![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] servotronic pytanie
[D2 ALL ] servotronic pytanie
hej padla mi magownica , dzis odebralem auto po regeneracji , przekladnia zregenerowana ale....
no wlasnie jadac szybko nie czuje juz usztywnienia steru jak sprawdzic czy servotronic dziala prawidlowo? lekko strasznie kiera chodzi przy szybkiej jezdzie...jest to dla mnie dziwne bo wczesniej tak nie było ...
no wlasnie jadac szybko nie czuje juz usztywnienia steru jak sprawdzic czy servotronic dziala prawidlowo? lekko strasznie kiera chodzi przy szybkiej jezdzie...jest to dla mnie dziwne bo wczesniej tak nie było ...
bądź sobą, wariatów też lubią
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Będzie opisany jako servotronic
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Raczej nie bo ja mam to samo. Wymieniona maglownica, weze i zregenerowana pompa w ZF. Wspomaganie chodzi bardzo lekko. W miescie i tak do 120 to jeszcze ok, ale powyzej juz nie usztywnia i przy wiekszej predkosci jazda jest niepewna.pepi pisze:moze przed naprawą było coś nie tak
a teraz się czepiasz
Sam sie smialem bo tez tak mowilem jak pepi.

Dzis lecialem 130 na tempomacie prawie 300km i bylo ok.
Na starej maglownicy jednak wspomaganie sie usztywnialo...
to nie jest zwykły napęd...to
hmm tylko to służy wyzerowaniu czujnika g85 ktory sypie błędami a u nas nic takiego nie ma miejsca
Zerowanie czujnika G85 - adaptacja .Po tym zabiegu czujnik widzi aktualna pozycje jako 0
Wchodzimy do:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku.
[ Dodano: 2018-05-13, 20:59 ]
ok jestem po testach w postaci przekladki przekaznika z S8 do A8 niestety bez zmian ... bez przekaznika chodzi bardzo ciezko a z przekaznikiem no coz leciutko ale podczas jazdy za leciutko nie usztywnia steru małpa !
Zerowanie czujnika G85 - adaptacja .Po tym zabiegu czujnik widzi aktualna pozycje jako 0
Wchodzimy do:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku.
[ Dodano: 2018-05-13, 20:59 ]
ok jestem po testach w postaci przekladki przekaznika z S8 do A8 niestety bez zmian ... bez przekaznika chodzi bardzo ciezko a z przekaznikiem no coz leciutko ale podczas jazdy za leciutko nie usztywnia steru małpa !
bądź sobą, wariatów też lubią
o cos konkretnego widze , moduł czyli przekaźnik dobrze rozumiem ?
a mzoe atakujac licznik moze jakas jego adaptacja ?
zakladajac ze przekaznik/ modul jesli to to samo jest ok to co podstawka moze byc uwalona ?
ten caly zaworek serwo byl wymieniany przed zakupem mojego auta przez poprzedniego wlasciciela 400juro dal za to , a wlg mechanikow wygladal jak noowy jak i cala wiazka ...
a mzoe atakujac licznik moze jakas jego adaptacja ?
zakladajac ze przekaznik/ modul jesli to to samo jest ok to co podstawka moze byc uwalona ?
ten caly zaworek serwo byl wymieniany przed zakupem mojego auta przez poprzedniego wlasciciela 400juro dal za to , a wlg mechanikow wygladal jak noowy jak i cala wiazka ...
bądź sobą, wariatów też lubią
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
z zaworka nowego to ty się ciesz....
możesz podmieniać servotronicki z innych modeli np C4/A4 miały nieco inną
charakterystykę... gdzieś kiedyś o tym czytałem...
albo rozebrać i udać się do elektronika... powinien wykminić czy da się
podmieniając jakiś elemencik zmienić charakterystykę modułu (coś taka świnka)
możesz podmieniać servotronicki z innych modeli np C4/A4 miały nieco inną
charakterystykę... gdzieś kiedyś o tym czytałem...
albo rozebrać i udać się do elektronika... powinien wykminić czy da się
podmieniając jakiś elemencik zmienić charakterystykę modułu (coś taka świnka)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
kiedyś na autobahnie w DE przypredkości 160km nagle kierownica stala się bardzo czuła, ster chodzil leciutko. Przy tym licznik (prędkościomierz) zaczął świrować. Ale po chwili wszystko wróciło do normy.marekp750 pisze:Jest uszkodzony moduł servotronica lub problem
z sygnałem prędkości z licznika do servotrtonica.
Licznik działa do tej pory już bez zarzutu, ale po wymianie magla servotronic daje czadu aż za bardzo...
przydała by się lokalizacja tego pinumarekp750 pisze:Sprawdzać sygnał na pinie nr 4 servotronica

a powiedzcie Panowie czy płukanka mogła mieć wpływ na ten zaworek? Była robiona u mnie przy wymianie magla, pompy i węży, była też u Maćka przy regeneracji magla ( nie wiem jak u Michała). Może podczas płukanki coś tak wpadło i blokuje

to nie jest zwykły napęd...to