[D2 97 4.2PB/LPG ] Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
[D2 97 4.2PB/LPG ] Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
Witam wszystkich.
Przymierzam się właśnie do wymiany uszczelek pod pokrywami klawiatur, prawa głowica delikatnie mi cieknie, auto sprawdzane przez diagnostę i od razu stwierdził, że to ta uszczelka. I mam kilka pytań związanych z tą wymianą, mianowicie:
1. Mam instalację LPG ( ) Czy po samodzielnym demontażu i montażu instalacja będzie dalej pracować tak samo czy będzie trzeba oddać auto do gazownika? nie dalej jak miesiąc temu wymieniane były filtry i wszystko było sprawdzane i ustawiane.
2. Szperałem trochę na forum i dowiedziałem się, że dobrze jest użyć dodatkowo uszczelniacza. Większość forumowiczów poleca Pastę VW, można to dostać w sklepach motoryzacyjnych bez problemu? a może ktoś poleca jakąś dobrą sprawdzoną pastę?
3. Czy śruby można dokręcić normalnym kluczem czy trzeba dynamometrycznego? jeśli tak, jaki moment.
4. Czy powinienem coś jeszcze wiedzieć zanim przystąpię do wymiany tych uszczelek?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Przymierzam się właśnie do wymiany uszczelek pod pokrywami klawiatur, prawa głowica delikatnie mi cieknie, auto sprawdzane przez diagnostę i od razu stwierdził, że to ta uszczelka. I mam kilka pytań związanych z tą wymianą, mianowicie:
1. Mam instalację LPG ( ) Czy po samodzielnym demontażu i montażu instalacja będzie dalej pracować tak samo czy będzie trzeba oddać auto do gazownika? nie dalej jak miesiąc temu wymieniane były filtry i wszystko było sprawdzane i ustawiane.
2. Szperałem trochę na forum i dowiedziałem się, że dobrze jest użyć dodatkowo uszczelniacza. Większość forumowiczów poleca Pastę VW, można to dostać w sklepach motoryzacyjnych bez problemu? a może ktoś poleca jakąś dobrą sprawdzoną pastę?
3. Czy śruby można dokręcić normalnym kluczem czy trzeba dynamometrycznego? jeśli tak, jaki moment.
4. Czy powinienem coś jeszcze wiedzieć zanim przystąpię do wymiany tych uszczelek?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Marzenia się spełniają
Ale tylko w rogi uszczelek, tuż przy wałkach rozrządu.kryhawrc pisze:2 Polecam uszczelniacz victor reinz
To kiepski pomysł, nierównomiernie dociśnięta pokrywa szybko się rozszczelni ...za mocno również.kryhawrc pisze:3 Możesz dokręcać normalnym kluczem najlepiej do momentu jak bedzie delikatnie wyciskac wcześniej posmarowany uszczelniacz.
Trza użyć klucza dynamometrycznego z siłą 10 Nm.
Dzięki wielkie, na dniach się za to zabieram właśnie z tym gdzie dawać ten uszczelniacz to też zdania są podzielone, w sumie nie wiem już kogo słuchać a tak z innej beczki żeby nie zakładać drugiego tematu, wie ktoś może do czego jest taka gumowa przezroczysta rurka w okolicach akumulatora? Dzisiaj wyjmowałem akumulator i się na to natknąłem.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 15:09 przez TobiaszJ, łącznie zmieniany 1 raz.
Marzenia się spełniają
Fabrycznie jest tylko w czterech miejscach dosłownie po kropelce, ja się tego za każdym razem trzymam i nic nie cieknie. Najważniejsze to dobrze oczyścić i odtłuścić obie powierzchnie stykowe.TobiaszJ pisze:właśnie z tym gdzie dawać ten uszczelniacz to też zdania są podzielone, w sumie nie wiem już słuchać
O ile dobrze kojarzę do pokryw dostępne są tylko uszczelki Reinza i niestety nie są idealne. U mnie po dociągnięciu na 10Nm ciekło dalej. Zamiast Reinzosilu polecam Dirko - w mojej ocenie dużo lepszy i trwalszy niż Reinzosil (to samo dotyczy innych uszczelnień Reinz vs. Elring). U siebie dałem cienko na całą powierzchnię uszczelki (z dwóch stron) i jest OK. Żeby nie było - odmy mam sprawne, a w komorze pod deklami jest pod, a nie nadciśnienie.
TobiaszJ, możesz najpierw dać uszczelniacz zgodnie z fabryką (po rogach), a jak będzie dalej ciekło, to zawsze można poprawić i dać po całości.
TobiaszJ, możesz najpierw dać uszczelniacz zgodnie z fabryką (po rogach), a jak będzie dalej ciekło, to zawsze można poprawić i dać po całości.
Producent to jest sprawa drugorzędna. Nie piszecie jakiego typu pasta!
A jest tego dużo, cała seria Curil - T, K, K2, M. Do tego dochodzi seria Dirko. Hylomar M.
Reinzosile itd itp.
Ja z silikonami nie miałem szczęścia przy uszczelnianiu miejsc z olejem. Wolę poliuretany choć niby np Elring zaleca do gumy silikony...
A jest tego dużo, cała seria Curil - T, K, K2, M. Do tego dochodzi seria Dirko. Hylomar M.
Reinzosile itd itp.
Ja z silikonami nie miałem szczęścia przy uszczelnianiu miejsc z olejem. Wolę poliuretany choć niby np Elring zaleca do gumy silikony...
Kot też jest Quattro
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno