Który silnik d3 3.0 4.0 4.2 tdi czy 4.2/ 6.0 pb
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
Który silnik d3 3.0 4.0 4.2 tdi czy 4.2/ 6.0 pb
Witam! Będę się powoli przymierzał do poszukiwań d3. Rozważam, który silnik najlepiej spełni moje wymagania. Pb/ lpg mam po cenie ze stacji, ropa po 3 zł około, robie 15 k km rocznie. Jak z kosztami eksploatacji, na pewno najmniej obsługowe by było 4.2 pb z lpg, a najoszczędniejsze pod względem paliwa 3.0 tdi. 6.0 lpg 4.2 tdi i 4.0 tdi zakładam drogą obsługę i duże spalanie. Czekam na odpowiedzi użytkowników i pozdrawiam.
Wchodzi jeszcze w grę chyba 6.0 z gazem, czytam że w miarę lubi gaz, rozrząd na łańcuchu i nie pali dużo więcej od v8, a jak koszta instalacji ?
Wchodzi jeszcze w grę chyba 6.0 z gazem, czytam że w miarę lubi gaz, rozrząd na łańcuchu i nie pali dużo więcej od v8, a jak koszta instalacji ?
Jeżeli mówimy o wczesnej produkcji D3 czyli preliftach i W12 to odradzam 3.0 i 4.0 4.2MPI - super, 4.2TDI - genialny a W12 jest spoko
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
potwierdzam co do 4.2 TDI
moje autko nie ma chipa (narazie) ale uwaga,
ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie
co do spalania - w niedziele wracałem 200 km jadąc normalnie - tam gdzie trzeba dynamiczne wyprzedzenie, ogólnie bez zamulania - i uwaga spalanie 7,4 l/100km
moje autko nie ma chipa (narazie) ale uwaga,
ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie
co do spalania - w niedziele wracałem 200 km jadąc normalnie - tam gdzie trzeba dynamiczne wyprzedzenie, ogólnie bez zamulania - i uwaga spalanie 7,4 l/100km
Tego nie pomalujesz.
W takim razie kierownik tego pieprzu nie chciał z litości robić Ci siary, chyba że pod maską było 300 a nie 500 KM albo 3.0 w "dizlu". 4.2 TDI jest przyjemne, dość oszczędne - jeśli nie trzeba go naprawiać (stała prędkość ok. 90 może zejść poniżej 7l/100 km).olimp510 pisze:ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie
Podepne się.
Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio? Interesuje mnie model D3 przed lift.
Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2? O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG? Czy jest duża róznica w mocy między 4.2? Jest to bardzo odczuwalne? Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego? W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa.
Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio? Interesuje mnie model D3 przed lift.
Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2? O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG? Czy jest duża róznica w mocy między 4.2? Jest to bardzo odczuwalne? Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego? W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa.
Żywotny. O ile się o niego dba.VeRay pisze:Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio?
Nie ma czegos takiego jak W12 przed-lift.VeRay pisze:Interesuje mnie model D3 przed lift.
Wraz z wypuszczeniem modelu W12 (2004/2005) wszedł duży grill i wszystko inne charakterystyczne dla po-lifta.
W12 pali więcej.VeRay pisze:Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2?
O ile w trasie różnice są raczej znikome o tyle w mieście, w korkach, w zimę może być znacznie więcej.
Radzi sobie dobrze o ile instalacja jest właściwie dobrana oraz poprawnie zamontowana i wystrojona.VeRay pisze:O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG?
No jest.VeRay pisze:Czy jest duża róznica w mocy między 4.2?
4.2V8 fabrycznie 335KM
6.0W12 fabrycznie 450KM
Jest odczuwalne.VeRay pisze:Jest to bardzo odczuwalne?
Czy bardzo to określenie mocno subiektywne ale W12 to nie jest żaden sprinter tylko zacna limuzyna z dużym motorem.
Mają tendencję do przegrzewania się jak i również zacierania się ale wyłącznie w wyniku zaniedbań serwisowych.VeRay pisze:Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego?
Nie ma takiego samochodu w tej wersji.VeRay pisze:W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
pobożne życzenia.... puki co statystyka nawet tego forum pokazuje, że mijasz się z prawdą....Poczekaj na swoje TDI przy wiekszych przebiegach, wydasz wiecej niz na benzynowe V8
znam kilku użytkowników 4.2TDI z nalotem powyżej 300kkm i nic sensownego przy silniku nie robili..... V8 Pb - rozrządy, pompy wody, nastawniki, poduszki pod silnikiem, pompy paliwa, sondy, alternator, wentylatory chłodnicy .........baa nawet skrzynia mniej wytrzymuje przy V8 Pb niż przy V8 TDI
pomijam fakt jak jedzie taki BFM a BVN..... dla jasności nie jestem fanem gnojowicy
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczejpanton pisze:w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12 ...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Dobrze wiesz jak jest ze statystyka..tak ze z psem mamy po 3 nogi.
Dziwne by rozrzadu nie robic, gdyz jest to serwisowo przewidziane przy okreslonym przebiegu.
Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor.
Z ASB nie wiem skad te wnioski, bo przesadzajac z momentem skrocisz zycie 6HP, a przy V8 TDI o to latwiej.
Co do osiagow - oczywiscie, BVN po chipie idzie rowno nawet z W12, silnik ten jest bardzo udany, wiec wcale sie nie dziwie ze praktycznie bez wiekszych zmian poszedl do D4.
Dziwne by rozrzadu nie robic, gdyz jest to serwisowo przewidziane przy okreslonym przebiegu.
Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor.
Z ASB nie wiem skad te wnioski, bo przesadzajac z momentem skrocisz zycie 6HP, a przy V8 TDI o to latwiej.
Co do osiagow - oczywiscie, BVN po chipie idzie rowno nawet z W12, silnik ten jest bardzo udany, wiec wcale sie nie dziwie ze praktycznie bez wiekszych zmian poszedl do D4.
Black Cars Matters
D3 Benzynowe i LPG ==> Tematów: 389, Postów: 7599FOSS pisze:Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczejpanton pisze:w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12 ...
D3 Wysokoprężne ==> Tematów: 228, Postów: 2803
[ Dodano: 2017-09-21, 22:42 ]
słusznie..... ale jest to jakiś pogląd, wskaźnik....dice111 pisze:Dobrze wiesz jak jest ze statystyka..tak ze z psem mamy po 3 nogi.
[ Dodano: 2017-09-21, 22:42 ]
zgadzam się w 100%dice111 pisze:Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor.
W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12panton pisze:D3 Benzynowe i LPG ==> Tematów: 389, Postów: 7599FOSS pisze:Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczejpanton pisze:w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12 ...
D3 Wysokoprężne ==> Tematów: 228, Postów: 2803
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-