Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 01 sie 2017, 08:35

Wojtec1987 pisze:
Problem jest na benzynie ale tylko na jednej stronie, stronie kierowcy, zmieniłem wtryski stronami, nic się nie zmieniło.
Jak na benzynie tylko? To czemu masz na LPG czasy na jednej stronie 3,9 a na drugiej 4,5 - przecież to nie jest Ok..

Nie wiem jak u Ciebie z wyjęciem klap (ja mam V6 i u mnie wyjąć wałek to 2 minuty roboty, odkręcam mocowanie gruszek i sru wałek na wierzchu bez żadnego demontażu kolektora
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 sie 2017, 10:41

colln pisze:Nie wiem jak u Ciebie z wyjęciem klap (ja mam V6 i u mnie wyjąć wałek to 2 minuty roboty, odkręcam mocowanie gruszek i sru wałek na wierzchu bez żadnego demontażu kolektora
Przez mocowanie gruszek wyciągasz cały wałek ze wszystkimi klapami?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 01 sie 2017, 11:33

Tak w V6 odkręcasz 2 torxy (właśnie to mocowanie gruszek) i gotowe,1 wałek, wszystko masz na wierzchu - wychodzi do przodu o nic nie wadzi
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 sie 2017, 13:06

colln pisze:Tak w V6 odkręcasz 2 torxy (właśnie to mocowanie gruszek) i gotowe,1 wałek, wszystko masz na wierzchu - wychodzi do przodu o nic nie wadzi
W V8 to awykonalne.
Żeby pozbyć się klapek trzeba rozebrać kolektor.

Inna sprawa, jak już pisałem wcześniej, że w 4.2 BFM te klapki się praktycznie w ogóle nie psują więc nie wiem jaki jest sens ich wyciągania - nie będzie nic lepiej a będzie nawet gorzej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 01 sie 2017, 15:19

Nie tyle mi chodziło o ich pozbycie się co sprawdzenie (mówiąc wyjmij je - miałem na myśli: wyjmij celem sprawdzenia... ) sorry że nie rozwinąłem tej myśli i mogłem w ten sposób wprowadzić w błąd <faktycznie>
a wzięło mi się to stąd że sporo rzeczy było robionych (z tego co tu pisane) a koledze ewidentnie jedna strona śsie inaczej.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 01 sie 2017, 16:56

colln pisze:
Wojtec1987 pisze:
Problem jest na benzynie ale tylko na jednej stronie, stronie kierowcy, zmieniłem wtryski stronami, nic się nie zmieniło.
Jak na benzynie tylko? To czemu masz na LPG czasy na jednej stronie 3,9 a na drugiej 4,5 - przecież to nie jest Ok..

Nie wiem jak u Ciebie z wyjęciem klap (ja mam V6 i u mnie wyjąć wałek to 2 minuty roboty, odkręcam mocowanie gruszek i sru wałek na wierzchu bez żadnego demontażu kolektora
Ok, mój błąd, źle napisałem, na benzynie i lpg jest TAK SAMO, czasy wtrysków między głowicami się różnią, na samej benzynie też jedna strona ma 4,5 a druga 3,9 jest to przecież spowodowane korektami które wprowadza ecu silnika czyli wywala jedną stronę na + 4,5 stąd ta różnica.

Panowie, a co sądzicie o katalizatorze ? Może to być jego wina ? Gdzieś czytałem że jeżeli kat jest przypchany to ecu próbuje go przepalić zwiększając mieszankę, co sądzicie o tej teorii ?

Co zauważyłem od kilku dni, auto po nocnym staniu od razu po odpaleniu nie wbija na 1100 obr tylko na 650 (jakby był rozgrzany) dopiero po kilku sekundach "zauważa" że obroty są za niskie i podbija na ssanie do 1100.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 sie 2017, 18:08

Zainteresowałbym się zaworami Kombii w głowicy - może blokują się w pewnej pozycji - nieprawidłowej
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 02 sie 2017, 08:47

Żeby wyeliminować kwestię katów bez ich naprawy/wymiany to może jakieś emulatory sond by tu coś podpowiedziały (ewentualnie na próbę zamienić wtyczki od tylnych sąd i zobaczyć różnicę)
Co do katów to wiem od lat że dobre przegonienie po autostradzie to dla nich jak palenie w piecu gdy są hiper mrozy - palisz na maksa wsio się wypala z katami podobnie jak dostaną ze 100 kilometrów ognia to nie powinno tam nic siedzieć (no chyba że silnik olejem pluje..)

Co do odpalania w ostatnie dni gdy jest wreszcie fest ciepło (przełom lipca / sierpnia) + 30 stopni to czujniki mogą być trochę oszukane z tymi obrotami, mi wczoraj też jak odpalił to prawie momentalnie obroty były jak na rozgrzanym
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 02 sie 2017, 16:40

Mam włożone jeden emulator z lewej strony właśnie, i nic nie pomógł, nadal jest błąd kata, a dodatkowo za mały przepływ, wiec kat to totalny trup ? Przed włożeniem emulatora był tylko błąd nie wystarczająca wydajność.

Czyli jeżeli to byłaby wina kata to po zamianie wtyczek powinien zacząć podbijać mieszanką drugą stronę tak ?

Co do odpalania to na razie się tym w takim razie nie martwię.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 sie 2017, 17:49

Wojtec1987 pisze:Mam włożone jeden emulator z lewej strony właśnie, i nic nie pomógł, nadal jest błąd kata, a dodatkowo za mały przepływ, wiec kat to totalny trup ? Przed włożeniem emulatora był tylko błąd nie wystarczająca wydajność.
Wcale mnie to nie dziwi.
Toż to żaden emulator tylko zwykła tulejka dystansująca oddalająca sondę od głównego nurtu spalin. To nic nie emuluje, nie wymyśla żadnego oszukańczego sygnału :D

Takim "emulatorem" nie naprawisz zapchanego katalizatora.
Te "emulatory" stosuje się po usunięciu katalizatora.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 02 sie 2017, 19:33

FOSS, ja doskonale wiem że to nie jest żaden emulator, ale skoro tak się przyjęło to każdy stosuje tą nazwę, przynajmniej ludzie wiedzą o co chodzi.

Czyli jeżeli dobrze rozumiem Twoja wypowiedź, to te tulejki nie działają jeżeli kat jest nie sprawny, a działają jak go wcale nie ma ? To trochę przeczy logice.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 03 sie 2017, 09:09

Damian mówi że emulator to rzecz elektroniczna a tulejka oddalająca to takie coś za 10-15 zeta co ma różne kąty i różne średnice dysz i czasem pomoże ale to trzeba mieć kilka i eksperymentować.
Sam sobie przy okazji zaczynasz chyba trochę odpowiadać na te niedomagania (różnice Lewa / Prawa) - masz 1 emulator a 2 rzędy cylindrów, w końcu za katami są sądy diagnostyczne i pomimo że maja małe znaczenie to jednak podbijać będzie przy takich "modach"
jak masz zdechnięte katy i nie chcesz ich wymieniać (choć raczej nie powinno być problemu z dostaniem sprawnych używek) to możesz poszukać gdzie i jak wyprogramować tylne sądy (ja póki co nie wiem jak, zapewne ci co tuningiem się zajmują)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 sie 2017, 09:55

Wojtec1987 pisze:Czyli jeżeli dobrze rozumiem Twoja wypowiedź, to te tulejki nie działają jeżeli kat jest nie sprawny, a działają jak go wcale nie ma ? To trochę przeczy logice.
No jak przeczy logice?....

Tulejki stosuje się na sondach lambda za katalizatorami.
Jeżeli katalizator jest zapchany to ma ograniczony przepływ czyli blokuje opróżnianie cylindrów ze spalin i silnik się dławi.
Sonda za katalizatorem to powinna zauważyć.

Po założeniu tulejki na sondę odsuwasz ją od głównego nurtu spalin co w efekcie daje na sondzie jeszcze mniejszy odczyt.
Czyli za przytkanym katem jest spalin mniej niż normalnie a zakładając tulejkę na sondę jest jeszcze dodatkowo mniej tych spalin co tylko potęguje efekt "przytkanego katalizatora".


Po usunięciu przytkanego katalizatora do sondy za nim dociera więcej spalin o wyższej temperaturze.
Sonda będzie zgłaszać za duży przepływ tak jakby wyjarało katalizator.
Wtedy stosuje się właśnie ową tulejkę która odsuwa sondę z głównego nurtu spalin ograniczając ilość spalin do niej docierających i tym samym obniżając sygnał.
Problem polega na tym, że należy tak dobrać tulejkę aby sygnał był nie za duży ale również i nie za mały bo w obu przypadkach sterownik zapisze błąd i w obu przypadkach sterownik silnika może dokonywać dodatkowych koretk i w obu przypadkach sygnał niewłaściwy może kończyć się konkrolką CHECK.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 03 sie 2017, 16:35

colln pisze:Damian mówi że emulator to rzecz elektroniczna a tulejka oddalająca to takie coś za 10-15 zeta co ma różne kąty i różne średnice dysz i czasem pomoże ale to trzeba mieć kilka i eksperymentować.
Sam sobie przy okazji zaczynasz chyba trochę odpowiadać na te niedomagania (różnice Lewa / Prawa) - masz 1 emulator a 2 rzędy cylindrów, w końcu za katami są sądy diagnostyczne i pomimo że maja małe znaczenie to jednak podbijać będzie przy takich "modach"
jak masz zdechnięte katy i nie chcesz ich wymieniać (choć raczej nie powinno być problemu z dostaniem sprawnych używek) to możesz poszukać gdzie i jak wyprogramować tylne sądy (ja póki co nie wiem jak, zapewne ci co tuningiem się zajmują)
Tylko że sprawa wygląda tak że emulatory montowałem jakiś miesiąc temu, może dwa, i przed montażem tych tulei także było ubogo, tak patrząc na ogół auta, to z tej strony mam ubogo odkąd mam to auta, czyli rok z tym walczę. Więc myślę że ta tuleja tutaj nic nie zmieniła jeżeli chodzi o mieszanki.

Jeżeli mowa o katalizatorach, to nie widzę problemu aby kupić inne używane i wymienić, tylko chciałbym być pewny że to pomorze, bo wydać 500-600 zł na jednego kata to nie sztuka, trudniej na to zarobić, dlatego chciałbym najpierw doprowadzić do ładu silnik , a później ogarnąć katy,przez ubogie mieszanki w w perspektywie czasu silnik bardziej się zużywa, a katy to wiadomo, sprawa ekologiczna i to może poczekać, przynajmniej ja z takiego założenia wychodzę.
FOSS pisze:
Wojtec1987 pisze:Czyli jeżeli dobrze rozumiem Twoja wypowiedź, to te tulejki nie działają jeżeli kat jest nie sprawny, a działają jak go wcale nie ma ? To trochę przeczy logice.
No jak przeczy logice?....

Tulejki stosuje się na sondach lambda za katalizatorami.
Jeżeli katalizator jest zapchany to ma ograniczony przepływ czyli blokuje opróżnianie cylindrów ze spalin i silnik się dławi.
Sonda za katalizatorem to powinna zauważyć.

Po założeniu tulejki na sondę odsuwasz ją od głównego nurtu spalin co w efekcie daje na sondzie jeszcze mniejszy odczyt.
Czyli za przytkanym katem jest spalin mniej niż normalnie a zakładając tulejkę na sondę jest jeszcze dodatkowo mniej tych spalin co tylko potęguje efekt "przytkanego katalizatora".


Po usunięciu przytkanego katalizatora do sondy za nim dociera więcej spalin o wyższej temperaturze.
Sonda będzie zgłaszać za duży przepływ tak jakby wyjarało katalizator.
Wtedy stosuje się właśnie ową tulejkę która odsuwa sondę z głównego nurtu spalin ograniczając ilość spalin do niej docierających i tym samym obniżając sygnał.
Problem polega na tym, że należy tak dobrać tulejkę aby sygnał był nie za duży ale również i nie za mały bo w obu przypadkach sterownik zapisze błąd i w obu przypadkach sterownik silnika może dokonywać dodatkowych koretk i w obu przypadkach sygnał niewłaściwy może kończyć się konkrolką CHECK.
Rozumiem i ma to sens co piszesz, ja użyłem tych tulei ponieważ miałem błąd za mała efektywność i uznałem że jak zamontuję te tuleje to będzie docierało do sond mniej spalin i błędu nie będzie, niestety myliłem się,

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 03 sie 2017, 17:18

Wojtec1987 masz dobrego mechanika obok siebie a Ty od kilku dni na forum próbujesz auto naprawić... Nikt Ci nie powie przez internet co się dzieje z autem bez oględzin...

Jedź do gościa bo masz blisko nie tak jak ja 600km i będziesz miał problem z głowy.

Spec marekp750

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl