[D3 05 3.0TDI ] Doradzicie czy odradzicie, auto do spokojn
[D3 05 3.0TDI ] Doradzicie czy odradzicie, auto do spokojn
Witam.
Sprawa wygląda tak - jestem osobą, która samochód stawia w sumie na 1 miejscu (zaraz po rodzinie ).
Mam 23 lata, kupiłem niedawno Golfa V GTI, ale jeżdżę nim jak emeryt i dbam jak o dziecko, gdyż mam z tego więcej frajdy niż z zapierdzielania.
Dlatego też wpadłem na pomysł zakupu tak pięknej limuzyny, którą jest A8 D3.
Docelowo, najchętniej szukałbym silnika 3.0TDI (jeśli byłby zdrowy to na pewno delikatna mapa dla odciążenia silnika), rocznik po 2005 (po lifcie), zawieszenie najlepiej bez regulacji bo chciałbym zamontować gwintowane, skrzynia najlepiej zwykła hydral
Większość napraw staram się wykonywać samodzielnie, autem dużo nie jeżdżę - raczej jako duża zabawka dla jeszcze w miarę młodego "chłopaka".
Raczej zakup planowałbym na początku nastepnego roku, do przeznaczenia myślę, że spokojnie miałbym 30-40tyś.
Myślicie, że udałoby się znaleźć coś wartego uwagi w tej cenie i takiej konfiguracji ?
Sprawa wygląda tak - jestem osobą, która samochód stawia w sumie na 1 miejscu (zaraz po rodzinie ).
Mam 23 lata, kupiłem niedawno Golfa V GTI, ale jeżdżę nim jak emeryt i dbam jak o dziecko, gdyż mam z tego więcej frajdy niż z zapierdzielania.
Dlatego też wpadłem na pomysł zakupu tak pięknej limuzyny, którą jest A8 D3.
Docelowo, najchętniej szukałbym silnika 3.0TDI (jeśli byłby zdrowy to na pewno delikatna mapa dla odciążenia silnika), rocznik po 2005 (po lifcie), zawieszenie najlepiej bez regulacji bo chciałbym zamontować gwintowane, skrzynia najlepiej zwykła hydral
Większość napraw staram się wykonywać samodzielnie, autem dużo nie jeżdżę - raczej jako duża zabawka dla jeszcze w miarę młodego "chłopaka".
Raczej zakup planowałbym na początku nastepnego roku, do przeznaczenia myślę, że spokojnie miałbym 30-40tyś.
Myślicie, że udałoby się znaleźć coś wartego uwagi w tej cenie i takiej konfiguracji ?
Do zawieszenia są dostępne gotowe zestawy na gwincie. Co do silnika do jazdy jak emeryt jednak poleciałbym szukania benzyny.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Powiedzmy tak. Zawieszenie jest ogólnie trwałe. Problem w tym, że ma już naście lat. Jak coś wymienisz to na pewno na lata. W tym wieku niestety już zarówno kompresor jak i miechy lubią się sypnąć.
Tak da się zdiagnozować wcześniej. Skoro auto stawiasz tak wysoko to raz w miesiącu zeskanować go sobie VAGiem to raczej nie problem. Możesz sprawdzać jakie ciśnienie daje kompresor, czy jakiś amor nie puszcza po nocy itp. Ogólnie rzadko coś dzieje się z dnia na dzień i jeśli zwracasz uwagę na auto, to bez problemu wykryjesz nadchodzące problemy Oczywiście jeśli o zawieszenie chodzi.
Tak da się zdiagnozować wcześniej. Skoro auto stawiasz tak wysoko to raz w miesiącu zeskanować go sobie VAGiem to raczej nie problem. Możesz sprawdzać jakie ciśnienie daje kompresor, czy jakiś amor nie puszcza po nocy itp. Ogólnie rzadko coś dzieje się z dnia na dzień i jeśli zwracasz uwagę na auto, to bez problemu wykryjesz nadchodzące problemy Oczywiście jeśli o zawieszenie chodzi.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
3.0 tdi to dobre silniki.
rozrząd na łańcuchu i bolączki jakie ma to właśnie rozrząd.
auta z przebiegiem ponad 200tyś km miewają problem z hałasującym napinaczem, co zwiastuje możliwość rozciągnięcia łańcucha a w końcu jego zerwanie.
teść z hałasującym napinaczem lata od 4 lat trasy Wrocław-Berlin-Wrocław raz w tygodniu czyli już około 150tyś km i nie miał żadnych problemów z rozrządem
padła turbina, moduł komfortu i trochę świruje elektryka (elektryczna klapa bagażnika, keyless go)
kolega w swoim a6 c6 z tym silnikiem wymieniał rozrząd osobiście i mówił, że nie ma dramatu w 3tyś się zmieścił z częściami (warsztaty od 5tyś w górę bo trzeba silnik wyciągać) ale to też zabieg raz na setki tysięcy km czyli na lata
psuje się też winda od wyświetlacza navi, ale to też do ogarnięcia.
pozostaje zawieszenie i reszta eksploatacji (usterki diesli ==> wtryski, pompa paliwa, turbo)
jak zrobisz program to będziesz zadowolony, bo spalanie przy 160km/h na autostradzie to 8l/100km
wiadomo, że usłyszysz "za słaby silnik do tego auta" ale jak nie wymagasz sportowych osiągów to będziesz zadowolony.
rozrząd na łańcuchu i bolączki jakie ma to właśnie rozrząd.
auta z przebiegiem ponad 200tyś km miewają problem z hałasującym napinaczem, co zwiastuje możliwość rozciągnięcia łańcucha a w końcu jego zerwanie.
teść z hałasującym napinaczem lata od 4 lat trasy Wrocław-Berlin-Wrocław raz w tygodniu czyli już około 150tyś km i nie miał żadnych problemów z rozrządem
padła turbina, moduł komfortu i trochę świruje elektryka (elektryczna klapa bagażnika, keyless go)
kolega w swoim a6 c6 z tym silnikiem wymieniał rozrząd osobiście i mówił, że nie ma dramatu w 3tyś się zmieścił z częściami (warsztaty od 5tyś w górę bo trzeba silnik wyciągać) ale to też zabieg raz na setki tysięcy km czyli na lata
psuje się też winda od wyświetlacza navi, ale to też do ogarnięcia.
pozostaje zawieszenie i reszta eksploatacji (usterki diesli ==> wtryski, pompa paliwa, turbo)
jak zrobisz program to będziesz zadowolony, bo spalanie przy 160km/h na autostradzie to 8l/100km
wiadomo, że usłyszysz "za słaby silnik do tego auta" ale jak nie wymagasz sportowych osiągów to będziesz zadowolony.