części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem

Awatar użytkownika
Anepu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 113
Rejestracja: 10 paź 2013, 23:40
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Anepu » 18 cze 2017, 14:44

Ja kiedyś na stacji paliw BP kupiłem za punkty i ładując nie muszę odłączać akumulatora.
Black&Decker BDSBC10A

klark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 20 paź 2015, 20:54
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: klark » 29 cze 2017, 13:52

Zwykle jest tak, że jak aku wytrzyma 5 lat w samochodzie to dobrze. Krócej to znaczy, że albo ładownia nie miał odpowiedniego, albo był nadmiernie eksploatowany lub jeszcze inna opcja, że zbyt mały na rzeczywiste potrzeby samochodu.
Ten od a posiada interesującą specyfikację -
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:40 przez klark, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 21 paź 2017, 14:54

Panowie, mam ciekawy problem, od czasu do czasu zdarza się że akumulator mi się rozładuje, bywa że raz na 4 miesiące, więc baaardzo rzadko, ale w czym mam problem, mmi pokazuje np 30 % aku więc podłączam prostownik do auta i ładuje go ale tylko przez jakieś 30 minut, potem prostownik pokazuje że aku jest naładowane a to przecież nie prawda, bo jak może się 110ah naładować w 30 minut, prostownik mam z regulacją napięcia ładowania od 10 do 160 ah, ustawiam na 120ah ktoś miał może taki problem ?

Co do klem to czy podłącze pod aku czy pod bolec (-) nie ma znaczenia robi tak samo.

Odłączyłem kleme - ale nic to nie daje, więc pożyczyłem inny prostownik i to samo lol

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 paź 2017, 15:10

naladuj i zakoduj jako pelny
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 21 paź 2017, 17:09

Dzięki za radę, sprawdzę i dam znać czy pomogło.

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 06 lut 2019, 22:10

Mam pytanko: chce wyciagnac na pare godzin akumulator bo mi sie rozladwuje i przed kupnem nowego chce sprawdzic czy to akumulator sie rozladowuje czy gdzies prad uplywa tj chce go naladowac na zewnatrz auta i zobaczyc czy sie laduje czy "trzyma".

Czy jak A8 D3 bedzie bez akumulatora prze kilka godzin to nie padnie/rozkalibruje sie nic?

Dziekuje

mirekslawek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 12:28
Lokalizacja: WZ

Post autor: mirekslawek » 07 lut 2019, 07:46

Miałem wyjęty przez 4 dni. Po tym czasie nie działało mmi. Był tylko ekran powitalny. Ponowne rozłączenie na 5 minut przywróciło wszystko do normy. Rozłączenie na kilka godzin nie powodowało żadnych zmian w aucie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 lut 2019, 08:36

Ja na miesiąc odłączałem przy wyciąganiu silnika i nie było problemu żadnego :) A swoją drogą nie łatwiej założyć miernik cęgowy na przewód i sprawdzić czy i jaki prąd płynie na postoju?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 12 gru 2019, 18:37

Chciałem i ja zapytać jak poprawnie ładować akumulator w Audi bo ostatnio po tygodniu postoju prąd spadł do 4V. A że elektronika w A8 jest wrażliwa to odłączyłem aku i go naładowałem starym prostownikiem.
Ale przypomniało mi się że całkiem niedawno kupiłem sobie Polską instrukcję obsługi i zajrzałem do niej czy jest tam coś o ładowaniu akumulatora, no i jest:

Obrazek

Zakupiłem także sobie już nowszy prostownik który jest 10cio krotnie mniejszy ów tamtego starego klamota

Obrazek

I wygląda na to że zgodnie z tym co pisze instrukcja można ładować akumulator bez konieczności jego odlączania od samochodu podłączając prostownik tylko w taki sposób jak poniżej:

Obrazek
[/code]

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 12 gru 2019, 21:49

Drugi warunek to ładowanie "niewielkim" prądem.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 13 gru 2019, 12:36

Czyli np takim prostownikiem jak ze zdjęcia...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 gru 2019, 14:17

denveco pisze:I wygląda na to że zgodnie z tym co pisze instrukcja można ładować akumulator bez konieczności jego odlączania od samochodu podłączając prostownik tylko w taki sposób jak poniżej:

[url=https://images92.fotosik.pl/292/7598ff892bdc987c.jpg]Obrazek[/URL]
[/code]
tu tylko chodzi o to ze sterownik wie ile prądu weszło do akku, z samym procesem ładowania nie ma to nic wspólnego
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 13 gru 2019, 18:00

No zaraz- wyraźnie jest napisane w instrukcji, że można ładować aku bez wypinania z auta pod warunkiem użycia cyt.: "niewielkiego" prądu i małego prostownika. To ostatnie sformułowanie jest kompletnie bez sensu, bo co to znaczy "mały" prostownik- mały wymiarowo czy co? co to ma do rzeczy jaki on jest duży? I co to znaczy ładować niewielkim prądem, dlaczego po prostu nie jest podana wartość tego niewielkiego prądu. I tu się znowu schody zaczynają, bo chodzi o co, o napięcie- Voltaż czy natężenie- Ampery? Na forach raz jest o napięciu a raz o natężeniu. Mam stary Boscha prostownik sprzed 30 lat i nic tam nie da się regulować. Podłączam bez wyjmowania i jeszcze poduszka nie wybuchnęła (wybuchła też nie).
Najlepiej jakby wypowiedzieli się tutaj fachowcy ale konkretnie- jeśli nie wyjmujemy aku z auta to można podłączyć prostownik i nastawić taki a taki prąd- tutaj wartości- Voltaż ? ampery? Była też taka teza, że ustawiamy tylko woltaż a natężenie płynącego prądu w zależności od naładowania aku samo się dostosowuje.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 gru 2019, 14:17

w temacie samodostosowania to "łatwiej to sobie wyobrazić traktując akumulator jako rezystor (I=U/R) który zmienia swoją rezystancję w czasie ładowania. Akumulator zwiększa swoje napięcie w czasie ładowania co powoduje spadek prądu ładowania"

a dalej to można kopać długo i się dokształcać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 15 gru 2019, 22:09

Wszystko zależy od rodzaju akumulatora zastosowanego w samochodzie oraz jakie ładowanie przeprowadzasz: konserwujące/podtrzymujące czy ratunkowego wcześniej sprawnego aku. Przy typowych bateriach kwasowych i ładowaniu 'ratunkowym' powinno się stosować ładowanie stałonapięciowe jak w samochodzie. Czyli 14V i prąd ile sobie pociągnie. Podczas ładowania będzie wzrastało napięcie i spadał prąd, akumulator sam to reguluje z prawa Ohma. W momencie naładowania rozpoczyna się gazowanie - tak w skrócie. Dodatkowo dobrze włączyć równolegle w obwód żarówkę 5W. Ładowanie konserwujące robisz prostownikiem, w którym masz możliwość ustawienia prądu i napięcia ładowania po którym zostanie odcięte zasilanie. Przykładowo masz akumulator 100Ah to ustawisz prąd 5A, a w momencie kiedy napięcie na klemach dojdzie do 14V prostownik się wyłącza, a jak spadnie poniżej 12V to znów się załączy. Teorie gdzie podana jest wartość 1/10 czy 1/20 jako wartość prądu ładowania do pojemności dotyczą czasów, gdzie jako prostowniki stricte używano diod selenowych czy germanowych. W czasach krzemu wystarczy tylko dobre dobranie mostka Graetza i ewentualnie zapewnienie mu odpowiedniego chłodzenia.
Odnośnie niebezpieczeństwa ładowania akumulatora zamontowanego w samochodzie problem rozbija się o dwie kwestie: gazy akumulatora i piki prostownika. Przy akumulatorze bez korków czy raczej bez dostępu do nich trzeba bardzo uważać na drożność przewodu odprowadzającego gazy a najlepiej odkorkować je sobie z obu stron i zabezpieczyć okolice jakimś tworzywem żeby wydostający się elektrolit nie uszkodził tapicerki itp. Na piki niestety nie ma jakiegoś jednego sposobu przy najprostszych konstrukcjach ładowarek czyli trafo + mostek. Można zamontować baterię kilku kondensatorów elektrolitycznych i ceramicznych które jako tako wygładzą to co na wyjściu. Teoretycznie też elektronika samochodu powinna być przed czymś takim zabezpieczona, ale nikt nie da 100% gwarancji.
Odnośnie punktów przyłączenia zacisków prostownika tu chodzi tylko i wyłącznie zabezpieczenie przed wybuchem, gdy nagromadzą się gazy a odłączając zacisk zaiskrzy.
Podsumowując, osobiście ładowałem akumulator kwasowy w D3 zwykłym trafem z mostkiem podłączając się bezpośrednio pod klemy + równolegle żarówka i nic nie wybuchło ani żaden sterownik się nie sfajczył. Ważne żeby zostawić otwarty bagażnik i w pomieszczeniu była dobra wentylacja a sam prostownik był poza samochodem (z punktu widzenia bezpieczeństwa ppoż.). Do tego dochodzi kwestia kontroli (choćby temperatury obudowy) a nie puszczenie tego samopas.
W kwestii akumulatorów AGM/żelowych tu jest i łatwiej i trudniej jednocześnie. Łatwiej, bo musisz mieć prostownik z regulowanym prądem i napięciem, a trudniej bo musisz mieć prostownik z regulowanym prądem i napięciem ;) Tam po prostu ustawiasz prąd na 10% wartości pojemności (czyli przy 100Ah na 10A) i napięcie na ~2.3V/ogniwo. I generalnie elektronika prostownika zrobi wszystko za ciebie. Więc dlaczego z drugiej strony jest trudniej? Bo po pierwsze więcej rzeczy może pójść nie tak w ładowarce a i samo urządzenie jest dużo droższe.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl