części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 21:32

rysa jak rysa .ja bym to składał do kupy .A gładzie cylindrów są powlekane czymś podobnym do ceramiki i jak to ruszysz to z tego bloku to tylko stolik możesz zrobić.tylko pamiętaj o panewkach żeby je dobrze oglądnąć ;) .
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 21:38 przez Marcin1981, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 lut 2018, 21:36

rysy mogły się zrobić z winny lpg to znaczy z nawiertów
ile tej powłoki jest ?
co kot napłakał ja też bym nie ruszał

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 21:39

noo i chyba wszystko w temacie <okok>

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 21:48

Z tego co czytałem, nasze bloki są zrobione z alusilu - który nie jest powierzchniowo utwardzany tylko ma jednorodną strukturę.
Ale chyba macie racje, mój mechanik mówi że gorsze bloki składał i jeździło to bez kopcenia na nowych pierścionkach.
Przy obecnym stadium inwestycji w ten silnik, kupowanie kolejnego już zdecydowanie się nie opłaca.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 21:51

<brawo> .

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 01 lut 2018, 22:06

Sprawa honowania alusilu to jest jak religia. Jedni wierzą, że trzeba inni, że nie wolno. Jednym pomaga innym szkodzi.
Tu jest np. wątek ze szlifu z polerowaniem pastą krzemową na końcu.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... oning.html
Obróbka końcowa ma wynieść wtrącenia krzemu ponad powierzchnię metalu.
Są też sposoby chemiczne o czym wtym wątku też wspominają.
Jak się ma wątpliwości i nie wyznaje się żadnej alusilowej religii to lepiej chyba wsadzić nowe pierścienie i jeździć.
Ostatnio popularne staje się napylanie plazmowe warstwy metalu na rozwiercony blok by go doprowadzić do nominału i wrócić do fabrycznych tłoków.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 23:43 przez Ukaniu, łącznie zmieniany 2 razy.
Kot też jest Quattro

MateoKrk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MateoKrk » 02 lut 2018, 22:22

toshi0759 pisze:A pamiętasz jak wyglądały cylindry w tym ABZ? :) Były idealne czy jakieś ryski się pojawiały?
Nic mi nie mów o kosztach <boisie>
Rozbieram silnik drugi raz w ciągu paru miesięcy, same głowice wciągnęły $$$ a jeszcze byłem na tyle durny, że nie zajrzałem do pierścieni... Sugerowałem się wzorową kompresją - stwierdziłem, że muszą być ok.



Jakiś miesiąc temu miałem zdjęte dwie czapki w swoim ABZ, powiem szczerze że gładzie cylindrów wyglądały idealnie.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 03 lut 2018, 10:10

Ja w lato robiłem mały remont i też takie delikatne ryski były, nie wyczuwalne praktycznie, złożyłem wszystko i śmiga , i nie kopci nic,. A swoją drogą to gdzie nabyć pierścienie do ABZ-a? - teraz powoli żałuję że ich nie wymienilem
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 03 lut 2018, 13:40

Nie wiem jak do ABZ ale do 4.2 V8 czterdziestozaworowego są dostępne normalnie w sprzedaży ringi Goetze. Numer 08-139600-00 - może do ABZ też pasują?

Obrazek

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 03 lut 2018, 20:04

no ciekawe??
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 10 lut 2018, 21:26

Dla ciekawskich - silnik został złożony bez ruszania bloku, na nowych pierścieniach Goetze.
Wszelkie niepożądane objawy zniknęły, przy starcie zero dymka, po rozgrzaniu zero.
Krótko mówiąc reanimacja serducha udana, pomimo drobnych rysek :)

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 10 lut 2018, 21:38

nie dla ciekawskich tylko dla zainteresowanych .super że się udało...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 lut 2018, 13:35

kolego po 5 tys jak napiszesz to wtedy można tylko mieć pewność a teraz :]

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 26 gru 2024, 11:39

wniosek taki, że zużyte były pierścienie olejowe..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl