części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 3.0TDI ] Doradzicie czy odradzicie, auto do spokojn

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 a także innych modeli Audi oraz aut innych marek.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Niecik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2018, 18:39
Lokalizacja: Mysłowice

[D3 05 3.0TDI ] Doradzicie czy odradzicie, auto do spokojn

Post autor: Niecik » 08 kwie 2018, 19:00

Witam.
Sprawa wygląda tak - jestem osobą, która samochód stawia w sumie na 1 miejscu (zaraz po rodzinie <jezyk2> ).
Mam 23 lata, kupiłem niedawno Golfa V GTI, ale jeżdżę nim jak emeryt i dbam jak o dziecko, gdyż mam z tego więcej frajdy niż z zapierdzielania.
Dlatego też wpadłem na pomysł zakupu tak pięknej limuzyny, którą jest A8 D3.

Docelowo, najchętniej szukałbym silnika 3.0TDI (jeśli byłby zdrowy to na pewno delikatna mapa dla odciążenia silnika), rocznik po 2005 (po lifcie), zawieszenie najlepiej bez regulacji bo chciałbym zamontować gwintowane, skrzynia najlepiej zwykła hydral

Większość napraw staram się wykonywać samodzielnie, autem dużo nie jeżdżę - raczej jako duża zabawka dla jeszcze w miarę młodego "chłopaka".

Raczej zakup planowałbym na początku nastepnego roku, do przeznaczenia myślę, że spokojnie miałbym 30-40tyś.

Myślicie, że udałoby się znaleźć coś wartego uwagi w tej cenie i takiej konfiguracji ?

justinos1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 14:19
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: justinos1 » 08 kwie 2018, 19:38

Pewnie, że znajdzesz. Jedynie problem będzie z zawieszeniem, bo wszystkie D3 mają pneumatykę. Koszta utrzymania będę zapewne większe jak przy Gti ale to pewnie wiesz :)

Niecik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2018, 18:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Niecik » 08 kwie 2018, 20:15

justinos1 pisze:Jedynie problem będzie z zawieszeniem, bo wszystkie D3 mają pneumatykę.
Jest duży problem, żeby wymienić pneumatykę na gwint ?

justinos1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 14:19
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: justinos1 » 08 kwie 2018, 20:27

Podejrzewam, że tak, ale nie ma rzeczy nie możliwych ;) np w Mercedesie W220, która wychodziła tak jak D3 tylko z pneumatyką, ktoś wymyślił zestaw do konwersji na zwykły zawias.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 kwie 2018, 20:38

Do zawieszenia są dostępne gotowe zestawy na gwincie. Co do silnika do jazdy jak emeryt jednak poleciałbym szukania benzyny.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Niecik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2018, 18:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Niecik » 08 kwie 2018, 22:29

Dosyć często jeszcze w 4 osoby + jakieś bagaże, toteż trochę tych niutonów więcej na pewno się przyda - taki program na ~270Km na pewno mu pomoże.
Z dieslem też wiem jak się powinno obchodzić.
To były już te 3.0 z DPFem i z tymi felernymi wałkami rozrządu ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 kwie 2018, 22:42

Zestawy są, pytanie czy już jakiś emulator wymyślili co by kontrolka na liczniku nie świeciła (bo ponoć StrutMasters czy ktoś planował)
Black Cars Matters

Niecik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2018, 18:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Niecik » 09 kwie 2018, 11:19

A jak wyglada sprawa eksploatacji zawieszenia ? Co najczęściej pada i czy da się to zdiagnozować wcześniej ?
Zapewne zawieszenie będzie miało podobna zasadę działania jak air ride.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 kwie 2018, 11:23

Powiedzmy tak. Zawieszenie jest ogólnie trwałe. Problem w tym, że ma już naście lat. Jak coś wymienisz to na pewno na lata. W tym wieku niestety już zarówno kompresor jak i miechy lubią się sypnąć.

Tak da się zdiagnozować wcześniej. Skoro auto stawiasz tak wysoko to raz w miesiącu zeskanować go sobie VAGiem to raczej nie problem. Możesz sprawdzać jakie ciśnienie daje kompresor, czy jakiś amor nie puszcza po nocy itp. Ogólnie rzadko coś dzieje się z dnia na dzień i jeśli zwracasz uwagę na auto, to bez problemu wykryjesz nadchodzące problemy :) Oczywiście jeśli o zawieszenie chodzi.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Niecik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2018, 18:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Niecik » 09 kwie 2018, 16:24

Czyli sprawa zawieszenia, to kwestia po prostu zużycia, a nie jakiejś wady fabrycznej.
A jak kwestia z tym silnikiem?
Czy te 3.0 TDI różnią się tylko oznaczeniami czy mają jakieś swoje popularne wady ?
Wszystkie d3 miały quattro ?

Awatar użytkownika
Gumi191
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 110
Rejestracja: 04 wrz 2014, 19:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gumi191 » 24 maja 2018, 12:56

3.0 tdi to dobre silniki.
rozrząd na łańcuchu i bolączki jakie ma to właśnie rozrząd.
auta z przebiegiem ponad 200tyś km miewają problem z hałasującym napinaczem, co zwiastuje możliwość rozciągnięcia łańcucha a w końcu jego zerwanie.

teść z hałasującym napinaczem lata od 4 lat trasy Wrocław-Berlin-Wrocław raz w tygodniu czyli już około 150tyś km i nie miał żadnych problemów z rozrządem
padła turbina, moduł komfortu i trochę świruje elektryka (elektryczna klapa bagażnika, keyless go)

kolega w swoim a6 c6 z tym silnikiem wymieniał rozrząd osobiście i mówił, że nie ma dramatu w 3tyś się zmieścił z częściami (warsztaty od 5tyś w górę bo trzeba silnik wyciągać) ale to też zabieg raz na setki tysięcy km czyli na lata :)

psuje się też winda od wyświetlacza navi, ale to też do ogarnięcia.


pozostaje zawieszenie i reszta eksploatacji (usterki diesli ==> wtryski, pompa paliwa, turbo)

jak zrobisz program to będziesz zadowolony, bo spalanie przy 160km/h na autostradzie to 8l/100km
wiadomo, że usłyszysz "za słaby silnik do tego auta" ale jak nie wymagasz sportowych osiągów to będziesz zadowolony.

Zablokowany

Wróć do „Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl