części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 sie 2017, 11:54

Ja wolałem rozebrać mechanizm bo nie mogłem tego łożyska wytargać, a tak na prase i do środka je wepchnąłem
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 17 sie 2017, 07:44

Czy z prawej strony trzeba odkręcać półoś od zewnętrznego przegubu? W elsie niby tak, ale na YT widziałem, że wystarczy odkręcić przegub wewnętrzny i skręcić koła, co pozwoli na odsunięcie półosi na bok.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 sie 2017, 10:35

Przegub odkręcasz od flanszy i musisz rozpiąć zawieche żeby półoś na bok odsunąć

[ Dodano: 2017-08-17, 10:35 ]
Wsumie to spróbuj, jak nie pójdzie to zrobisz jak mówię
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 17 sie 2017, 10:44

Ale śruby centralnej przy zewnętrznym przegubie nie trzeba ruszać?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 sie 2017, 11:16

No wtedy nie. Odsuniesz cala półoś na bok i można robić. Ale jak byś wyjął ja na wierzch to więcej miejsca masz i lepszy dostęp. To już musisz sam zdecydowac
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 17 sie 2017, 13:28

Krzyśku zdemontuj zawieche z prawej strony. To Ci ułatwi prace w znacznym stopniu. Przy wyciaganiu dyfra poluzuj wydech przy kolektorze to mi pozwolilo odsunąć go na tyle żeby odkrecic górne śruby pokrywy. Z tego co pamiętam to klucz 15 i 13. Poduszkę skrzyni odkrecisz od sanek i pójdzie razem z obudową. Troszkę gimnastyki i wyjdzie.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 17 sie 2017, 13:56

marcin1983, dzięki za cenne informacje. Tym razem zmieniam tylko simering, więc roboty dużo mniej, ale co się odwlecze, to nie uciecze i za łożyska też będę musiał się wziąć. Wtedy wskazówki na pewno się przydadzą.

EDIT: I po robocie. Górne wahacze trzeba jednak rozpiąć, bo półoś nie ma gdzie się schować. Do wymiany łożysk, gdzie trzeba więcej miejsca, wyjąłbym chyba całą półoś, a może i większość zawieszenia, a przynajmniej zwrotnicę.

Stary simering był po zdjęciu zdecydowanie luźniejszy, bardziej rozciągnięty. Okazało się, że luz promieniowy nie jest aż taki wielki, ale jest spory luz osiowy (w drugiej części filmu). Wydaje mi się, że z promieniowym simering sobie poradzi, tym bardziej z osiowym. Flansza jak nowa - brak śladów zużycia, a wymiary w normie.

Poniżej nagranie:
FLIM NA YT

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 18 sie 2017, 09:54

krisker pisze:Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
Tak wysokość łożyska, bo jakiekolwiek zmiany spowoduja inne ustawienie zazębienia i inne ściśnięcia łożysk w obudowie. A łożyska się różnią.
Jak łożysko zużyło by się na tyle aby powodować znacząco większy luz to było by na złom.
Jak nie masz śladów zużycia na flanszy i gładkie błyszczące wałki to nie ma co tego dotykać.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 10 paź 2017, 11:44

hej mógł by ktoś podać numery tych łożysk i pozostałych elementów potrzebnych do wymiany / naprawy dyfra? <prosze>

Laptop na którym mam ELSA i ETKA przechodzi jakiś chwilowy kryzys <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 11 paź 2017, 08:35

Napewno łożysko igiełkowe o wymiarach 32/39/24 produkcji INA , dwa łożyska na dyfer , o namiary do Michała się zgłoś. Przydało by się jeszcze oringa na obudowę dyfra i uszczelniacz flanszy. Nowa flansza też mile widziana i oleju do dyfra w ilości ok 1 l
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

konkas1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: Zabrze/slask

Post autor: konkas1987 » 31 lip 2018, 11:14

Witam odgrzeję trochę temat.
Borykam się z problemem huczenia w czasie jazdy przy prędkości od 80 do 110 km/h. Buczenie jest z lewej strony z przodu i tylko jak się nagrzeje silnik. Jak się jedzie na równej drodze i dodaje lekko gazu to słychać to wyraźnie. Jak się zdejmie nogę z gazu to huczenie cichnie. Ewidentnie ma to związek z napędem. Nie mam żadnego wycieku w okolicy półosi. Czy mój problem może dotyczyć opisywanych wyżej łożysk? Dodam,że wymieniałem olej w dyfrze i dodałem ceramizer. Skrzynia 5hp24 FBE.

SVG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2017, 07:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SVG » 08 lut 2019, 07:43

Witam , wstawiam filmik jaki robiłem podczas wymiany uszczelniaczy , co do chuczenia w tym przypadku wymieniałem tylko lewe łożysko , ale często jak się jedzi bez oleju lub przebieg jest znaczny należy wymienic prawe tak że , jest taka mozliwość na aucie ale trzeba dobry odbijak mieć by wyjąc stare łożysko . Odkręcamy sruby obudowy mechanizmu różnicowego tj po prawej stronie , pamiętajcie ze najpierw musicie wynająć lewa flanshe , ( i ważne spuści olej z hydraulicznej czesci ) przynajmniej ja tak robię .
A po po wymianie łożysk gine usterka chuczenia i drgań ( która często mechanicy błednie diagnozują jako przeguby, nie wyważone koła ) szczególnie przy większych prędkościach
Pozdrawiam

Filmik

Pan chodź tu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pan chodź tu » 10 maja 2020, 22:31

Z jakim momentem dokręcić koło talerzowe do mechanizmu różnicowego bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć ?
Albo i nie...

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 10 maja 2020, 22:54

W manualu nigdzie nie widziałem danych przedniego dyfra.
Ani regulacyjnych - luzy i podkładki ani momentów śrub.
Dla koła z tylnego dyfra podają, nowe śruby, 60Nm + 45 stopni.
Kot też jest Quattro

Pan chodź tu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pan chodź tu » 16 maja 2020, 09:20

A jeszcze jedno pytanie bieżnie zewnętrzne łożysk stożkowych powinny wchodzić luźno w swoje gniazda czy ciasno, bo u mnie wchodzą palcami i można je obracać?
Albo i nie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl