Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Auto nie stoi równo...

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

[D3 03 4.2MPI ] Auto nie stoi równo...

Post autor: Gecio » 17 lip 2017, 16:50

1. Brak nieszczelności na pneumatyce
2. Brak błędów na komputerze
3. Adaptacja przechodzi normalnie i się zapisuje
4. Tryb podnośnikowy działa
5. Podczas jazdy wszystko pracuje jak należy (wszystkie tryby)


Problem polega na tym że prawy przód i tył stoją niżej od lewego przodu i tyłu. Róznica między stronami jest 1,5cm i po adaptacji nie wyrównuje... Podczas ustawiania zawieszenia VCDSem wpisywane były oryginalne parametry jak i inne lecz nie chcę wyrównać miedzy kołami różnicy...

Jak to naprawić i gdzie może być problem???

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 lip 2017, 20:26

Prawdopodobnie czujniki na wahaczach szwankują, zanieczyszczone lub coś, jeżeli różnica jest 15mm to przy adaptacji na tych kołach wpisz wartość wyższą o 15mm i zobaczysz co będzie powinno być ok.to znaczy te co masz wyżej to na nich wpisz o 15mm wyższą wartość.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lip 2017, 21:32

Adaptacja powinna się poprawnie zakończyć po wpisaniu rzeczywistych wartości. Takie okłamywanie to półśrodki i prędzej czy później i tak będzie trzeba poszukac problemu i zrobić.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 17 lip 2017, 22:30

Wpisywane było więcej tam gdzie jest mniej i nic to nie dało. Cały czas jest krzywo.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 lip 2017, 22:57

drago_o pisze:Takie okłamywanie to półśrodki
Masz racje w 100%, ale można sprawdzić czy będzie dobrze <jezyk2>
Gecio pisze:Wpisywane było więcej tam gdzie jest mniej i nic to nie dało. Cały czas jest krzywo.
Tam gdzie stoi niżej trzeba wpisać mniej żeby poszło do góry, jak wpiszesz mniej to pójdzie do góry :]

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 18 lip 2017, 05:48

Jak wpisujesz wieksze wartosci to kpmputer uznaje, ze auto jest za wysoko(wartosc przez Ciebie podana) i zaczyna opuszczac do wartosci bazowych...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 18 lip 2017, 20:53

A jakie są oryginalne wartości??

Przód
Różnica po między prawym a lewym 1,5 cm.
Mierząc od ziemi lewe koło: 74,0 cm, prawe koło: 72,5cm.

Tył
Różnica po między prawym a lewym 2 cm.
Mierząc od ziemi lewe koło: 75,3 cm, prawe koło: 73,3cm.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lip 2017, 21:08

Gecio pisze:A jakie są oryginalne wartości??
Jak robisz kalibrację to masz tam podane wartości bazowe.
Gecio pisze:Przód
Różnica po między prawym a lewym 1,5 cm.
Mierząc od ziemi lewe koło: 74,0 cm, prawe koło: 72,5cm.

Tył
Różnica po między prawym a lewym 2 cm.
Mierząc od ziemi lewe koło: 75,3 cm, prawe koło: 73,3cm.
Generalnie to nie ma czegoś takiego jak pomiar "od ziemi".
Jeżeli nie ogarniasz tematu szerzej to dokonuj pomiaru zgodnie z wytycznymi i porównuj do wartości bazowych określonych przez producenta.
Pomiar zgodnie z wytycznymi czyli od środka obrotu koła pionowo do góry do krawędzi błotnika.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 19 lip 2017, 22:11

U mnie też wygląda jak by tylne prawe koło stoi odrobinę niżej niż pozostałe. Czy zdarza się że czasami się coś przestawi i zostaje już w niższej pozycji ? Auto całe się bezproblemowo podnosi i opuszcza ale patrzac z daleka to widać że to koło jest niżej niż inne . Można w Vagu przeprowadzić kalibracje i to koło ustawi się w odpowiednim położeniu ? Czy jednak przyczyna jest mechaniczna i trzeba wszystko przejrzeć?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 lip 2017, 22:20

Łukasz94 pisze:Można w Vagu przeprowadzić kalibracje i to koło ustawi się w odpowiednim położeniu
Raczej od tego trzeba zacząć wpisując rzeczywiste wartości, może się coś rozjechało, a jak nie pomoże to wtedy szukamy dalej.
Łukasz94 pisze:U mnie też wygląda jak by tylne prawe koło stoi odrobinę niżej niż pozostałe
Ale tylko wygląda jakby czy mierzyłeś.

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 19 lip 2017, 22:31

Zmierzyć nie zmierzylem ale widać że odrobinę jest niżej. Jutro dokładnie sprawdzę miarka jakie są odległości od opon do błotnika. Dziwne bo wcześniej było wszystko ok <bezradny>

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 lip 2017, 22:46

Tak jak pisał FOSS nie mierzy sie od opony tylko od nadkola do osi pisaty czyli do środka koła, dla zawiasu normalnego przód 416mm tył 398mm z tego co pamiętam, poszykaj na forum na pewno są tematy :]

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 19 lip 2017, 23:03

Ok dzieki bardzo. Sprawdzę jutro z tym co podałeś i zobacze czy jest różnica w wysokości .

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 lip 2017, 23:40

I ważna sprawa, nawet lekkie przechylenie terenu psuje robotę! :) Musi być prosty kawałek "podłogi" :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Łukasz94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 15 maja 2016, 17:49
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Łukasz94 » 20 lip 2017, 09:21

To musze gdzieś wyjechać na prostą drogę i dopiero sprawdzić bo wszędzie krzywe i mnóstwo wysepek <onie> <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl