części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 20 mar 2017, 10:45

witam kolegów pomocników po wikendzie skrzynia rozebrana i jest przyczyna kosz do wymiany tylko sadze ze nie tylko on bo i tarczki sa popalone te metalowe to czuć pod palcem ze maja wyżłobienia jak by zdarta pierwsza warstwa, zaś te ścierne to maja jeszcze te ranty ale nie wiem jakiej grubości powinie być.

Obrazek

większe tarcze mniej zniszczone:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mniejsze tarczki bardziej zniszczone:

Obrazek

Obrazek

cały ten doży kosz co wszystko się w nim znajduje tez ma zniszczenia

Obrazek


I teraz moje pytanie co lepiej kupić bo mam parę możliwości
- nowy kosz wzmacniany (niby) czy oryginalna używkę -tylko to wymienić
- cały ten kompletny kosz (wszystko) zastanawiam sie nad tym
- czy nowy kosz forwold i tarczki te duże i male z blaszkami sadze ze to by było najlepsze ale i bardzo kosztowne.

prosił bym o wasze opinie

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 mar 2017, 15:17

Kupujesz kosz A przekladki stalowe i cierne. Zwroc uwage na 2 lozyska igielkowe. Od stron pompy jest wieksze. To mniejsze co jest na powyzszym zdjeciu jak sie zuzyje to pbciera taki talerz i leca dodatkowe wiorka.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 mar 2017, 19:37

Te niby kosze wzmacniane to "pic na wodę, fotomontarz" ...nie istnieją. Kupujesz oryginał ZF do tego komplet tarczek, dwa łożyska i kilka uszczelek. Składasz do kupy i śmigasz dalej ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 mar 2017, 21:30

"wzmacniany" to ten poprawiony ale jest to chwytliwe :) Są różnice w budowie obu koszy ale prawdziwy wzmacniany bodaj z usa coś lekko ponad 2tyś za golasa ale tam widać mięcha na nim w odniesieniu do obu oryginałów.

Nie zapomnij na koniec luzu do pompy zmierzyć.

Przekładki są do wywalenia jeśli są fioletowe albo mają duże punktowe przebarwienia. Nie są drogie i lepiej mieć spokój.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 07 kwie 2017, 21:05

witam po dłuższej nieobecności, audi już złożone i dziś była pierwsza jazda jak na razie wszystko oki nawet zmienia biegi lepiej tak miękko. Tak wiec dziękuje za pomoc w tej naprawie.

Kod: Zaznacz cały

Nie zapomnij na koniec luzu do pompy zmierzyć. 
co masz na myśli już po fakcie ale na przyszłość by wiedzieć.... ;)

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 10 lut 2018, 21:12

troche odkope temar bo pisałem do kolego wampek i zero odpowiedzi wiec zapytam tutaj

mam taki problem ze cieknie mi miedzy silnikiem a skrzynia jak powycierałem to rano był świeży olej na obudowie i miał delikatnie czerwonawy kolor wiec zakładam ze cieknie od strony skrzyni a nie silnika, z tego co się dowiedziałem to do wymiany uszczelniacz od strony konwertera za 35pln ZF-a wiec koszta znikome ale dużo roboty, mam zamiar to sam zrobić i wiem mniej więcej juz co i jak ale mam kilka pytań

1. czy po odkręceniu skrzyni od silnika konwerter zostaje na silniku bo widzem takie foty i tego nie ruszać bo nie potrzeba do mojej roboty??

2. podobno max 300-500ml oleju wycieknie tylko i później wystarczy go uzupełnić ( nie będę rozbierał skrzyni a olej mam świeży więc wystarczy zmienić to uszczelnienie ) oczywiście później dolać do stanu

3. słyszałem o jakiejś specjalnej procedurze napełniania konwertera coś więcej o tym czy on jeżeli nie był regenerowany to nie potrzeba tego robić??( z tego co mi wiadomo to nie bo jak uzupełnię to wyrówna się stan )

4. wyczytałem też że przy montażu z powrotem można coś bardzo łatwo uszkodzić i że ktoś kto nie robi w skrzyniach nie powinien się za to zabierać, ale myślę że to takie brednie, ktoś kto nie ma pojęcia o robocie to pisał żeby zniechęcić nawet patrząc po Wampek to sobie poradził a zakładem z tematu że nie robił tego wcześniej

5. ewentualnie gdybym się mylił i okazało się że to uszczelniacz od strony silnika to oleju chyba nie trzeba spuszczać raczej nie wycieknie z tego co mi wiadomo, na co ewentualnie musiałbym zwrócić uwagę??

6. chce to zrobić bez wyciągania silnika bo kumpel tak już robił z tym że on wrzucał z powrotem manuala ale to inna historia i wiem jak sie za to zabrać mam pomocnika który jest doświadczonym mechanikiem, ale nigdy takiej skrzyni wcześniej nie robił do tego mam miejsce i narzędzie ale wole sie dopytac o wszystko kogoś kto ma więcej wiedzy i to sam robił

7. no i na koniec ewentualnie wszelkie wskazówki co i jak na co uważać bądź czego się spodziewać

8. o co chodzi z kasowaniem luzu pompy??

9. ma ktoś numer oringa uszczelniającego wejście instalacji do mechatroniki nad miską olejową bo tam mi cieknie w innym aucie i będe musiał go zmienić wole już go mieć przy robocie

z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi a widzę ze jest tu parę osób co ma w tym wiedze

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 lut 2018, 22:19

1. Konwerter ma zostać w skrzyni, kowalstwem jest zostawiać konwerter na zamachu i nie trzeba się domyślać dlaczego..
2. Dużo nie pocieknie a i tak musisz dolać
3. Jeśli jest nowy/ regenerowany to po prostu trzeba go zalać olejem. Jeśli ze starego nic nie wylejesz to tylko przekładasz.
4. Sedno tematu jest w 1 odpowiedzi. Włączysz myślenie to nie zepsujesz zabieraka w pompie.
5. Nie. Warto przy okazji wymienić uszczelkę pod deklem a na sam dół dekla nanosi się cienką warstwę uszczelniacza
6. Do opanowania przy dostępie do minimum narzędzi
7. Spodziewać się niespodziewanego
8. Uszczelniaczem się tego nie robi, to wymaga demontażu pompy i posiadania specjalnych podkładek. Robi się to przy remoncie/ wymianie łożysk/ kosza/ widzi mi się.
9. Zmierz kostkę, tam jest oring o grubości 3mm
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 11 lut 2018, 11:46

dzięki Krzychu za konkretne odpowiedzi to jedynie co mi przychodzi do głowy to jak jest zamocowany konwerter od strony silnika, on sam wyjdzie ze skrzynią??

w drugim aucie chyba czeka mnie rozbiórka całej skrzyni, ale najpierw sprawdzę olej i mechatronikę bo leci z niej ostro ale tak kupiłem, no i zmienię ten oring za jednym zamachem

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 lut 2018, 22:52

marcin85 pisze:jak jest zamocowany konwerter od strony silnika
Jest przykręcony do zamachu i należy go odkręcić przed wyciągnięciem skrzyni ...to w sumie podstawowa wiedza przy takich naprawach <cicho>

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 12 lut 2018, 19:42

juz wiem że najpierw rozrusznik i przez otwór krecic aż pokaże się każda śruba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl