części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 FL ALL ] silniczki klap klimatronica

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

[D2 FL ALL ] silniczki klap klimatronica

Post autor: Preston81 » 18 lis 2017, 21:28

ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie - bynajmniej u mnie , sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto... tak , zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi) wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...
błędów brak , wcześniej miałem błąd V113 - klapa obiegu wewnętrznego
https://photos.app.goo.gl/W0p5ZUAiumh42VTB3
po skasowaniu błąd nie powrócił ...



User gtfan dał tu taką rozpiskę
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.

V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera

V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy

Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.


chciałbym sie dowiedziec jak wymienic ten silniczek v113 moze tuaj ktos to robil dojscie jest kiepskie z pod maski .,, ew jak wyciagnac caly ten "kosz" wraz z wentylatorem v2 ??
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 lis 2017, 22:25

Ja wyciągam go razem z częścią obudowy, do której jest przykręcony. Najpierw trzeba wycieraczki zdemontować, a co później to widać poniżej (zdjęcie akurat od D3, ale w D2 jest tak samo).
Obrazek
Four rings to rule them all

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 lis 2017, 23:04

Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 18 lis 2017, 23:54

czy trzeba to tez jakos od srodka uwolnic? sa jakies szyny prowadzace calosc czy nie ? widze rurki podobne jak te od klimy trzeba zrzucac czynnik albo cos w ten desen ? jak sie do tego zabrac ? na co sie przygotowac bo mam w planie kupienia calego nowego mechanizmu i wymiane po calosci , albo dokladna diagnoza i wymiana poszczegolnych elementów
bądź sobą, wariatów też lubią

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 lis 2017, 00:28

do V113 zdejmujesz plastiki i mechanizm wycieraczek
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 19 lis 2017, 09:44

czyli na demontazu tego sie skonczy i bdzie do niego dostep bez rwania calosci tak ?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: silniczki klap klimatronica

Post autor: FOSS » 19 lis 2017, 11:04

preston81 pisze:ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie
To normalne, bo to wentylator klimy :)
preston81 pisze:sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto...
Klimatyzacja nie działa w temperaturze poniżej 5°C i jest wyłączana automatycznie.
W okresie przejściowym może być taka sytuacja, że wyjeżdżasz z klimą włączoną i w trakcie jazdy wyłączy się automatycznie.
I nie mówię tutaj o samych nawiewach ale kompresorze bo sprawne nawiewy będą działać zawsze.
preston81 pisze:zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi)
To normalne. Jak klima się wyłączy to i wiatrak stanie.
preston81 pisze:wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...
Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 19 lis 2017, 15:58

FOSS pisze:Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego
to powiedz mi Foss co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni i zarazem jest to dziwne bo u mnie dziś było 2,5 stopnia i na start klima sie wlaczyla pozniej sie wylaczyla momentalnie szyby zaczely mi parowac tak ze jechac sie nie dalo i po jakiejs chwili wlaczyla sie ponownie ....bo jak wlacze np temp na + 22 z wlaczona klima podczas mrozów np -5 to z tego co piszesz nie powinna sie klima wlaczyc , wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??

i od razu Cię Damianie zapytam o dekle zaworowe tj czy z d3 bedą pasować p&p do d2?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 lis 2017, 17:13

preston81 pisze:co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni
Sprężarka się nie załącza, ale działa Ci osuszacz, dlatego np jak jest wilgotno, pada deszcz itp jeździć ciągle z wyłączonym ECONem. Jak jedziesz na ECON musiałbyś utrzymać mniej-więcej ta sama temp na zewn jak i w środku + ciągły nawiew. Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę. A jak działa układ klimatyzacji - masz opisane w zeszytach serwisowych SSP ogólnie dostępnych w sieci. Tam masz też opis poszczególnych klap i silniczków. Generalnie temat w D2 i D3 z dwustrefową klimą jest bliźniaczy.
preston81 pisze:wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??
Bo jak dajesz ten maksymalny nadmuch to może nie zauważyłeś wyłącza on ECON, a dlaczego - patrzy wyżej.
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 lis 2017, 21:56

dice111 pisze:Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę.
ja poproszę...

jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem
jak nie dezynfekujemy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 lis 2017, 11:00

maciu pisze:jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem
Wlacz sobie ECON zima a wylacz. Juz wiesz dlaczego szyby paruja na ECON ponizej 5 st a 'klimatyzacja nie dziala' jak to FOSS napisal, a gdy wylaczysz to 'klimatyzacja nie dziala' a szyby nagle przestaja parowac ?
ECON jest dobry na przejsciowe temp, chociaz i tak nie do konca ew jak chcesz se szybe opuscic i tak jechac. Ludzie jezdza w zime a potem placz ze cos sie popsulo i latem te same tematy o klime a w zimie o ...webasto :D
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 lis 2017, 13:15

ten ECON poza sterowaniem kompresorem to moze co najwyzej przestawic klape
obiegu zamknietego

ale ale miales napisac jak działa osuszacz ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2017, 14:10

Niestety maciu ma racje. Osuszacz jest na układzie klimy i jak nie działa sprezarka to niestety osusza sobie NIC.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 lis 2017, 15:05

no ten osuszacz (jedyny jaki znam w układzie klimy) to osusza olej w obiegu spreżarki

co prawda efektem ubocznym działania klimy jest osuszanie powietrza (stąd woda
lejąca się z klimatyzacji a dokładnie z zimnego parownika) ale nikt nie nazywa parownika
osuszaczem
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 lis 2017, 20:23

Nikt nie twierdzi, że osuszacz osusza powietrze w kabinie :] ECON nie zamyka obiegu. Także nadal pytam dlaczego przy włączonym ECON szyby parują a przy wyłączonym nie, nawet poniżej 5 st C ?
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl