
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
rysa jak rysa .ja bym to składał do kupy .A gładzie cylindrów są powlekane czymś podobnym do ceramiki i jak to ruszysz to z tego bloku to tylko stolik możesz zrobić.tylko pamiętaj o panewkach żeby je dobrze oglądnąć
.

Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 21:38 przez Marcin1981, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
- Lokalizacja: Legnica
Z tego co czytałem, nasze bloki są zrobione z alusilu - który nie jest powierzchniowo utwardzany tylko ma jednorodną strukturę.
Ale chyba macie racje, mój mechanik mówi że gorsze bloki składał i jeździło to bez kopcenia na nowych pierścionkach.
Przy obecnym stadium inwestycji w ten silnik, kupowanie kolejnego już zdecydowanie się nie opłaca.
Ale chyba macie racje, mój mechanik mówi że gorsze bloki składał i jeździło to bez kopcenia na nowych pierścionkach.
Przy obecnym stadium inwestycji w ten silnik, kupowanie kolejnego już zdecydowanie się nie opłaca.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 570
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
- Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów
Sprawa honowania alusilu to jest jak religia. Jedni wierzą, że trzeba inni, że nie wolno. Jednym pomaga innym szkodzi.
Tu jest np. wątek ze szlifu z polerowaniem pastą krzemową na końcu.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... oning.html
Obróbka końcowa ma wynieść wtrącenia krzemu ponad powierzchnię metalu.
Są też sposoby chemiczne o czym wtym wątku też wspominają.
Jak się ma wątpliwości i nie wyznaje się żadnej alusilowej religii to lepiej chyba wsadzić nowe pierścienie i jeździć.
Ostatnio popularne staje się napylanie plazmowe warstwy metalu na rozwiercony blok by go doprowadzić do nominału i wrócić do fabrycznych tłoków.
Tu jest np. wątek ze szlifu z polerowaniem pastą krzemową na końcu.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... oning.html
Obróbka końcowa ma wynieść wtrącenia krzemu ponad powierzchnię metalu.
Są też sposoby chemiczne o czym wtym wątku też wspominają.
Jak się ma wątpliwości i nie wyznaje się żadnej alusilowej religii to lepiej chyba wsadzić nowe pierścienie i jeździć.
Ostatnio popularne staje się napylanie plazmowe warstwy metalu na rozwiercony blok by go doprowadzić do nominału i wrócić do fabrycznych tłoków.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 23:43 przez Ukaniu, łącznie zmieniany 2 razy.
Kot też jest Quattro
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
- Lokalizacja: Kraków
toshi0759 pisze:A pamiętasz jak wyglądały cylindry w tym ABZ?Były idealne czy jakieś ryski się pojawiały?
Nic mi nie mów o kosztach![]()
Rozbieram silnik drugi raz w ciągu paru miesięcy, same głowice wciągnęły $$$ a jeszcze byłem na tyle durny, że nie zajrzałem do pierścieni... Sugerowałem się wzorową kompresją - stwierdziłem, że muszą być ok.
Jakiś miesiąc temu miałem zdjęte dwie czapki w swoim ABZ, powiem szczerze że gładzie cylindrów wyglądały idealnie.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2090
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
- Lokalizacja: osiek kuj-pomor
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
- Lokalizacja: Legnica
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź