[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi
[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi
Cześć. Dziś odkryłem solidny wyciek z prawej strony przy półosi. Podczas sprawdzania okolicy okazało się, że flansza wchodząca w skrzynię ma wyraźny luz promieniowy na 2-3mm. Simering dostępny chyba tylko w ASO (OE 01V409399, ZF 0734310342), ale czy jego wymiana pomoże przy takim luzie? Gdzieś czytałem, że z prawej strony ma być luz i jest to prawidłowe (z lewej jest długi wałek wewnętrzny). Numeru i sposobu wymiany łożyska, w które wchodzi flansza nie udało mi się znaleźć. Wygląda to podobnie, jak na tym filmie: chociaż wydaje mi się, że u mnie luz jest bardziej promieniowy.
Skrzynia FBB (5HP19).
Ktoś? Coś?
Skrzynia FBB (5HP19).
Ktoś? Coś?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krisker, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Piszesz o łożysku 28? Ono zejdzie w całości razem z 20? Do czego jest podkładka 27?
Wydawało mi się, że jest tam niezintegrowane łożysko stożkowe, którego luz ustala się właśnie podkładką 27, ale chyba jednak jestem w błędzie...
Najgorzej, że żeby zdjąć dekiel 20, trzeba zdjąć podporę skrzyni, a żeby zdjąć podporę, to trzeba odłączyć wydech.
Wydawało mi się, że jest tam niezintegrowane łożysko stożkowe, którego luz ustala się właśnie podkładką 27, ale chyba jednak jestem w błędzie...
Najgorzej, że żeby zdjąć dekiel 20, trzeba zdjąć podporę skrzyni, a żeby zdjąć podporę, to trzeba odłączyć wydech.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Łożysko 28 to jest łożysko stożkowe to akurat zejdzie za pomocą szlifierki. Bieżnia tego łożyska siedzi w obudowie mechanizmu nr20. Podkladka nr 27 jest do regulacji luzu na mechanizmie roznicowym. Łożysko ktore ma luz jest umieszczone w mechanizmie. Jak sie tam dostaniesz to wszystko będziesz widział co i jak.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Moi klienci też ostatnio zamawiaja takie zestawy , warto przy okazji demontazu sprawdzić grubość flanszy - ona też się zużywa
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
O ile dobrze rozumiem flansza zużywa się w miejscu pracy z uszczelniaczem? W wątku z quattroworld mierzą jeszcze grubość w miejscu, w którym wchodzi w łożysko, tylko nie bardzo rozumiem, czemu w tym miejscu miałaby się zużywać.
Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
Uświadomcie mnie proszę: ile łożysk jest w końcu w przednim dyfrze? Bo po przestudiowaniu etki i elsy wychodzą mi:
- łożysko stożkowe 28 (dla prawej półosi)
- łożysko stożkowe 3 (dla lewej półosi)
- łożysko igiełkowe 7 (dodatkowe dla wałka lewej półosi)
Innych nie widzę, a z tego, co pisze marcin1983, są jeszcze dodatkowe w mechanizmie 1.
Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
Uświadomcie mnie proszę: ile łożysk jest w końcu w przednim dyfrze? Bo po przestudiowaniu etki i elsy wychodzą mi:
- łożysko stożkowe 28 (dla prawej półosi)
- łożysko stożkowe 3 (dla lewej półosi)
- łożysko igiełkowe 7 (dodatkowe dla wałka lewej półosi)
Innych nie widzę, a z tego, co pisze marcin1983, są jeszcze dodatkowe w mechanizmie 1.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Krisker są 3 łożyska. Dwa stożkowe i jedno igielkowe (cały czas pisze o mojej skrzyni 4hp ale myślę że dyfry są takie same). Sama robota dość prosta ale pracochlonna. Ja to robiłem bez kanału. Dobrze jest rozkręcić wydech przy kolektorze w tedy masz dostęp do górnych śrub obudowy mechanizmu roznicowego.poduszke skrzyni odkrecisz od sanek i wyjdzie razem z obudową mechanizmu roznicowego.lozysko igiełkowe które zapewne masz do wymiany będzie widać jak tylko wyjmiesz flansze.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2017, 09:10 przez marcin1983, łącznie zmieniany 2 razy.
I tego mi brakowało do wyjaśnienia zagadki. Dzięki! Czyli w etce nie ma tego łożyska.pb41ns pisze:łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi
Do wyjęcia igiełkowego trzeba wytargać różnicówkę i wypchnąć je z tyłu?
Żeby wyjąć różnicówkę trzeba odkręcać lewą półoś?
marcin1983, dzięki za informacje.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości