części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] Drgawki silnika na wolnych obrotach.

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

[D2 98 4.2PB ] Drgawki silnika na wolnych obrotach.

Post autor: djmdp » 19 lip 2017, 23:11

Witam, mam problem z audiczką, odkąd kupiłem delikatnie drży na wolnych obrotach, pracuje nerwowo, niedawno zmienione zostały kpl. rozrząd, świece, filtry, ale to nie pomogło, nie wiem czy nawet nie pogorszyło się. Zrobiłem małą diagnostykę zaczynając od dynamicznego logowania przepływomierza, co dało wynik 198g/s przy max obrotach:
http://vaglog.pl/log-002_007_009_Iwtxp.html
na wolnych obrotach pokazuje 4-6g/s.
Na wolnych obrotach zlogowałem też wskazania czujników spalania stukowego i sondy lambda:
http://vaglog.pl/log-015_016_011_Ssl86z.html
widać że 1 i 2 cyl znacznie odbiega od reszty, nie ma wypadania zapłonów zarejestrowanych w ECU, ani jako błąd ani w grupach 19 i 20. W którą stronę można by dalej uderzyć z tą usterką? Auto generalnie jest żwawe, zrobiło 0-100 kmh w 7.9s (7.3s fabryka). Tylko ta drgawka jest denerwująca. Nie ma błędów na ECU.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2017, 21:44 przez djmdp, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 20 lip 2017, 07:19

Linki nie działąją

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lip 2017, 08:28

djmdp pisze:co dało wynik 198g/s przy max obrotach:
mało. powinno być ok. 250g/s. tak wiec przyepływka do wymiany, ewentualnie czyszczenie ale nie liczyłbym na cuda.
to nie jest zwykły napęd...to

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 20 lip 2017, 10:00

Hmm u mnie i u kumpla otwierają się.. może Ernesto w innej przeglądarce spróbuj otworzyć? A co ze wskazaniami stukowców i sond lambda?

ernesto

Post autor: ernesto » 28 lip 2017, 07:29

djmdp pisze:może Ernesto w innej przeglądarce spróbuj otworzyć?
Poszło po kasowaniu ciateczek ;)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 29 lip 2017, 19:50

Na napięcia stukowców tak bardzo nie patrz. Patrz głównie na wypadania zapłonów w bloku 19 i 20. Sondy pracują poprawnie. Możesz podać korekty długoterminowe z 10 kanalu?

Generalnie to taka nerwowa praca silnika przedliftowego (przy zerowych wypadaniach zpalonow na vagu) jest spowodowana głównie nieszczelnosciami w dolocie w okolicy odm i wtryskiwaczy benzynowych (gumki). Oczywiscie jak gazownicy nie uszczelnili wkretek do gazu to tez może i tamtedy fałszywka uciekac. Sprawdz tez czy gumy dolotowe czasem nie sa popekane pod opaskami zaciskajacymi. Acha no i jeszcze podcisnienie z przodu silnika od gruszki i tego zbiorniczka w nadkolu jest do przejrzenia.

Jeśli nieszczelności nie ma, to ktoś ustawił rozrząd "na znaczek" zamiast na blokady albo sondy lambda odsłużyły już swoje na tyle, że podaja niewlasciwe wskazania.

Sa jeszcze czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrząu (one też potrafią płatać figle).

To są główne przyczyny. Do tego dochodzą cewki, modułu, masa na cewkach i inne błędy gazowników przy cięciu wiązek

Generalnie jest to od groma szukania - powodzenia Ci zycze, bo przerabiałem to sam u siebie :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 29 lip 2017, 22:29

Ja bym zaczął od sprężania. Potem szukał fałszywego powietrza jak kolega wspominał.
Drgawki zmieniają się po zmianie paliwa, czy na LPG jest identycznie?
Świece, cewki, rozrząd, nawet sam wydech potrafi namieszać.
Kot też jest Quattro

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 11 sie 2017, 12:13

Hej koledzy, posunąłem trochę temat dalej, ostatnio wymieniany był rozrząd na znaki, niepokoiło mnie to, sprawdziłem ustawienie na zębatkach wałków (kropki) i okazało się, że wałki są przestawione między głowicami, a także między OT na wale, zakupiłem ORG blokady, ustawię jak ma być i zobaczymy co będzie dalej. Wypadania zapłonów nie było, korekty w grupie 10, były z tego co pamiętam -1.6% i -3,1%.

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 11 sie 2017, 20:09

Mam to samo co ty i u mnie jest to zapewne źle ustawiony rozrząd na flamaster.
W grupie 90, 93 wychodzi mi bank 1 -14CF, i bank 2 -8CF rozjazdy.

Więc tak jak piszesz ustaw na nowo rozrząd i dopiero potem szukaj dalej jak coś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl