nasze Auta.
ManiekJames pisze: Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:

1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania <brawo>

Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)

Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 paź 2015, 20:02

też mnie to czeka
jutro <boisie>

Marcinbez
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 02 paź 2015, 23:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Marcinbez » 08 paź 2015, 21:17

Ja auto odebrałem od mechanika i sam będę robił więc dziękuję za odpowiedzi plany itd są bardzo przydatne.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 paź 2015, 09:55

W tym przytoczonym zapisie silikonowanie okulara to najgorsza mozliwa rada. Broń boże nie nakladajcie silikonu na okular bo tam olej leci już za filtrem prosto w magistralę. Jak sie jakiś kawałek silikonu z okulara oderwie (co przy wysokich temperaturach oleju i wysokim jego cisnieniu wcale trudne nie jest) to zablokuje wam jakiś kanał olejowy i silnik dostanie zawału przekręcając jakąś korbę albo demolując głowicę.

Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 09 paź 2015, 11:33

Niektórzy daja silikon rozpuszczalny w oleju....

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 09 paź 2015, 22:32

Bugalon pisze: Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.
Ups <bezradny> nie pomyślałem - ale dużo nie było (i wiem że dużo nie trzeba aby coś zatkać :P )

Ale tego już nie zmienię - swoją drogą to już tam ktoś mieszał bo było tam troszkę silikonu wcześniej :> i na starej już nie istniejącej rurce wodnej też był - więc ktoś już to łatał ten wyciek wody i mu nie poszło zbytnio - bo rurki kupić nie raczył <bezradny>

...
Trzeba żyć i jeździć dalej :]
Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 paź 2015, 00:08

I mnie jutro czeka ów zabieg, zestaw uszczelek już kupiony ...plastikowa rurka też. Kolejna sprawa to skąd biorą się pomysły na smarowanie silikonem?! Fabryka go nie używa! Wystarczy jedynie porządnie oczyścić i odtłuścić obie powierzchnie ...łot i cała filozofia <faktycznie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 paź 2015, 18:53

fabryka też go daje :]
wiesz nowe auta są nowe
ale z biegiem lat to <bezradny>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 paź 2015, 19:22

pepi pisze:fabryka też go daje
Oczywiście, że używają ale nie w tym miejscu :D

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 paź 2015, 22:25

no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
:]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 paź 2015, 14:34

pepi pisze:no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
:]
Fuj, na chłodniczce oleju nigdy nie stosowałem żadnego dodatkowego uszczelnienia i żadna nie cieknie ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

kamil4993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2017, 20:55
Lokalizacja: Płock

Post autor: kamil4993 » 02 lip 2017, 18:49

Odświeże temat.
Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl