części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] servotronic pytanie

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

[D2 ALL ] servotronic pytanie

Post autor: Preston81 » 12 maja 2018, 00:09

hej padla mi magownica , dzis odebralem auto po regeneracji , przekladnia zregenerowana ale....
no wlasnie jadac szybko nie czuje juz usztywnienia steru jak sprawdzic czy servotronic dziala prawidlowo? lekko strasznie kiera chodzi przy szybkiej jezdzie...jest to dla mnie dziwne bo wczesniej tak nie było ...
bądź sobą, wariatów też lubią

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 12 maja 2018, 08:13

Wyjmij przekaźnik od servotronic, znajduje się w skrzynce nogach pasażera i zobacz czy będzie różnica
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 maja 2018, 10:29

jaki on ma numer?
bądź sobą, wariatów też lubią

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 12 maja 2018, 11:05

Będzie opisany jako servotronic
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 maja 2018, 13:56

po odpieciu przekaznika kiera chodzi ciezej troche , po zapieciu lzej, niestety nie zmienia to faktu ze podczas jazdy kiera jest bardzo delikatna nie jest tak sztywna jak przed naprawą
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 maja 2018, 21:55

moze przed naprawą było coś nie tak
a teraz się czepiasz

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 maja 2018, 22:43

pepi pisze:moze przed naprawą było coś nie tak
a teraz się czepiasz
Raczej nie bo ja mam to samo. Wymieniona maglownica, weze i zregenerowana pompa w ZF. Wspomaganie chodzi bardzo lekko. W miescie i tak do 120 to jeszcze ok, ale powyzej juz nie usztywnia i przy wiekszej predkosci jazda jest niepewna.

Sam sie smialem bo tez tak mowilem jak pepi. <faktycznie>

Dzis lecialem 130 na tempomacie prawie 300km i bylo ok.

Na starej maglownicy jednak wspomaganie sie usztywnialo...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 maja 2018, 22:51

zreszta Cinek wie jak było bo auto uu niego stało tydzień , nie trzeba w d2 adaptacji jakiejs robic?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 maja 2018, 00:59

Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 maja 2018, 20:59

hmm tylko to służy wyzerowaniu czujnika g85 ktory sypie błędami a u nas nic takiego nie ma miejsca
Zerowanie czujnika G85 - adaptacja .Po tym zabiegu czujnik widzi aktualna pozycje jako 0

Wchodzimy do:

[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem

[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja &#177;5.0 °
[Done, Go Back]

[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku.

[ Dodano: 2018-05-13, 20:59 ]
ok jestem po testach w postaci przekladki przekaznika z S8 do A8 niestety bez zmian ... bez przekaznika chodzi bardzo ciezko a z przekaznikiem no coz leciutko ale podczas jazdy za leciutko nie usztywnia steru małpa !
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 maja 2018, 21:56

Jest uszkodzony moduł servotronica lub problem
z sygnałem prędkości z licznika do servotrtonica.

Sprawdzać sygnał na pinie nr 4 servotronica. Idzie tam sygnał z zegarów czy
otwierać lub zamykać przekaźnik.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 maja 2018, 22:06

o cos konkretnego widze , moduł czyli przekaźnik dobrze rozumiem ?
a mzoe atakujac licznik moze jakas jego adaptacja ?
zakladajac ze przekaznik/ modul jesli to to samo jest ok to co podstawka moze byc uwalona ?
ten caly zaworek serwo byl wymieniany przed zakupem mojego auta przez poprzedniego wlasciciela 400juro dal za to , a wlg mechanikow wygladal jak noowy jak i cala wiazka ...
bądź sobą, wariatów też lubią

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 maja 2018, 22:38

z zaworka nowego to ty się ciesz....

możesz podmieniać servotronicki z innych modeli np C4/A4 miały nieco inną
charakterystykę... gdzieś kiedyś o tym czytałem...

albo rozebrać i udać się do elektronika... powinien wykminić czy da się
podmieniając jakiś elemencik zmienić charakterystykę modułu (coś taka świnka)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 13 maja 2018, 22:42

marekp750 pisze:Jest uszkodzony moduł servotronica lub problem

z sygnałem prędkości z licznika do servotrtonica.
kiedyś na autobahnie w DE przypredkości 160km nagle kierownica stala się bardzo czuła, ster chodzil leciutko. Przy tym licznik (prędkościomierz) zaczął świrować. Ale po chwili wszystko wróciło do normy.
Licznik działa do tej pory już bez zarzutu, ale po wymianie magla servotronic daje czadu aż za bardzo...
marekp750 pisze:Sprawdzać sygnał na pinie nr 4 servotronica
przydała by się lokalizacja tego pinu <prosze>

a powiedzcie Panowie czy płukanka mogła mieć wpływ na ten zaworek? Była robiona u mnie przy wymianie magla, pompy i węży, była też u Maćka przy regeneracji magla ( nie wiem jak u Michała). Może podczas płukanki coś tak wpadło i blokuje <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 maja 2018, 23:21

maciu pisze:możesz podmieniać servotronicki z innych modeli np C4/A4 miały nieco inną
chodzi ci o przekazniki ? czy o co ?
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl