Panowie na prośbę kolegi pytam,czy z silnika V8 AQJ da się usunąć klapy dolotu?
Jak tak to jak najszybciej potwierdzić ich brak?
![]() |
![]() |
Usunięcie klap dolotu.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Fizyczne usuniecie nie stanowi problemu
Wszystko zalezy jak to zostalo zrobione... Najprosciej poprostu zajrzec do kolektora czy sa, ewentualnie recznie poruszac ciegnami klap, jesli sa wyczujesz ze sie zamykaja/otwieraja w srodku od skrajnej do skrajnej pozycji, bo to nic innego jak klapki na osce
Prosciej sie chyba nie da 



- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Nie.123mielony pisze:robertas o powiedz czy silnik bez tych klap będzie działał poprawnie w pełnym zakresie obrotów?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Myśle, że z dołu będzie się zbierał gorzej. Dużo osób łaczy tą operację z programem i nie zauważa tego ale na moje rozumowanie tak będzie 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Do czego to służy?
Zmienna geometria układu dolotowego pozwala zwiększyć moment obrotowy silnika w zakresie niskich obrotów. Zwykle układ zmiany geometrii ma postać ruchomych klapek, które przy niskich obrotach odsłaniają długie przewody dolotowe w kolektorze, a przy wysokich obrotach umożliwiają przepływ powietrza przez krótkie odcinki kolektora. Pulsacje gazu w długich kanałach kolektora pozwalają zwiększyć moment nawet o kilkanaście procent. Jednak przy wysokich obrotach pulsacje te ograniczałyby moc, dlatego musi być otwarty przepływ przez krótkie kanały, które stawiają powietrzu małe opory.
W jakim celu się to usuwa?
Część modeli z kolektorami o zmiennej geometrii ma problemy z luzowaniem się klapek regulujących przepływ powietrza. Klapki wpadają do kanałów, a mocujące je śrubki mogą wlecieć do cylindrów, niszcząc silnik. Dlatego część właścicieli pozbywa się klapek, aby nigdy nie doszło do tak poważnej usterki.
Dlaczego nie należy usuwać?
Po usunięciu klapek silnik nie ma już optymalnej charakterystyki pracy, szczególnie w zakresie niskich obrotów. Z powodu osiągania mniejszego momentu obrotowego niż przewidział producent, auto zaczyna szarpać przy ruszaniu, co niszczy zarówno dwumasowe koło zamachowe, jak i sprzęgło oraz elementy mocowania zespołu napędowego. Zamiast usuwać klapki, należy je trwale zabezpieczyć. Do tego celu służą np. specjalne kleje do gwintów, które uniemożliwiają odkręcanie się śrub pod wpływem drgań. To rozwiąże problem bez psucia silnika.
Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... ign=chrome
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj