witajcie,
jak w temacie, zauważyłem dziwną zależność, gdy auto stoi dłużej z włączonym silnikiem, skrzynia w pozycji P, po 10/15 minutach słyszę regularne stukanie pod podłogą. Wydaje mi się, że to może chodzić pompa od str baku, wówczas silnik zaczyna delikatnie regularnie poszarpywać. Drodzy forumowicze, co to może oznaczać? i co zrobić, by to zmienić.
Nie wiem, czy możliwe jest, aby wtedy komputer włączał tryb wypalania dpf podając dodatkową dawkę ropy, i skąd ta nierówna praca?
Gdy zgaszę silnik i odpalę na nowo, problem mija.
pzdr
[D3 05 3.0TDI ] stukanie ze storny baku a nierówna praca s
dziękuje za link. Niestety to nie te same objawy. Jak odpalasz auto i jest zimno na dworze (np 4 stC) to w wersjach z webasto (u mnie) słychać, jak pod podłogą, od strony tylnej kanapy pompka podaje paliwo do webasta (cyka). Wtedy silnik pracuje nienagannie, podczas gdy silnik jest rozgrzany i auto postoi na P min 10 min, silnik zaczyna nierówno pracować i słuchać to cykanie (tak jakby znowu włączała się pompka od webasta). Czy to może dpf próbuje się wtedy wypalić? Co o tym myślicie?
Nie ma takiej możliwości.grekko pisze:Czy to może dpf próbuje się wtedy wypalić? Co o tym myślicie?
Do wypalania filtra DPF wymagane są określone warunki pracy i na postoju te warunki nie są spełnione.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Odma wraz z EGRem i całą pozostałością była czyszczona niedawno, po kąpieli DPFa w ropie na dwie noce i dwukrotnym wypalaniu serwisowym (ostro zadymiło), objawy jak na razie ustąpiły. Do tego zalepiona była sonda przy DPFie i uszkodzony krócieć paliwowy przy DPFie. Problem wydaje się zatem rozwiązany. Pozdrawiam!