[S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu
[S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu
Witam w dniu dzisiejszym zajelem się nierówna praca mojej ukochanej s8. Zaczęła nierówno pracować już jakiś czas temu. Ale od 2 dni nasililo się to dużo bardziej. Mysle sobie cewka bo straciła troszkę mocy pali się czek i telepie jak by jeden cylinder nie pracował. Po kolei odlaczam cewki wszystko ok. Odkrecam świece suche znalazłem jedną bardzo luźno dokrecona prawie w ogóle, dokrecona poskladane jade mocy przybywaj. Nic z dołu nie idzie dalej ok od 3500. Wracam mierze ciśnienie na cylindrach mniej więcej po 11 ok dupy nie urywa ale jest. Składam i jeżdżę na dziś koniec ale jak już mam dużo na wierzchu to zajrzę do rozrządu bo rolke słyszę Nie wierzę więcej szczęścia jak rozumu. Dodam że noga przy przejazdach była ciężka.
[ Dodano: 2018-01-30, 22:10 ]
Tak to wyglada
[ Dodano: 2018-01-30, 22:16 ]
Nie moge dodac filmu ale pasek jest luzny napinacz w szczatkach nie mam pojecie jak ten silnik przeżył.
Mam pytanie jaki rozrząd założyć i czy sam pasek kupić w aso kod silnika avp.
[ Dodano: 2018-01-30, 22:24 ]
Luźny tj mogę prawie połączyć go ze sobą 10 cm od zębatki wałków pancerny stwór Audi
.
[ Dodano: 2018-01-30, 22:10 ]
Tak to wyglada
[ Dodano: 2018-01-30, 22:16 ]
Nie moge dodac filmu ale pasek jest luzny napinacz w szczatkach nie mam pojecie jak ten silnik przeżył.
Mam pytanie jaki rozrząd założyć i czy sam pasek kupić w aso kod silnika avp.
[ Dodano: 2018-01-30, 22:24 ]
Luźny tj mogę prawie połączyć go ze sobą 10 cm od zębatki wałków pancerny stwór Audi
.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez piotr873, łącznie zmieniany 2 razy.
Na przykład:
Rolka odwracająca 077109244C (INA 532 0236 10) 50zł 1 szt. (dla AQH, AVP, AYS, BCS elsa podaje 2 sztuki)
Napinacz 077109485E (INA 531 0502 20) 300zł
Rolka odwracająca 077109244E (INA 532 0329 10) 160zł
Napinacz hydr. 077109479D (INA 533 0033 20) 250zł
Pasek Conti CT920 130zł
Pompa wody SKF VKPC81808 220zł lub Hepu P579 ok. 200-250zł
Ew. 2x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)
Do sprawdzenia uszczelniacz wału.
Ceny orientacyjne.
-----------------------------------------------------------
EDIT:
Simeringi, które można wymienić jedynie po zrzuceniu rozrządu to te na:
- wale (Elring 690.110 lub Reinz 81-34128-00 lub Corteco 12015711B) 1 szt. w cenie ok. 30zł
- wałkach (za kołami) np. Corteco 12012709 2 szt. w cenie ok. 10zł/szt.
Wymienić można również termostat (numery i ceny do sprawdzenia, ale nie powinien być droższy niż 80-100zł).
Rolka odwracająca 077109244C (INA 532 0236 10) 50zł 1 szt. (dla AQH, AVP, AYS, BCS elsa podaje 2 sztuki)
Napinacz 077109485E (INA 531 0502 20) 300zł
Rolka odwracająca 077109244E (INA 532 0329 10) 160zł
Napinacz hydr. 077109479D (INA 533 0033 20) 250zł
Pasek Conti CT920 130zł
Pompa wody SKF VKPC81808 220zł lub Hepu P579 ok. 200-250zł
Ew. 2x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)
Do sprawdzenia uszczelniacz wału.
Ceny orientacyjne.
-----------------------------------------------------------
EDIT:
Simeringi, które można wymienić jedynie po zrzuceniu rozrządu to te na:
- wale (Elring 690.110 lub Reinz 81-34128-00 lub Corteco 12015711B) 1 szt. w cenie ok. 30zł
- wałkach (za kołami) np. Corteco 12012709 2 szt. w cenie ok. 10zł/szt.
Wymienić można również termostat (numery i ceny do sprawdzenia, ale nie powinien być droższy niż 80-100zł).
Ostatnio zmieniony 06 lut 2018, 10:01 przez krisker, łącznie zmieniany 3 razy.
W powyższym brakuje termostatu.krisker pisze:Na przykład:
(...)
Moim zdaniem istotna rzecz przy wymianie rozrządu bo termostat jest bezpośrednio pod paskiem rozrządu.
Tu chyba wkradła się jakaś pomyłka.krisker pisze:ew. 3x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)
Przy cyklicznej wymianie paska rozrządu tych uszczelniaczy w ogóle się nie rusza.
Wymienia się je jeżeli jest z nich wyciek albo zapobiegawczo jeżeli ruszane są wałki rozrządu.
Poza tym na głowicę wchodzą 2 uszczelniacze + jeden Brok więc nie wiem skąd się wzięła u ciebie ilość 3 sztuki
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zdania są podzielone.Osobiście myślę że 90-120 tys,z naciskiem bardziej na 90 albo przynajmniej jakaś kontrola przy tych 90.ciezko jednoznacznie stwierdzić wszyscy dobrze wiemy że zależy od tego,kto, jak, na czym itp... Jeśli dla przykładu robiłeś sobie sam, wymieniłes wszystko co trzeba, dajesz sam sobie gwarancję to myślę że te 120 można pojeździć, druga rzecz to niestety jakość części, nawet tych "Germany".
Dlatego napisałem "ew.". Jeśli po zdjęciu kół widać, że ciekną simeringi, to grzech ich od razu nie zrobić. Simeringi są z przodu chyba jednak trzy: dwa na wałkach (za kołami) i jeden za czujnikiem halla na prawej głowicy, ale ten można sobie wymienić w każdej chwili.FOSS pisze:Tu chyba wkradła się jakaś pomyłka.
Przy cyklicznej wymianie paska rozrządu tych uszczelniaczy w ogóle się nie rusza.
Wymienia się je jeżeli jest z nich wyciek albo zapobiegawczo jeżeli ruszane są wałki rozrządu.
Poza tym na głowicę wchodzą 2 uszczelniacze + jeden Brok więc nie wiem skąd się wzięła u ciebie ilość 3 sztuki
W kwestii termostatu: podobno obecne zamienniki często są wadliwe (wywnioskowałem to z lektury różnych forów audi), a jednocześnie fabryczne termostaty mają bardzo dobrą trwałość. Wygląda więc na to, że ryzyko ponownego zrzucania rozrządu jest większe w przypadku montażu nowego termostatu niż awarii fabrycznego. Moje osobiste doświadczenia wydają się potwierdzać powyższe wnioski, ale decyzję podejmuje i tak każdy indywidualnie i nie zamierzam nikogo przekonywać
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 16:39 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do interwałów to ja wymieniam co 60 tysięcy. Teraz wymieniałem w weekend i stwierdziłem ze to stanowczo za wcześnie. Wszystkie rolki i pasek wygladaly jak nowe wiec według mnie 90 tysięcy to minimum co taki zestaw wytrzyma.
Kwestia jeszcze tylko tego w ile czasu to 90 tysięcy się przejedzie. Ja te 60 tysięcy sieknalem w dwa lata.
Pompe hepu jak zdejmowałem to była tak sztywna jak nowa z kartonika. Wszystkie rolki ina które zakladalem naprawdę były tak ciasne i tak chodziły jak nowe
Kwestia jeszcze tylko tego w ile czasu to 90 tysięcy się przejedzie. Ja te 60 tysięcy sieknalem w dwa lata.
Pompe hepu jak zdejmowałem to była tak sztywna jak nowa z kartonika. Wszystkie rolki ina które zakladalem naprawdę były tak ciasne i tak chodziły jak nowe
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Widzę, że jednak bardziej gdybasz niż wiesz.krisker pisze:Dlatego napisałem "ew.". Jeśli po zdjęciu kół widać, że ciekną simeringi, to grzech ich od razu nie zrobić. Simeringi są z przodu chyba jednak trzy: dwa na wałkach (za kołami) i jeden za czujnikiem halla na prawej głowicy, ale ten można sobie wymienić w każdej chwili.FOSS pisze:Tu chyba wkradła się jakaś pomyłka...
Głowica 1.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelniacz na wałku ssącym a od tyłu masz tylko zaślepkę/brok za wałkiem wydechowym oraz uszczelkę półksiężycową pod nastawnikiem rozrządu.
Głowica 2.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelkę półksiężycową pod nastawnikiem rozrządu a od tyłu masz uszczelniacz na wałku ssącym oraz zaślepkę/brok za wałkiem wydechowym.
Więc...
Na każdą głowicę przypadają 2 uszczelniacze wałków rozrządu i 1 brok.
Tak ma każde po-liftowe 3.7-4.2V8 oraz BFL i BFM w D3.
Osobiście mam jednak inne zdanie w tym temaciekrisker pisze:W kwestii termostatu: podobno obecne zamienniki często są wadliwe (wywnioskowałem to z lektury różnych forów audi), a jednocześnie fabryczne termostaty mają bardzo dobrą trwałość. Wygląda więc na to, że ryzyko ponownego zrzucania rozrządu jest większe w przypadku montażu nowego termostatu niż awarii fabrycznego.
Moje osobiste doświadczenia wydają się potwierdzać powyższe wnioski, ale decyzję podejmuje i tak każdy indywidualnie i nie zamierzam nikogo przekonywać
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS, czytaj ze zrozumieniem
"Simeringi są z przodu chyba jednak trzy". Czy ja pisałem o tylnych? Chodzi o simeringi, które powinno się wymienić przy okazji robienia rozrządu, czy głównie dwa za kołami, ale ten za hallem (czyli jak napisałeś: na wałku ssącym) na prawej głowicy też można przy okazji dobrego dostępu. Jeśli zaś nie ciekną lub się nie pocą, to można ich nie ruszać, ale skoro chcesz zmieniać profilaktycznie termostat za 50-80, to czemu nie zmienić simeringów za 30zł?
Napisałeś:
"Głowica 1
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelniacz na wałku ssącym"
oraz
"Głowica 2.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym"
To ile uszczelniaczy-simeringów mamy Z PRZODU?
"Simeringi są z przodu chyba jednak trzy". Czy ja pisałem o tylnych? Chodzi o simeringi, które powinno się wymienić przy okazji robienia rozrządu, czy głównie dwa za kołami, ale ten za hallem (czyli jak napisałeś: na wałku ssącym) na prawej głowicy też można przy okazji dobrego dostępu. Jeśli zaś nie ciekną lub się nie pocą, to można ich nie ruszać, ale skoro chcesz zmieniać profilaktycznie termostat za 50-80, to czemu nie zmienić simeringów za 30zł?
Napisałeś:
"Głowica 1
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelniacz na wałku ssącym"
oraz
"Głowica 2.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym"
To ile uszczelniaczy-simeringów mamy Z PRZODU?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak jest w przedlifcie
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 13:30 przez michalwruszak, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044