części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 01 3.7PB ] Katalizator uniwersalny, a jakość spalin

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 01 3.7PB ] Katalizator uniwersalny, a jakość spalin

Post autor: krisker » 19 kwie 2016, 10:59

Cześć. Może jakiś dziwny jestem, ale chciałbym, żeby na przeglądzie spaliny mieściły się w normie. Jako że zamiast katów mam rury, to jest z tym problem. Mam 4 sondy, z czego dwie oczywiście na dystansach. Mimo tego ECU wypluwa błąd za niskiej wydajności katalizatorów. Z wiadomych przyczyn nowe oryginały odpadają, a używki mogą być w złym stanie. Wymyśliłem, że wspawam nowe uniwersalne katy Bosala (do 3l, Euro 3). Robił ktoś coś podobnego? Jeśli tak, to jak spaliny po takim zabiegu?

Online
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 kwie 2016, 23:03

Na jakim SKP w PL badają Ci emisje ? Czy chcesz ot tak dla siebie ?
Black Cars Matters

Gość

Post autor: Gość » 19 kwie 2016, 23:06

W Żarach badają dlatego nie korzystam. Kiedys nie miałem problemu potem postanowili stracić klienta :]

Online
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 kwie 2016, 23:18

Tak, z ciekawości pytałem, bo gdy sam przy okazji przeglądu parę lat temu w ABZcie chciałem by sprawdzono, to przy jednym (drugi "pusty") kacie (choć tak do końca nie wiadomo, czy cokolwiek z niego w środku jeszcze po tylu latach zostało) mieścił się w normie.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 sie 2016, 14:49

W Olsztynie, na wojewódzkiej. Chcę to zrobić dla siebie - mam nadzieję przywrócić auto do stanu maksymalnie zbliżonego do fabrycznego.

[ Dodano: 2016-08-15, 14:49 ]
Katy wstawione, sondy dałem za nimi (czyli sondy są za dwoma katami każda). 3000km i błąd wydajności katalizatora nie powrócił. Spaliny na SKP w normie. Mission completed <amasz>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 sie 2016, 15:02

Tylne sondy miałeś w tylnych katach czy za nimi?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 sie 2016, 15:21

Tylne sondy miałem w rurach, bo ktoś wyciął drugie katy. teraz dałem sondy za drugimi katami i jest OK.

Gość

Post autor: Gość » 15 sie 2016, 16:35

tak dla uściclenia to w pełni sprawny silnik szczeólnie pracujacy na LPG ma czystsze spaliny jak niedomagajacy z katami :D To samo dotyczy DPFów :)

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 02 kwie 2018, 13:04

jak możesz podpopwiedz mi taką rzecz.
mam 4 sondy i jak wychodzi 4 katy. gdzie umieściłeś te sondy w katach ? za dolnym katalizatorem czy za tym pre kat-em ?
Zamontowałęś kata Euro 3 ? czy Euro 4 ?

Prawdpodobnie na szybko zmontuje tłumiki przelotowe, na czas kiedy się dobrze zastnanowie co zrobić z oryginałami <hmm> . Na tą chwilę planuje wkłady im wymienić .

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 02 kwie 2018, 18:44

Katy wstawiłem euro2 bosal 099-948. Sondy za nimi. Mowa o drugich katalizatorach (tylnych).

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 02 kwie 2018, 20:32

krisker pisze:Katy wstawiłem euro2 bosal 099-948. Sondy za nimi. Mowa o drugich katalizatorach (tylnych).
A może doszedłeś do tego, błąd którego katalizatora i która sonda to zgłasza ?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 03 kwie 2018, 07:37

B1 - bank po stronie pasażera
B2 - bank po stronie kierowcy
S1 - sonda przed dużym katem (wysoko, przy kolektorze wydechowym)
S2 - sonda w drugim kacie

Jak masz błąd wydajności kata (efficiency below treshold), to problemem jest drugi kat lub druga sonda (strona podana jest przy kodzie błędu).

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 03 kwie 2018, 07:56

Dzięki krisker,

Właśnie problem jest taki, że podaje, który bank ale nic nie pisze, która sonda. sprawdzane vcds-em .

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 03 kwie 2018, 09:01

Zapodaj treść i numer błędu.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 03 kwie 2018, 09:06


ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl