[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Krzyśku zdemontuj zawieche z prawej strony. To Ci ułatwi prace w znacznym stopniu. Przy wyciaganiu dyfra poluzuj wydech przy kolektorze to mi pozwolilo odsunąć go na tyle żeby odkrecic górne śruby pokrywy. Z tego co pamiętam to klucz 15 i 13. Poduszkę skrzyni odkrecisz od sanek i pójdzie razem z obudową. Troszkę gimnastyki i wyjdzie.
marcin1983, dzięki za cenne informacje. Tym razem zmieniam tylko simering, więc roboty dużo mniej, ale co się odwlecze, to nie uciecze i za łożyska też będę musiał się wziąć. Wtedy wskazówki na pewno się przydadzą.
EDIT: I po robocie. Górne wahacze trzeba jednak rozpiąć, bo półoś nie ma gdzie się schować. Do wymiany łożysk, gdzie trzeba więcej miejsca, wyjąłbym chyba całą półoś, a może i większość zawieszenia, a przynajmniej zwrotnicę.
Stary simering był po zdjęciu zdecydowanie luźniejszy, bardziej rozciągnięty. Okazało się, że luz promieniowy nie jest aż taki wielki, ale jest spory luz osiowy (w drugiej części filmu). Wydaje mi się, że z promieniowym simering sobie poradzi, tym bardziej z osiowym. Flansza jak nowa - brak śladów zużycia, a wymiary w normie.
Poniżej nagranie:
FLIM NA YT
EDIT: I po robocie. Górne wahacze trzeba jednak rozpiąć, bo półoś nie ma gdzie się schować. Do wymiany łożysk, gdzie trzeba więcej miejsca, wyjąłbym chyba całą półoś, a może i większość zawieszenia, a przynajmniej zwrotnicę.
Stary simering był po zdjęciu zdecydowanie luźniejszy, bardziej rozciągnięty. Okazało się, że luz promieniowy nie jest aż taki wielki, ale jest spory luz osiowy (w drugiej części filmu). Wydaje mi się, że z promieniowym simering sobie poradzi, tym bardziej z osiowym. Flansza jak nowa - brak śladów zużycia, a wymiary w normie.
Poniżej nagranie:
FLIM NA YT
Tak wysokość łożyska, bo jakiekolwiek zmiany spowoduja inne ustawienie zazębienia i inne ściśnięcia łożysk w obudowie. A łożyska się różnią.krisker pisze:Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
Jak łożysko zużyło by się na tyle aby powodować znacząco większy luz to było by na złom.
Jak nie masz śladów zużycia na flanszy i gładkie błyszczące wałki to nie ma co tego dotykać.
Kot też jest Quattro
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
- Lokalizacja: Zabrze/slask
Witam odgrzeję trochę temat.
Borykam się z problemem huczenia w czasie jazdy przy prędkości od 80 do 110 km/h. Buczenie jest z lewej strony z przodu i tylko jak się nagrzeje silnik. Jak się jedzie na równej drodze i dodaje lekko gazu to słychać to wyraźnie. Jak się zdejmie nogę z gazu to huczenie cichnie. Ewidentnie ma to związek z napędem. Nie mam żadnego wycieku w okolicy półosi. Czy mój problem może dotyczyć opisywanych wyżej łożysk? Dodam,że wymieniałem olej w dyfrze i dodałem ceramizer. Skrzynia 5hp24 FBE.
Borykam się z problemem huczenia w czasie jazdy przy prędkości od 80 do 110 km/h. Buczenie jest z lewej strony z przodu i tylko jak się nagrzeje silnik. Jak się jedzie na równej drodze i dodaje lekko gazu to słychać to wyraźnie. Jak się zdejmie nogę z gazu to huczenie cichnie. Ewidentnie ma to związek z napędem. Nie mam żadnego wycieku w okolicy półosi. Czy mój problem może dotyczyć opisywanych wyżej łożysk? Dodam,że wymieniałem olej w dyfrze i dodałem ceramizer. Skrzynia 5hp24 FBE.
Witam , wstawiam filmik jaki robiłem podczas wymiany uszczelniaczy , co do chuczenia w tym przypadku wymieniałem tylko lewe łożysko , ale często jak się jedzi bez oleju lub przebieg jest znaczny należy wymienic prawe tak że , jest taka mozliwość na aucie ale trzeba dobry odbijak mieć by wyjąc stare łożysko . Odkręcamy sruby obudowy mechanizmu różnicowego tj po prawej stronie , pamiętajcie ze najpierw musicie wynająć lewa flanshe , ( i ważne spuści olej z hydraulicznej czesci ) przynajmniej ja tak robię .
A po po wymianie łożysk gine usterka chuczenia i drgań ( która często mechanicy błednie diagnozują jako przeguby, nie wyważone koła ) szczególnie przy większych prędkościach
Pozdrawiam
Filmik
A po po wymianie łożysk gine usterka chuczenia i drgań ( która często mechanicy błednie diagnozują jako przeguby, nie wyważone koła ) szczególnie przy większych prędkościach
Pozdrawiam
Filmik
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra