Ale faktu nie zmienia to, że rano po postoju też widzę różnicę. Kiedyś o tym pisałem. Np jeśli włączone jest komfortowe wysiadanie/wsiadanie to kierownica osuwa się po odpaleniu. Jeśli zakręci 4-5 razy to się opuści ale jak już 6 razy zakręci i więcej to się nie opuszcza... wkurzało mnie to bo mi zawsze tak odpalał na 5-6 zakręceń silnikiem. Teraz dosłownie ze 2 razy zakręci i odpalony a kierownica zawsze się opuszcza tak jak powinna
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 4.0TDI ] Montaż filtra paliwa
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Najlepiej stan paliw widać w autach typu maluch co mają przeźroczysty filtr paliwa... ile tam się "cukru" zbierało zawsze
Ja również tylko orlen kiedyś tankowałem ale sam właściciel mi powiedział, że jeśli stacja jest orlenowska to wszystko spoko ale jeśli to jest franczyza(czy jak się to pisze) to często lipa... Obecnie długo już tankuje na BP. Jedyny problem jaki miałem to raz w grudniu zatankowałem i okazało się, że mieli na stanie letnie paliwo przez ci nagły mróz uziemił sporo TDI. Po skardze na stacji bez żadnego tłumaczenia otrzymałem 1L depresatora i informację, że nie jestem dzisiaj pierwszy.
Ale faktu nie zmienia to, że rano po postoju też widzę różnicę. Kiedyś o tym pisałem. Np jeśli włączone jest komfortowe wysiadanie/wsiadanie to kierownica osuwa się po odpaleniu. Jeśli zakręci 4-5 razy to się opuści ale jak już 6 razy zakręci i więcej to się nie opuszcza... wkurzało mnie to bo mi zawsze tak odpalał na 5-6 zakręceń silnikiem. Teraz dosłownie ze 2 razy zakręci i odpalony a kierownica zawsze się opuszcza tak jak powinna
Ale faktu nie zmienia to, że rano po postoju też widzę różnicę. Kiedyś o tym pisałem. Np jeśli włączone jest komfortowe wysiadanie/wsiadanie to kierownica osuwa się po odpaleniu. Jeśli zakręci 4-5 razy to się opuści ale jak już 6 razy zakręci i więcej to się nie opuszcza... wkurzało mnie to bo mi zawsze tak odpalał na 5-6 zakręceń silnikiem. Teraz dosłownie ze 2 razy zakręci i odpalony a kierownica zawsze się opuszcza tak jak powinna
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator

- Posty: 6071
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
- Pepek
- Super Klubowicz

- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Wprawdzie nie pomykam na gnoju, ale odnośnie pb stosuję zasady:
1) nie dopuszczać do jazdy na mniej niż 1/3 zbiornika (bo nawet jak zatankuje coś lipnego pod korek to jest szansa że po wymieszaniu z tym dobrym w zbiorniku jakoś pojadę)
2) nie tankować przy zrzucie paliwa, bo wtedy podnosi się cały syf ze zbiorników, a po co ma mi zapychać filtr
3) starać się, by paliwo w zbiorniku nie było w nim dłużej niż 3 miesiące (to się tyczy akurat sety, bo gaźnikowiec ma wy***ne na czym pomyka byle było palne
)
Odnośnie stacji, jeśli idzie o ślunsk to gdzie byście nie tankowali to paliwo będzie z dużym prawdopodobieństwem pochodzić z Radzionkowa, a to czym zostanie doprawione przez ajenta/właściciela stacji to już wpływu się nie ma
1) nie dopuszczać do jazdy na mniej niż 1/3 zbiornika (bo nawet jak zatankuje coś lipnego pod korek to jest szansa że po wymieszaniu z tym dobrym w zbiorniku jakoś pojadę)
2) nie tankować przy zrzucie paliwa, bo wtedy podnosi się cały syf ze zbiorników, a po co ma mi zapychać filtr
3) starać się, by paliwo w zbiorniku nie było w nim dłużej niż 3 miesiące (to się tyczy akurat sety, bo gaźnikowiec ma wy***ne na czym pomyka byle było palne
Odnośnie stacji, jeśli idzie o ślunsk to gdzie byście nie tankowali to paliwo będzie z dużym prawdopodobieństwem pochodzić z Radzionkowa, a to czym zostanie doprawione przez ajenta/właściciela stacji to już wpływu się nie ma
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
maciu
- Super Klubowicz

- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Pomijajac problemy ze stacjami dalej podaje moje spostrzezenia.
Na wysokich obrotach nie zauwazylem zmiany i spalanie tempomat duza predkosc jest taka sama.
Zauwazylem ze na niskich obrotach i przyruszaniu, jazda przez wies 40-50km/h spalanie jest mniejsze a auto lepeij reaguje na dotk iecie gazu. Stary filtr musial byc mega zabity b jest to zauwazalna roznica bez wysilku.
Na wysokich obrotach nie zauwazylem zmiany i spalanie tempomat duza predkosc jest taka sama.
Zauwazylem ze na niskich obrotach i przyruszaniu, jazda przez wies 40-50km/h spalanie jest mniejsze a auto lepeij reaguje na dotk iecie gazu. Stary filtr musial byc mega zabity b jest to zauwazalna roznica bez wysilku.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator

- Posty: 6071
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
A propos tego co maciu pytal niedawno
http://www.motofakty.pl/artykul/gdzie-s ... kierowanie
Lista skontrolowanych
http://p.iplsc.com/-/00070LJRDXPQIEID.pdf
http://www.motofakty.pl/artykul/gdzie-s ... kierowanie
Lista skontrolowanych
http://p.iplsc.com/-/00070LJRDXPQIEID.pdf
Black Cars Matters






