Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D3 08 ] Problem S8 5.2fsi błąd wałka rozrządu

xdever4x
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2016, 02:32
Lokalizacja: warszawa

[S8 D3 08 ] Problem S8 5.2fsi błąd wałka rozrządu

Post autor: xdever4x » 13 sty 2018, 18:36

Witam, samochód chodzi nie równo, ciężko pali i gaśnie. Błąd temu towarzyszący to:

P0368 Kod usterki OBD-II: Czujnik położenia wałka rozrządu "B" Obwód wysoki (Bank 1)

Po wymianie czujnika jak i odłączeniu ciągle się pojawia ten sam błąd a kultura pracy silnika jest całkiem rozstrojona.
Czy to przestawiony rozrząd? Wcześniej silnik chodził bardzo ładnie i bez niepokojących dźwięków. Dodam ze zauważyłem ze cisnienie w szynie wysokiego ciśnienia Paliwa rośnie po odpaleniu silnika jak dodam gazu jak puszczę szybko spada, z tego co wyczytałem wałki mają wpływ na działanie regulatorów Paliwa. Proszę o Jakąś poradę, lub pomysł z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez xdever4x, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 sty 2018, 19:17

xdever4x, przebieg silnika? Błędy po skasowaniu od razu wracają? Błąd wskazuje na uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu i jeżeli chcesz być na 100% pewny, użyj lepszego urządzenia diagnostycznego ...sprawdź wartości rozrządu (rozjazd miedzy wałem korbowym a wałkami rozrządu).

xdever4x
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2016, 02:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: xdever4x » 13 sty 2018, 19:59

Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Przebieg 172tys km błęd wraca po odpaleniu silnika, błąd był sprawdzany na dwóch urządzeniach i nic się nie zmienia w odczycie. Jak dłużej silnik pochodzi a ciężko go utrzymać wyskakuje wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5 na banku 1, jak silnik chodzi słychać dziwne strzały jakby złgo ustawienia zapłonu po odlaczeniu czujnika dolotowego wałka wyskakuje błąd komunikacji z bank 1 i nic poza tym a błąd wałka wydechowego się nie pojawia i co dziwne silnik przygasa ale nie słychać strzałów mieszanki. Postaram sie sprawdzić dane z bloku synchronizacji rozrządu

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 15 sty 2018, 22:08

Moim zdaniem rozjechał sie rozrząd. Proponuje nie jezdzic, zdjąc pokrywe i zobaczyc jak wałki są wzgledem siebie. Prawdopodobnie winnym bedzie napinacz tego wałka, niestety potrafią sie zepsuć.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

xdever4x
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2016, 02:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: xdever4x » 17 sty 2018, 18:12

Niestety tez tak mi się wydaje, najbliższy termin u mechanika doświadczonego z tymi silnikami mam pod koniec Marca. Próbowałem sam zdiagnozować z nadzieją ze to nie to. Zakupiłem kabel diagnostyczny z nadzieją ze sprawdzę bloki synchronizacji rozrządu ale nie działa prawidłowo, teraz zamierzam kupić urządzenie do pomiaru ciśnienia kompresji i sprawdzić czy ona jest. Podobno przy przstawionym rozrządzie nie trzyma cisnienia. Mam ten samochód 5 miesięcy włożyłem kupe kasy w usunięcie klap czyszczenie kolektora chip tuning itp cieszyłem sie 2 tygodnie później przez resztę czasu jeździłem po warsztatach żeby poradzić sobie z p2293 wymieniłem cały układ paliwowy krok po kroku każdy warsztar sie poddawał bezsilnie a tu jeszcze rozrządu brakowało. Znając szczęście tego samochodu to powstała kolizja. Z tego co wiem ustawienie wałka wplywa na cisnienie paliwa w szynie, może to był mały znak przed burzą.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 sty 2018, 18:46

Tak jak szeryfisch pisze.

Nie odpalaj więcej silnika.
Ściągnąć dekiel, odpowiednio ustawić wał, sprawdzić ustawienie wałków względem siebie.

Sprawdzając ciśnienia sprężania musisz kręcić silnikiem. Może to skutkować coraz większymi
uszkodzeniami.

xdever4x
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2016, 02:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: xdever4x » 17 sty 2018, 22:31

Niestety ale odpaliłem go parę razy na chwilę na próbę po wymienie czujnika wałka i później wału itp filmik w linku



[ Dodano: 2018-01-17, 22:31 ]
Czy gdybym sam podniósł pokrywę zaworów czy w łatwy sposób można zdiagnozować poprawność ustawienia wałków?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 03:04 przez xdever4x, łącznie zmieniany 2 razy.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 17 sty 2018, 22:46

Mozesz próbowac, ale musisz miec mozliwosc obracania wałem. Wiec ktos pod autem musi recznie obracac silnikiem. Po za tym same pokrywy kiepsko sie sciaga w tym modelu, wiem co mowie, rurki paliwowe potrafią człowieka zdołowac. No ale jak zdejmiesz to wałki mają takie płaskie miejsce z gwintem, oba wałki muszą byc w tej samej płaszczyźnie. Z grubsza mówiąc na godzinie 12.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 sty 2018, 23:26

xdever4x pisze:Niestety ale odpaliłem go parę razy na chwilę na próbę po wymienie czujnika wałka i później wału itp filmik w linku

Łooo matko... no tego filmu raczej mi nie wysyłałeś <boisie>
Może dmucham na zimne ale ja bym tego więcej nie odpalał.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

xdever4x
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2016, 02:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: xdever4x » 18 sty 2018, 01:06

Dziękuję za zainteresowanie tematem, o wilku mowa właśnie u Foss czekam na termin został mi polecony na forum. W wolnej chwili zdejme pokrywę zaworów i zobaczę co się dzieje z wałkami. Mimo ze nie mam możliwości sam się tym zająć to bym wiedział na czym stoje i jakie koszta mniej wiecej mnie czekają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl