części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 2.8PB/LPG ] Grzejąca się tylna felga

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

[D2 94 2.8PB/LPG ] Grzejąca się tylna felga

Post autor: Jarek1988 » 24 mar 2018, 17:35

Witam! Mam problem z grzejącą się tylną prawą felgą. Jazda po mieście nic się nie dzieje. Przejadę ok. 30 km ekspresówką - felga gorąca (ale nie aż tak żeby nie można jej było dotknąć). Jak pisałem jakiś czas temu w te największe mrozy wydawało mi się, że po zaciągnięciu ręcznego nie odbił do końca bo wtedy zaczęły się te problemy z grzaniem felgi. Odstawiłem Ósemkę do mechanika i po rozebraniu i dokładnej weryfikacji i czyszczeniu tylnych hamulców problem pozostał. Mechanik mówi, że wszystko wygląda ok, żadnych wycieków płynu, zaciski, ręczny wszystko pracuje bez zastrzeżeń. Poskładał wszystko do kupy a problem pozostał. Dodam, że przy większych prędkościach słychać jakby coś w tym tylnym kole ocierało ale to nie zawsze. Może to być łożysko? Teoretycznie nie wyczuwa się żadnego luzu. Łożysko może dawać takie objawy?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 24 mar 2018, 17:41

teoretycznie może ale powinno je być słychać,nie hałasuje podczas jazdy?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 24 mar 2018, 17:44

Łożysko raczej powinno huczeć tak? U mnie przy większych prędkościach (ale to nie zawsze) słychać jakby coś lekko ocierało ale huczeniem tego bym nie nazwał.
Jeszcze zapytam - czy ABS może mieć coś z tym wspólnego? Czytałem na forum Opla, też grzanie się felgi, gość powymieniał masę rzeczy a okazało się, że to moduł ABS. U mnie ABS działa normalnie.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 24 mar 2018, 19:29

Jeśli nic nie słychać to napewno nie będzie to łożysko, a jeśli chodzi o ABS to wejdź w bloki pomiarowe abs-u i tam masz z poszczególna prędkości obrotowe każdego koła, jedziesz prosto i muszą być takie same wartości , jeśli będzie coś nie tak z czujnikiem to napewno będzie inną wartość prędkości
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 25 mar 2018, 09:14

Dzięki sprawdzę właśnie te prędkości obrotowe kół.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 mar 2018, 11:43

Moim zdaniem na 99% masz zapieczony tłoczek w zacisku hamulcowym, który nie wraca po puszczeniu pedału hamulca. Też tak miałem, dodatkowo na tym samym zacisku czasem blokował się ręczny ...jak u ciebie było czuć na dźwigni, że nie odbijał. Zacisk wymieniony, problem z głowy.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 25 mar 2018, 12:15

tez bym to obstawiał, lecz kolega twierdzi że miał zregenerowane zaciski, lub poprostu został oszukany <bezradny> , podnieś auto i zakręć kołem , jak troche trzyma to na bank zacisk nie odbija jak Daniel mówi
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 25 mar 2018, 17:00

Oszukany to nie bo mam już od wielu lat sprawdzonego mechanika. No nic jutro lub we wtorek mechanik ma zabrać Ósemkę i będzie patrzył co się tam dzieje.
danishow regenerowałeś swój zacisk czy wymieniłeś na inny?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 mar 2018, 17:04

Kupiłem nowy TRW, nie wierzę w regeneracje prawie 20-letnich zacisków <hihi>

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 25 mar 2018, 17:21

Gdzie kupowałeś? Pamiętasz mniej więcej ile kosztował nowy?
Jeszcze jedno pytanie - czy jeśli wymieniałbym jeden zacisk na fabrycznie nowy to trzeba wymieniać komplet na jednej osi? Czy drugi sprawny może zostać?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 mar 2018, 18:44

Oczywiście, że wystarczy wymienić tylko ten uszkodzony ... to nie tarcza hamulcowa czy amortyzator. Nowy zacisk kupowałem u naszego dostawy części zamiennych, z rabatem warsztatowym kosztował niecałe 120 Euro, na zacisku było logo Audi więc oryginał.

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 30 mar 2018, 19:34

Pany podpowiedzcie coś bo normalnie nie wytrzymie! Zacisk znowu rozebrany wszystko w 100% działa i wygląda tak jak trzeba, dla pewności wymieniony przewód elastyczny (stary nie miał żadnych oznak zużycia). Mechanik 2 dni jeździł, sprawdzał, działa tak jak powinno. Dziś wracam od niego do domu, jakieś 35 km zajeżdżam na stację zatankować, wychodzę - smród klocków. Wkurwiony idę do prawej tylnej felgi (ta co mi się grzała) dotykam... zimna! Dotykam lewej tylnej - gorąca jak cholera! O co kaman? W takim wypadku chyba rzeczywiście można wykluczyć zaciski, one były i są dobre. Tylko co się tam może dziać z tyłu?
Aha tarcze sprawdzane zegarem na bicie - prawie idealne.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 mar 2018, 19:47

Jarek1988 pisze:Tylko co się tam może dziać z tyłu?
A linka od ręcznego sprawdzana? ...może za mocno naciągnięta. Masz delikatny luz zaciągając hamulec ręczy czy od razu jest napięty?

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 30 mar 2018, 19:50

Linka sprawdzana 2 razy - teoretycznie wydaję mi się, że ręczny jakby szybciej łapał (ale może jestem już przewrażliwiony) mechanik mówił, że luz jest taki jak powinien być.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 mar 2018, 19:53

Więc po kolejnej jeździe jak któraś felga będzie znów gorąca, zajrzyj z tyłu pod auto i sprawdź czy dźwigienki od ręcznego opierają się o uchwyt. Może gdzieś coś się blokuję i nie odbija <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl