części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 99 LPG ] Silnik zassal wode filtrem

E0_SMOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2014, 19:26
Lokalizacja: Łódź

[S8 D2 99 LPG ] Silnik zassal wode filtrem

Post autor: E0_SMOK » 14 maja 2018, 13:57

Witam,

Po ostatniej burzy w Łodzi i wjechaniu w kałuże (skrzyżowanie) która okazała się rzeką auto stanęło. Przechodząc do meritum auto nie odpaliło. Woda dostała się wlotem powietrza. Rozrusznik zblokowany. Dziś po wyjęciu świec i przekręceniu stacyjki auto wydaliło fontannę z dwóch zaworów. Rozrusznik chodzi jak młynek do kawy. Odpaliła na około sekundy może pół i zgasła. Może ze trzy razy. Padł akumulator. Miał ktoś podobne doświadczenia? Spróbować ją odpalić na tym rozruszniku czy od razu zmienić? Są szanse, że silnik nie padł? <boisie>
Ostatnio zmieniony 17 maja 2018, 14:43 przez E0_SMOK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 maja 2018, 14:00

E0_SMOK pisze:Są szanse, że silnik nie padł?
Bardzo małe ale są, zanim odpalisz auto sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach ...jak gdzieś brakuje ciśnienia to głowice trzeba ściągnąć !

Maroo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maroo » 14 maja 2018, 15:10

Teoretycznie jest szansa że silnik przeżyje.Gdyby to był diesel to na bank silnik byłby do roboty.Wykręć świece obracaj silnikiem ręcznie tak by na danym cylindrze tłok był w górze a następnie sprężonym powietrzem wydmuchuj wodę z cylindra.Pomiar kompresji i wtedy ewentualna próba odpalenia.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 14 maja 2018, 15:20

Hydrolocka raczej na pewno złapał. Będzie jak Daniel pisze. Szansa ze nie pogieło zaworow jest minimalna (ja bym nawet powiedzial ze nie ma zadnej, tym bardziej słysząć że rozrusznik chodzi jak mlynek :) ). Pomiar kompresji prawde powie ale raczej na bank na ktorychs garach jej nie bedzie.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 14 maja 2018, 17:34

z taką rejestracją nie dziwne ;)

ile tam było wody że poszło w dolot - wlot jest tuż pod maską, spora wysokość
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

E0_SMOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2014, 19:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: E0_SMOK » 14 maja 2018, 17:42

Ok póki co zaprowadzę auto do zrobienia rozrusznika i dopiero będzie wiadomo co dalej... <bezradny> rejestracja nie ma nic do tego, to od mojego drugiego audi.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 14 maja 2018, 18:51

Jak zassie wodę to zaworów nie niszczy a raczej pognie korbowód czasem dostanie i wał.
Bywa, że można uratować taki silnik względnie tanio byle on nie pracował potem bo jak tłok chodzi kantem to przytrze gładzie.
Kot też jest Quattro

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 14 maja 2018, 19:12

Potwierdzam pierwsze gnie korbowody a jak przezkoczy łańcuch leci reszta

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 maja 2018, 19:21

Na razie to se można tylko gdybać, jak już pisałem: najpierw pomiar kompresji i do tego sprawdzenie górnego czy też dolnego położenia wszystkich tłoków !

E0_SMOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2014, 19:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: E0_SMOK » 14 maja 2018, 20:34

Tak jak mówi kolega danishow inaczej można tylko gdybać. Generalnie obrót ręcznie można zrobić ale i to niczego nie wyjaśnia dopóki nie uruchomimy rozrusznika. Nigdy mnie to nie interesowało bo auto do tej pory było bezawaryjne ale słyszałem, że trzeba się namęczyć żeby go wyciągnąć. A gdy koledze w E60 poszedł rozrusznik to myślałem, że żartuje iż trzeba wyciągać silnik <onie> w A4 i A3 rozrusznik mam na wierzchu ehhhhhhh. Powiedzcie mi jeszcze idąc złym scenariuszem, kolega z serwisu Audi w Łodzi mówił mi, że do tego silnika nie ma części wiec mam szukać drugiego? No szczerze wątpię ale proszę o opinie w tym temacie.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 maja 2018, 22:37

E0_SMOK pisze:ale słyszałem, że trzeba się namęczyć żeby go wyciągnąć.
Noo jest trochę gimnastyki, trzeba okręcić przednią i prawą łapę silnika, wcześniej oczywiście silnik zawiesić lub podeprzeć od spodu.
Zaopatrz się w dobre "zwinne" klucze i małe rączki bo miejsca tam prawie w ogóle nie ma.
E0_SMOK pisze:kolega z serwisu Audi w Łodzi mówił mi, że do tego silnika nie ma części
Bzdura, wszystko dostaniesz, z tym że nie wszystko występuje w zamienniku <bezradny>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 15 maja 2018, 12:04

Bzdura, wszystko dostaniesz, z tym że nie wszystko występuje w zamienniku <bezradny>
No to zależy jak na to patrzeć. Niby panewki są do kupienia w ASO (sam kupowałem), pierścienie też, ale w Elsie napisane jak wół, że rozebranie dołu silnika powoduje jego zniszczenie i trzeba cały gotowy dół kupować jako część zamienna (nie ma instrukcji serwisowej zadnej do tego).

Nie zmienia to faktu, że większość cześci dostaniesz, pytanie tylko czy ktos bedzie wiedzial jak to złożyć :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 maja 2018, 16:06

tak jak rozebrał :]
tylko w odwrotną stronę

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 maja 2018, 23:58

Bugalon pisze:nie ma instrukcji serwisowej zadnej do tego
Praktycznie do każdego silnika grupy VAG nie ma instrukcji jego naprawy, traktują to jako część zamienną. Do wielu silników nie ma uszczelek czy oryginalnych tłoków a mimo wszystko ów silniki się remontuje.
Ważne by na początku dokładnie policzyć koszta remontu, częściej jednak opłaca się bardziej kupić inną używaną i sprawdzoną (w miarę możliwości) jednostkę.
pepi pisze:tak jak rozebrał, tylko w odwrotną stronę
Czasem w takich sytuacjach przydaje się Smartfon z dobrym aparatem <cicho>

E0_SMOK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2014, 19:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: E0_SMOK » 17 maja 2018, 14:44

Możecie kogoś polecić w Łodzi? Strasznie się boje oddać to komukolwiek ale wyjścia nie mam. Na wielu już się przejechałem stąd też obawy. Jutro odstawiam do "mojego" który ma mi ogarnąć wyjęcie rozrusznika ale nie wiem czy zostawiłbym mu silnik do roboty. A przy okazji ma ktoś do sprzedania... (usunięte)



Dział Kupię czy też Poszukuję jest gdzie indziej !

[ Dodano: 2018-05-17, 14:44 ]
Panowie tu się jakiś generalnie błąd wkradł bo napisane było przy temacie, że chodzi o 2.8 a mówimy o 4.2 z S8 D2 '99....
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez E0_SMOK, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl