Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

Zestawy rozrządu Contitech

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Zestawy rozrządu Contitech

Post autor: Lechu » 08 sie 2017, 18:38

Ostatnio poruszana była dyskusja czy warto płacić ze zestaw Contitech.

Próbowałem poszukać w necie co jest dokładnie w środku takiego zestawu i za bardzo nie ma takich informacji. Jedynie można spotkać się, z oficjalnym artykułem, że wszystkie części w zestawie są jakości ContiTech <fujarka>

Można jedynie zauważyć, że elementy wchodzące w skład zestawu (rolki i napinacze) mają praktycznie taki sam nr katalogowy co Ruville <hmm>

Czyżby Conti pakowało do zetawu Ruvile, który i tak jest tylko pakowaczem (głównie INA), i płaciło się tylko za logo Conti.

??? <bezradny>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 08 sie 2017, 19:47

Lechu pisze:Czyżby Conti pakowało do zetawu Ruvile, który i tak jest tylko pakowaczem
To błędna informacja, współpracuję z przedstawicielem i większość to ich własna produkcja ;)

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 08 sie 2017, 21:57

A numerki rolek i napinaczy ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 sie 2017, 12:56

Tego nie wiem, w DE nie ma zestawow rozrzadu RUVILLE ...to jakis Polski wymysl. W kazdym badz razie elementy zawieszenia produkuja sami.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 09 sie 2017, 20:49

danishow pisze:w DE nie ma zestawow rozrzadu RUVILLE
Zestawów nie ma, ale pojedyńcze rolki i napinacze są, i to tylko pudełko, bo praktycznie zawsze w środku jest INA.



Ok, to w takim razie nie rozwiązuje pytania co się kryje w zestawach Conti <bezradny>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 sie 2017, 23:07

W DE nawet rolek nie ma RUVILLE, zestawy rozrządu można nabyć (w seryjnych sieciach dystrybucyjnych) tylko trzech producentów a mianowicie: Conti, Gates i INA.
W PL każdy chce jak najtaniej i stąd kombinowanie by robić "składaki" ...trochę INA, trochę Conti, coś tam NO NAME i cena idzie w dół.
Problem robi się tedy jak np. po 60k km taki zestaw się rozsypie, kogo wtedy obwiniać? Ktoś za to musi zapłacić a remont silnika idzie w tysiące <hmm>

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 29 sie 2017, 22:46

LuK, INA, FAG, Ruville - grupa Schaeffler.
Obecnie oferta pod marką Ruville jest zawężona i tak:
- pompy wody, wałki rozrządu, rozrządy - INA
- łożyska - FAG
Jako Ruville zostaną tylko rolki, przeguby i zawieszenie.
Paski INA to najprawdopodobniej Dayco, a najprawdopodobniej ponieważ nie wiem kto teraz dostarcza dla grupy VAG (do końca 2013r. na pewno oni).
Pompy wody to DOLZ (jak i wiele innych pomp bardziej znanych producentów).
Rolki Litens/INA w zależności od fabryki Chiny, Kanada, Słowacja, Japonia, Korea. Rolki made in Germany bardzo rzadko pojawiają się na aftermarkecie, a jeśli już to najprawdopodobniej z przerzutów przez płot. Ale łożyska rolek mogą się również trafić od KOYO, NAICHI a swego czasu nawet nasz Kraśnik posyłał do jednej referencji (o jednej wiem, może było więcej).
Amortyzatory drgań - Stabilus.
Tarcze i dociski sprzęgła - trafia się AISIN, okładziny do RepSetów idą od Westlake.
Rolka Ruville = rolka INA.
Zestawy to nie są żadne polskie wymysły. To Niemcy są jeb**ci i podobnie jak Czesi wielbiący FEBI (gdzie w środku jest oryginał ze zdartym numerem, TRW, LEMFORDER, INA, GMB tudzież 10-krotnie przepłacony chiński szmelc) uważają, że liczy się tylko ten co teoretycznie dostarcza na OE. BTW Gates nie produkuje rolek.
Kolejna istotna rzecz to taka, że to co było zamontowane w fabryce nie jest równe temu co montujesz teraz choćby nie wiadomo kto to wyprodukował. I tak LEMFORDER czy TRW założone w fabryce w 2001r. które wytrzymało 300kkm czy do ilu tam skręcono licznik a to założone w 2017r. jeśli wytrzyma połowę tego to będzie bardzo dobry wynik.
A wracając do tematu co jest w zestawie Continentala pomijając ich pasek: INA, SKF i pompy z zatartymi bądź brakiem oznaczeń. Jako ciekawostka Conti ma też swoją budżetową markę - Roulunds.
Tak że z tymi brandami i wielbieniem pierwszomontażowców byłbym ostrożny, bo jakbyście wiedzieli kto gdzie produkuje i kto co pakuje to by się niektórym świat załamał :D
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 29 sie 2017, 22:49

Czyli co proponujesz zakładać ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 29 sie 2017, 22:52

Wyciągnij wnioski z tego co jest napisane
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 sie 2017, 22:55

Pepek, Ty chyba nigdy w DE nie byłeś skoro uważasz że tu wszyscy lubią FEBI <faktycznie> ...tutaj nie ma czegoś takiego jak najlepsza, pewna marka. Wszystkie części/zamienniki kupowane u seryjnych dystrybutorów kosztują podobnie i wszystkie wytrzymują podobnie (seryjnych dystrybutorów nie mylić ze sklepami internetowymi).

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 29 sie 2017, 23:31

Czytamy ze zrozumieniem - Niemcy są *** a FEBI lubią, wręcz kochają Czesi, bo (żeby było już całkiem śmiesznie) uważają go za pravého německého výrobce :) Ale żeby nie było, że mam do FEBI jakieś uprzedzenia to muszę powiedzieć, że współpraca z nimi jest na bardzo wysokim poziomie. Jak coś się sypnie to nie ma problemów z reklamacjami (jeśli są oczywiście zasadne - a wierzcie mi bardzo łatwo poznać kto co na jakim etapie spierniczył). Przy czym jeśli dochodzą do tego koszty napraw/holowania/hotelu itp. to zajmuje się tym centrala w DE, trwa to czasem i kwartał ale zazwyczaj po wszystkim hajs się zgadza.
Co do dystrybucji niemieckiej to jedyna dobra rzecz na rynku to praktycznie brak różnic cenowych o czym wspominasz, no a u nas jak w lesie...
Co proponuję założyć? Odpowiem troszkę naokoło ;) Jeśli mam być szczery to jedynym bezpiecznym wyjściem jest odstawienie samochodu do ASO, bo mimo iż zapewne udadzą się do najbliższej hurtowni i kupią co będzie na półce najtańsze a oryginały opylą na aledrogo to przynajmniej istnieje cień szansy, że jak coś pierd***nie to będzie komu urwać łeb i narobić do karku, a nie zacznie zabawa w ekspertyzy i wymiana pism między mechanikiem z szopy, hurtownią, dystrybutorem polskim, centralą. No ale jeśli już muszę podać konkretne marki to: pasek Contitech/Gates/Dayco, rolki INA/Ruville/SNR, pompa wody DOLZ/Ruville/Hepu, termostat Wahler/Gates, simeringi Corteco/Elring/Victor Reinz. Kolejność przypadkowa. No i mowa o europejczykach, bo na azję dorzuciłbym kilka innych.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 01 wrz 2017, 12:51

ciekawe ile aso wola za wymiane rozrzadu ? ma ktos taka wiedze?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 01 wrz 2017, 14:23

W D2 4.2 1k PLN za sama robote.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 01 wrz 2017, 15:42

Tak dla informacji zestaw HEPU

- pasek CONTI
- rolki INA
- napinacz NPN JP (czy jakoś tak)
- pompa wody HEPU
- śruby

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 wrz 2017, 20:03

Mając śruby w zestawie upewnijcie się, czy jedna z nich nie jest za długa i nie zrobi dziury w przednim deklu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl