części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lut 2018, 18:14

krisker pisze:FOSS, czytaj ze zrozumieniem <bezradny>
Wiesz, dyskusja robi się jałowa :/

Na początku napisałeś to i właśnie do tego się odniosłem:
krisker pisze: ...
ew. 3x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)
Nie ma tu ani słowa o przodzie czy tyle czy boku czy z podskoku a skoro tak, co do zasady, to uszczelniaczy jest 4 szt. a nie 3.

Poza tym, jak już tak pomagamy innym, to jeżeli już sugerujesz sprawdzać i ewentualnie wymieniać to chyba należałoby sprawdzić jednak wszystkie 4 uszczelniacze wałków + 2 broki + uszczelniacz wału korbowego.
krisker pisze:To ile uszczelniaczy-simeringów mamy Z PRZODU?
Idąc dalej za twoją pierwszą wypowiedzią i odnosząc się do tej powyższej...
Czyli od początku myślałeś o PRZODZIE silnika ale najpierw miałem się tego domyśleć?

Weź przez chwilę pomyśl jak człowiek który nie ma zbytnio pojęcia o tym silniku.
Czytając twoją pierwszą wypowiedź kupi wszystko z twojej listy jak w poście powyżej.
Później rozbierze silnik, zacznie wymieniać części i nagle okaże się, że nie kupił termostatu bo na twoim wykazie go nie było.... że chciałby zapobiegawczo wymienić uszczelniacze wałków ale ma tylko 3 sztuki zamiast 4-rech... że ma wycieki z tyłu silnika z broków ale tych nie kupił wcale bo przecież nikt nie powiedział że są.
I robota stanęła.

Skoro rozpisałeś tak szczegółową listę to ją poprawiłem bo w mojej ocenie była mało precyzyjna i dla pół-laika dodatkowo wprowadzająca w błąd.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 05 lut 2018, 18:51

Oj panowie, nie denerwujcie się się tak, są 4 uszczelniacze -simeringi z przodu silnika czy to przed czy po lifcie i wszystko na temat
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

MateoKrk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MateoKrk » 05 lut 2018, 23:28

krisker pisze:No i wyszło więcej, a nie mniej :] Ten na wale korbowym to chyba niezłe wyzwanie, bo śruba centralna dokręcona jest jakimś dużym momentem. Niestety też będę musiał ją odkręcać, bo mam do wymiany kółko pasowe :/

No ostatnio urwałem na nim klucz który wyspawalem sobie z drążka kierowniczego od Jeepa. :], ale nie taki diabeł straszny jak go malują, za drugim razem poszło, musiałem tylko lepiej użyć swoich stu kilo wagi. Po demontażu warto dobrze obejrzeć koło czy się nie rozwarstwiło albo nie obróciło na gumie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 06 lut 2018, 07:58

FOSS pisze:Później rozbierze silnik, zacznie wymieniać części i nagle okaże się, że nie kupił termostatu bo na twoim wykazie go nie było.... że chciałby zapobiegawczo wymienić uszczelniacze wałków ale ma tylko 3 sztuki zamiast 4-rech... że ma wycieki z tyłu silnika z broków ale tych nie kupił wcale bo przecież nikt nie powiedział że są.
I robota stanęła.
O tym na wale wspomniałem wcześniej. Sam pisałeś tylko o czterech simeringach na głowicach nie wspominając o tych na wale. Poza tym w zasadzie przy wymianie rozrządu można myśleć o wymianie trzech simeringów z przodu (źle napisałem w kwestii ich lokalizacji), bo resztę można wymienić bez ruszania rozrządu (te z tyłu również, więc po co o nich w ogóle wspominać w temacie o rozrządzie?).

Nie ma co się sprzeczać, a podsumowując kwestie simeringów (nie półksiężyców i nie broków), które można wymienić jedynie po zrzuceniu rozrządu to do ew. wymiany są te na:
- wale (Elring 690.110 lub Reinz 81-34128-00 lub Corteco 12015711B) 1 szt. w cenie ok. 30zł
- wałkach (za kołami) np. Corteco 12012709 2 szt. w cenie ok. 10zł/szt.

Czy ktoś musi/chce je wymieniać, to sprawa ew. wycieków lub zapobiegawczości. Do listy dorzućmy termostat, który zdaje się jest inny w 3.7 i 4.2, więc numery i ceny do sprawdzenia (do 3.7 40V chyba Wahler 4274.82D po ok. 80zł). Nie jestem pewien, czy z termostatem jest uszczelka.

Mój wcześniejszy post zmieniłem, żeby nie wprowadzać w błąd.

MateoKrk pisze:No ostatnio urwałem na nim klucz który wyspawalem sobie z drążka kierowniczego od Jeepa. :], ale nie taki diabeł straszny jak go malują, za drugim razem poszło, musiałem tylko lepiej użyć swoich stu kilo wagi. Po demontażu warto dobrze obejrzeć koło czy się nie rozwarstwiło albo nie obróciło na gumie. Pozdrawiam.
Odkręcamy w lewo? Jak zablokowałeś silnik? Długą dźwignię stosowałeś?

MateoKrk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MateoKrk » 06 lut 2018, 08:14

Śruba centralna normalny gwint. Metrowy drążek z wspawanymi trzema grubymi bolcami zaparty o podłogę i siła razy gwałt.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 06 lut 2018, 08:19

A jak zablokowałeś wał?

MateoKrk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MateoKrk » 06 lut 2018, 08:21

Nie rozumiem pytania, wał zablokowany szpejem o którym pisałem w poście wyżej.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 06 lut 2018, 08:25

Gdzie założyłeś tę blokadę? Koło pasowe wygląda chyba tak, jak na rysunku, więc nie bardzo jest jak to zablokować...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lut 2018, 08:32 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.

MateoKrk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MateoKrk » 06 lut 2018, 08:31

Tak. A w środku nich mieści się nasadka 27 cienkoscienna. Można też robić z kawałka jakiejś grubej rury przyłożyć zaznaczyć i wyciąć takie wcięcia. Szkoły są różne można też kupić bądź wypożyczyć o ile się nie myślę "przyrząd specjalistyczny" numer produktu znajdziesz na necie. ;]

[ Dodano: 2018-02-06, 08:31 ]
Przepraszam bardzo. Moja pomyłka. ABZ ma inne koło. Szare komórki dopiero teraz się zderzyły.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 06 lut 2018, 08:32

OK, dzięki. Będę coś kombinował... Pewnie jest przyrząd specjalny, który wkręca się zamiast koła pasowego. Niektórzy używają rozrusznika, ale to trochę karkołomne...

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 06 lut 2018, 09:24

Trzeba się wyposażyć w taki własnoręcznie robiony przyrząd do blokowania wału i nie ma mocnych że śruba się nie odkręci ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 06 lut 2018, 10:06

Ciekawostka, bo w elsie piszą, żeby do blokowania korzystać tylko z blokady wkręcanej z boku silnika, a to 200Nm + 180 stopni <bezradny>

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 06 lut 2018, 10:24

Może orginalna blokada wytrzyma taką siłe.Ja wolałem nie ryzykować.Zakładam ten przyrząd i przykręcam srubami do koła zębatego o twardośći 10.9.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 lut 2018, 13:00

krisker pisze:Ciekawostka, bo w elsie piszą, żeby do blokowania korzystać tylko z blokady wkręcanej z boku silnika, a to 200Nm + 180 stopni <bezradny>
bartez83 pisze:Może orginalna blokada wytrzyma taką siłe.
W po-liftach robi się to na blokadzie wału korbowego.
Robiłem wielokrotnie na oryginalnej i jeszcze mi się nic nie zerwało i nie pokrzywiło.

No chyba, że ktoś ma blokadę samoróbkę na jakiejś śrubie z plasteliny to rzeczywiście lepiej tak nie blokować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 06 lut 2018, 13:18

Bał bym się przykręcać blokadę do kółka paska bo same śruby mogą być wytrzymałe ale co jak kółko puści? to przecież jakiś spiek. Na tak małym promieniu na jakim są obsadzone śruby po tym dodatkowym pół obrotu siły będą gigantyczne.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl