części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi

Post autor: krisker » 15 sie 2017, 15:20

Cześć. Dziś odkryłem solidny wyciek z prawej strony przy półosi. Podczas sprawdzania okolicy okazało się, że flansza wchodząca w skrzynię ma wyraźny luz promieniowy na 2-3mm. Simering dostępny chyba tylko w ASO (OE 01V409399, ZF 0734310342), ale czy jego wymiana pomoże przy takim luzie? Gdzieś czytałem, że z prawej strony ma być luz i jest to prawidłowe (z lewej jest długi wałek wewnętrzny). Numeru i sposobu wymiany łożyska, w które wchodzi flansza nie udało mi się znaleźć. Wygląda to podobnie, jak na tym filmie: chociaż wydaje mi się, że u mnie luz jest bardziej promieniowy.

Skrzynia FBB (5HP19).

Ktoś? Coś?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krisker, łącznie zmieniany 3 razy.

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 15 sie 2017, 15:40

Łożysko igiełkowe do wymiany. Dostaniesz w każdym sklepie z lozyskami koszt ok 30zl marki ina. Przy okazji wymień też lozyska na mechanizmie roznicowym. Ta sama robota. A uszczelniacz dostaniesz np Corteco ja taki dałem bo zf nie mogłem dostac.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 sie 2017, 16:57

Piszesz o łożysku 28? Ono zejdzie w całości razem z 20? Do czego jest podkładka 27?

Wydawało mi się, że jest tam niezintegrowane łożysko stożkowe, którego luz ustala się właśnie podkładką 27, ale chyba jednak jestem w błędzie...

Najgorzej, że żeby zdjąć dekiel 20, trzeba zdjąć podporę skrzyni, a żeby zdjąć podporę, to trzeba odłączyć wydech.

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 15 sie 2017, 17:46

Łożysko 28 to jest łożysko stożkowe to akurat zejdzie za pomocą szlifierki. Bieżnia tego łożyska siedzi w obudowie mechanizmu nr20. Podkladka nr 27 jest do regulacji luzu na mechanizmie roznicowym. Łożysko ktore ma luz jest umieszczone w mechanizmie. Jak sie tam dostaniesz to wszystko będziesz widział co i jak.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 15 sie 2017, 20:52

Robił coś takiego w tamtym tygodniu. Poszukaj postu na temat D3. Ta sama sprawa
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 sie 2017, 21:00

W zeszłym tygodniu zamawiałem dla siebie wszystkie potrzebne łożyska i uszczelniacze z ZF, też z uwagi na luz prawej półosi i związane z tym wibracje podczas szybszej jazdy. Koszt około 90 Euro.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 sie 2017, 21:12

Moi klienci też ostatnio zamawiaja takie zestawy , warto przy okazji demontazu sprawdzić grubość flanszy - ona też się zużywa
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 15 sie 2017, 21:13

Ja bym bez wyraźnego powodu łożysk stożkowych nie ruszał.
Chyba, że świadomie sprawdzając napięcie w obudowie. Po zdemontowaniu łożysk trzeba by przynajmniej w opcji minimum sprawdzić ich wysokość.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 sie 2017, 07:40

O ile dobrze rozumiem flansza zużywa się w miejscu pracy z uszczelniaczem? W wątku z quattroworld mierzą jeszcze grubość w miejscu, w którym wchodzi w łożysko, tylko nie bardzo rozumiem, czemu w tym miejscu miałaby się zużywać.

Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...

Uświadomcie mnie proszę: ile łożysk jest w końcu w przednim dyfrze? Bo po przestudiowaniu etki i elsy wychodzą mi:
- łożysko stożkowe 28 (dla prawej półosi)
- łożysko stożkowe 3 (dla lewej półosi)
- łożysko igiełkowe 7 (dodatkowe dla wałka lewej półosi)

Innych nie widzę, a z tego, co pisze marcin1983, są jeszcze dodatkowe w mechanizmie 1.

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 16 sie 2017, 08:18

Krisker są 3 łożyska. Dwa stożkowe i jedno igielkowe (cały czas pisze o mojej skrzyni 4hp ale myślę że dyfry są takie same). Sama robota dość prosta ale pracochlonna. Ja to robiłem bez kanału. Dobrze jest rozkręcić wydech przy kolektorze w tedy masz dostęp do górnych śrub obudowy mechanizmu roznicowego.poduszke skrzyni odkrecisz od sanek i wyjdzie razem z obudową mechanizmu roznicowego.lozysko igiełkowe które zapewne masz do wymiany będzie widać jak tylko wyjmiesz flansze.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2017, 09:10 przez marcin1983, łącznie zmieniany 2 razy.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 sie 2017, 08:39

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Proszę bardzo. Trzy łożyska potrzebne, te igiełkowe widać jak dyferencjału jest na prasie. A flansza, no cóż też się niestety zużywa bo łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 sie 2017, 09:54

pb41ns pisze:łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi
I tego mi brakowało do wyjaśnienia zagadki. Dzięki! Czyli w etce nie ma tego łożyska.

Do wyjęcia igiełkowego trzeba wytargać różnicówkę i wypchnąć je z tyłu?

Żeby wyjąć różnicówkę trzeba odkręcać lewą półoś?

marcin1983, dzięki za informacje.

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 16 sie 2017, 10:13

Jak zdejmiesz pokrywe to mechanizm sam wyjdzie. Łożysko igielkowe da się wyjąć bez rozbierania mechanizmu.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 sie 2017, 10:14

OK, dzięki.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 sie 2017, 11:15

Sa sciagacze do takich lozysk przy plaskich powierzchniach, nawet majac tokarke mozna cos takiego machnac.. Bosza tam nie pchajcie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl