machul333 pisze:Jest coś czym można udowodnić drogówce i skp że samochód tak wyjechał oryginalnie z fabryki?
Papierologia.
Napisać do importera oficjalne pismo z prośbą o wydanie oświadczenia, że auto o podanym numerze VIN fabrycznie zostało wyposażone w światła ksenonowe i było homologowane na rynek polski.
Poprosić o kopię homologacji chociaż wydaje mi się to kretyńskie bo numer homologacji jest wpisany w karcie pojazdu i do takich dokumentów urząd powinien dochodzić sobie sam drogą urzędową.
Motywować zaostrzającymi się przepisami oraz powszechną niewiedzą kontrolujących kiedy to na ciebie jako właściciela przerzucają ciężar udowodnienia, że Audi A8 to nie Skoda Favorit a ty jesteś człowiekiem a nie wielbłądem.
Pisać do ITS o potwierdzenie, że dany pojazd o określonym typie, homologacji i numerze VIN zgodnie z homologacją jest dopuszczony do ruchu.
Tu przyda się też pewnie w/w oświadczenie od importera.
Na OSKP, jak odmówią pozytywnego zakończenia badania technicznego z powodu xenonów, żądać pisemnego uzasadnienia tej decyzji włącznie ze szczegółową podstawą prawną.
Rozmowy nagrywać.
Od decyzji odwołać się pisemnie w załączeniu przedstawiając w/w dokumentację.
Jak odmówią ponownie to do sądu.
Przy kontroli drogowej nie dawać dowodu rejestracyjnego do ręki.
Na ewentualne dyskusje nt. xenonów wozić ze sobą całą dokumentację.
KONIECZNIE nagrywać przebieg kontroli drogowej bo z autopsji wiem, że w trakcie kontroli gadają coś innego a w ewentualnych papierach, mandatach, notatnikach służbowych wpisują coś innego i jak nie masz nagrania to już nie udowodnisz.