części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 paź 2017, 20:40

krisker pisze:Dla mnie jedyną wadą tipa, która jest naprawdę istotna, są nieprzewidywalne awarie. Możesz być chwilę po wymianie jakiegoś kosza i tarczek i mimo, że reszta wyglądała ok. (i nie było żadnych objawów)
Kosze spr. metodą defektoskopową - w domowych warunkach penetracyjna czyli luminescencja (potrzebne tylko 2 rzeczy no ale po co pisać CO) :) Akurat taką wypicowaną chciałem sprzedać jakiś czas temu tu na forum, teraz lezy sobie zapakowana w skrzyni, zakonserwowana a jej miejsce zajmuje młodszy braciszek.. :)
VAGowner pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
Robić wszystko z wytycznymi serwisówki i idzie to ogarnąć w groszach

Tu już pojechałeś za mocno :) - raczej w setkach i tysiącach ...
Nie masz pojęcia o czym piszesz.. A czytałeś ją przynajmniej?


Kupta se rs6, tamto zapielala jak należy, tylko troszkę przesadza ze spalaniem :D
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 04 paź 2017, 21:33

krzychu22.p1i pisze:Nie masz pojęcia o czym piszesz.. A czytałeś ją przynajmniej?
A czytałem ...
Przykład 1) Ilość oleju potrzebna do wymiany w automatycznej skrzyni biegów (ASB) -> 9 litrów,
ilość oleju potrzebna do wymiany w manualnej skrzyni biegów -> 5-biegowa 2,7 litra, 6-biegowa 2,4 litra.
Zakładając - jeżeli litr oleju do obydwu skrzyń kosztowałby tyle samo (a nie kosztuje) to koszt samego oleju jest ponad trzykrotnie wyższy w ASB więc ... ;)

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 04 paź 2017, 21:49

Jeden lubi mieszać kijem drugi popychać gałkę z P na D na postoju.
Jeden lubi wystrzelić jak z procy ze świateł drugi arysokracko z nich wyruszyć.
Prościej się nie da ułamki sekund nie mają znaczenia ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 paź 2017, 21:57

koziolek pisze: jak chcesz mieć porządnie zrobiony automat to 12tys pęka, a były przypadki, że po takich naprawach skrzynia nie chodziła poprawnie <boisie>
niee no toś pojechał <faktycznie> ... a i owszem jak się robi u partaczy bez rachunku albo "na gębę" umawiając się na np. 6tysi a po remoncie wystawiają Ci rachunek na 10tysi to nic dziwnego, odechciewa się automatu.... ale takie "pojedyncze" przypadki nieudolności warsztatu, który podejmuje się regeneracji wpływa potem negatywnie na opinie o skrzyniach automatycznych i padają "błędne" stwierdzenia, że są słabe bo nawet 100kkm nie wytrzymają albo po gwarancji za chwile padną...a przecież tyle kasy wywaliłem <hmm> <onie>
koziolek pisze:Wywaliłeś łącznie kolo 6tys i po gwarancji jeździsz z myślą ze kolejne 6 juz na ciebie czeka
co za bzdura <boisie> sorry... to powiedz co ma powiedzieć kolega, któremu przy 260kkm przekręciła się panewka na wale w jego S8 i wyłożył 11 tysi na drugi silnik ? Też ma myśleć, że za jakiś czas czeka go kolejne 11 tysi ??? <cicho>

albo ja robiąc głowice mam się zastanawiać kurde...musze zacząć zbierać bo zaraz druga się sypnie, albo znów ta pierwsza <hmm> ...zmieniam na z \/ 8 na \ 4 :D


Zauważcie, ze często trafiają się osoby, które za wszelką cene chcą mieć auto klasy premium (nie ważne że sprzed -nastu lat), - które to są moim zdaniem bardzo solidnie wykonanymi autami (szczególnie przedfilty) gdzie nie szczędzono na materiałach jak w obecnych D4 (gdzie np. środek po części wykończony jest plastikiem rodem z Dacii Logan <cicho> ) - ... jednocześnie nie wydawać pieniędzy na naprawy lub jak coś będzie kosztować to czynić jakieś udziwnienia, swapy, byle się lansować "lymuzynom" po dzielnicy, gdzie i tak zwykły laik kowalski powie Ci " ale masz Pan łądną 80tke.... <okok> nooooo, ze 2 litry to pewnie ma ?! ... "

Kupując A / S8 ludzie nie liczący się kosztami, które nie ma co ukrywać są wysokie, trzymają takie auta do momentu kiedy stanie się to nieopłacalne i sprzedają padła, które kupi niczego nieświadomy Kowalski, po czym za 0,5 roku pada skrzynia i leci w świat.... "co za złom te audi A8 w automacie" - sorry że się powtarzam, ale tak niestety jest.

Świat schodzi na psy... niedługo co poniektórzy zaczną wymieniać silniki na mniejsze, byle by taniej było w eksploatacji... Już jeden taki był co się zarzekał na wierność "przedliftowej 4.2 w pancernym " automacie a poliftowe silniki to feee <blee> bo już nie ta jakość i sypiące się nastawniki, po czym stworzył ulep w dodatku z właśnie poliftowym 3.7 , manualem chyba z jakieś gnojówki i sztukowanym wałem, wprawiającym całe auto w wibracje już od 60km/h :/ no aleee przecież ma być taniej i po co się zastanawiać, że jak padną nastawniki to nie ma nawet chińskiego zamiennika tylko trzeba wyłożyć prawie 5k na nowe z ASO...

Rozumiem kombinacje w druga stronę...podnoszę moc, wstawiam kompresor do V8 lub suszarki do tego manual od jakieś RSki aby równomierny do mocy silnika.... ale wsadzać manual żeby pozbyć się myśli, że za jakiś czas będę musiał znów wydać 6 tysi na naprawę asb, gdzie po drodze wydam dwa razy tyle, na zwykłą eksploatacje...tego nie potrafię zrozumieć <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 paź 2017, 22:19

Kupilem cale s8 przedliftowe z manualem z budą do pocięcia (jezdzaca i to jak !!). Bude pociąłem, całą resztę poukladalem u siebie w warsztacie na półkach. Motor na stojaku, remont już się kończy (kompletny z pierścieniami, panewkami, uszczelkami przedniej i tylnej pokrywy bloku itd.). Skrzynia czeka na otwarcie i pełny przegląd z wymianą otrybienia 6 biegu (co by był nieco krótszy od piątki w ABZcie a nie krótki jak abztowa trójka). Dyfer otworzony, napięty na nowo i uszczelniony. Jak przygotuje na nowo wózki, belki i wahacze to zrobie caly przerzut :)
danishow pisze:Bugalon, to czemu jeździsz automatem (patrz profil) ? <hmm>
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 04 paź 2017, 23:03

danishow pisze:Piszecie że nasze automaty są wolne, absolutnie się z tym nie zgadzam ...wolnym automatem można nazywać skrzynki w Smartach czy też np. pierwsze zautomatyzowane manuale w Audi R8 ale nie 5HP.... kto jeździł wie o czym piszę ;)
5HP jest wolne. Jedziesz, chcesz wyprzedać, dajesz kicka lub przerzucasz na tipa, a ta się zaczyna zastanawiać: Czym jestem? Ziemniakiem? Kapustą? Telewizorem? A nie, skrzynią biegów i dopiero masz jeb i jaaaazda. Szybki to jest 6HP.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 paź 2017, 23:19

kurcze, ja nie wiem co z tym Waszymi skrzyniami jest <bezradny> .... nie twierdze, że moje auto jest na top poziomie technicznym bo tak nie jest, ale kiedy wciskam kick down nawet na tipie to zrzuca momentalnie i ciągnie od razu....

nawet jeśli uważam, że zrzuca wolno, to przełączam na TIP i zmieniam przyciskami na kierownicy podobnie jak w manualu z reakcją natychmiastową jak skrzynia już jest na wyższych obrotach, wciskam gaz i rwie :>

przykład co prawda sprzed roku, ale do tej pory działa tak samo szybko :



i jeszcze raz powtarzam...skrzynia chodzi od lekko ponad 7 lat (5 u mnie) licznikowo ponad 330kkm nalotu (w realu pewnie ponad 400kkm), jest po dwóch wymianach oleju (1x po kupnie i 1x po 60kkm), użytkowana na co dzień 70% miasto 30% trasa, styl w większości umiarkowany....i mimo lekkich już luzów nie mam jej nic do zarzucenia... ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 paź 2017, 01:16

CINEK pisze:kurcze, ja nie wiem co z tym Waszymi skrzyniami jest <bezradny>
Nic. Po prostu sa wolne, nie sa w stanie tak szybko zrzucic biegu, czy wbic nastepnego od ludzia ktory umie machac wajcha, proste...
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 05 paź 2017, 06:04

VAGowner pisze:
krzychu22.p1i pisze:Nie masz pojęcia o czym piszesz.. A czytałeś ją przynajmniej?
A czytałem ...
Przykład 1) Ilość oleju potrzebna do wymiany w automatycznej skrzyni biegów (ASB) -> 9 litrów,
ilość oleju potrzebna do wymiany w manualnej skrzyni biegów -> 5-biegowa 2,7 litra, 6-biegowa 2,4 litra.
Zakładając - jeżeli litr oleju do obydwu skrzyń kosztowałby tyle samo (a nie kosztuje) to koszt samego oleju jest ponad trzykrotnie wyższy w ASB więc ... ;)
Wybiło mi kory.. To nie jest żaden argument. Poza elsa jest jeszcze jedna dokładniejsza serwisówa.

Jak poleci Ci synchronizator to kupisz nowy czy całą skrzynię? Zapewne skrzynkę bo cena tego małego elementu może zabić xD.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2017, 07:05

dice111 pisze:
CINEK pisze:kurcze, ja nie wiem co z tym Waszymi skrzyniami jest <bezradny>
Nic. Po prostu sa wolne, nie sa w stanie tak szybko zrzucic biegu, czy wbic nastepnego od ludzia ktory umie machac wajcha, proste...
To ze automaty w D2 są wolne w stosunku do manuala, czy też umiejetnosci gałowania kierowcy to nie podlega dyskusji.... Ale jak na prawie 2t i ponad 5 metrowa gablote radzi sobie moim zdaniem bardzo dobrze... <okok>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 05 paź 2017, 10:21

CINEK, wszystko co pisałem nie wyssałem z palca ;) dzwoniłem w kilka miejsc i byłem osobiście u jednego fachowca (polecanego tutaj) na wycenie i takie usłyszałem ceny, więc o takich pisze... nie jestem mechanikiem i nie interesuje mnie, że ktoś tam sobie potrafi czy ma kumpla mechanika i za części wychodzi tylko kilka tys... kurde no ja tego nie ogarnę i ten argument jest z dupy... mogę polegać tylko na mechanikach i skoro takie ceny usłyszałem to je tu podaje. Kiedyś Michał W. też tutaj rozpisał ile kosztują same części do naprawy asb i wyszła spora suma, a co mam zrobić jak warsztat za 6tys zrobi mi tylko to co było do wymiany i mam tylko na to gwarancje, a nawet podczas jej trwania w większości chcą Cie wydymać i wcisnąć kit, że to coś innego się wysrało. Jest masa przykładów, że skrzynie po naprawach szybko padały lub nie jeździły jak wcześniej, dlatego też pisałem, że kolejne 6 wisi w powietrzu i wiadomo, że taka opcja dotyczy tylko skrzyni i nie ma co przytaczać innych kiepskich porównań :P

powtórzę, że jeśli miałbym kogoś zaufanego, który mnie nie oszuka na naprawie i zrobi ją fachowo w takiej cenie jak podajecie to nie myślał bym o zmianie na manual i podejrzewam, że nie było by tu takich tematów bo nikt by się nie przejmował naszymi asb bo przecież jej naprawa nie była by droga.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 05 paź 2017, 10:46

krzychu22.p1i pisze:Poza elsa jest jeszcze jedna dokładniejsza serwisówa.
Bardzo nie lubię jak ktoś mi próbuje wciskać rzeczy które nie zrobiłem lub zrobiłem, a nie są zgodne z prawdą. Stałeś za moimi plecami i zaglądałeś co czytam lub z czego czerpałem informacje?
Akurat w tym przypadku nie korzystałem z ELSy, tylko z tzw. manauli serwisowych, dla przykładu dwa:
- workshop manual Automatic gearbox 01V, front-wheel drive and four-wheel drive
- service manual 6-speed manual gearbox 01E front-wheel drive CYB, FRM, EKN
Czy ilości materiałów eksploatacyjnych podane w tych wydawnictwach są nieprawdziwe lub czynności serwisowe są inne?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 paź 2017, 10:57

Pepek pisze:5HP jest wolne. Jedziesz, chcesz wyprzedać, dajesz kicka lub przerzucasz na tipa, a ta się zaczyna zastanawiać: Czym jestem? Ziemniakiem? Kapustą? Telewizorem? A nie, skrzynią biegów i dopiero masz jeb i jaaaazda. Szybki to jest 6HP.



zrob sobie remont skrzyni bo widac nie dziala jak trzeba :)
jesli ci tak nie dziala jak wkleil kolega linka
to co ty chcesz oceniac ? Crap?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 paź 2017, 11:02

No wlasnie. Niech ktos manualem zrzuci 2 biegi do dolu w takim czasie jak automat i z taka plynnoscia jak automat, bez lamania karkow pasazerom. Piszcie co chcecie ale jak wam automaty za wolno biegi zrzucaja to se je naprawcie albo juz tylko pozostaje ...swap na crap <hihi>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 paź 2017, 11:13

podobno automaty lubią kobiety ;)
a tak na poważnie wiecie czemu przy sporych mocach aut nie ma manuali ?
Coś w tym jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl