części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 cze 2018, 22:05

Marcin2013 pisze:
denveco pisze:czy z kolei przy puszczaniu hamulca ręcznego trzeba wciskać pedały hamulca?
Jak masz na "D" i zaciągnięty ręczny to tylko wystarczy wcisnąć gaz i ręczny sam odpuści pod warunkiem że masz zapięte pasy ;)
sprawdziłem i faktycznie można się o swoim aucie jeszcze czegos nauczyć...

ale w morde to skoro wie i niezapieciu pasów to dlaczego grzanie/wentylowanie fotela
nie zaczyna się dopiero jak zapinamy pasy...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 cze 2018, 23:05

maciu pisze:... ale w morde to skoro wie i niezapieciu pasów to dlaczego grzanie/wentylowanie fotela nie zaczyna się dopiero jak zapinamy pasy...
Bo na postoju, poza drogą publiczną, też możesz mieć czasem ochotę podgrzać czy przewentylować sobie tyłek a tego nie musisz robić w zapiętych pasach <faktycznie>
I producent auta o tym pomyślał <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 cze 2018, 08:05

FOSS pisze:
maciu pisze:... ale w morde to skoro wie i niezapieciu pasów to dlaczego grzanie/wentylowanie fotela nie zaczyna się dopiero jak zapinamy pasy...
Bo na postoju, poza drogą publiczną, też możesz mieć czasem ochotę podgrzać czy przewentylować sobie tyłek a tego nie musisz robić w zapiętych pasach <faktycznie>
I producent auta o tym pomyślał <faktycznie>
no dobra o tym też myślałem czasami zimą podgrzewam dla pasażera siedzenie
zanim po niego podjadę taki dobry jestem ale mogłoby się to dać przestawić z mmi... :P
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Farmer73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 127
Rejestracja: 28 gru 2017, 06:48
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce k. Kalisza

Post autor: Farmer73 » 10 cze 2018, 21:28

Z tego co ja wiem to grzanie foteli działa wtedy kiedy fotel jest obciążony. Tak jest w mojej starej a6 c5. A ręczny rzeczywiście puszcza przy D i zapiętych pasach. Nie wiedziałem o tym ale dzięki wam już wiem.
Do A8 to trzeba dorosnąć - emocjonalnie. Było parę VW, 80 b3, A6c5, i w końcu ONA- 8semka.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 10 cze 2018, 21:50

W D3 fotele grzeją bez obciążenia jedyne co mają to w siedlisku czujnik temp. żeby zachować stałą temp. &#128512;

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 cze 2018, 22:12

takowy czujnik był od zawsze... no przynajmniej od końca lat 80ych
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

gorajmarcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 04 lip 2018, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie

Post autor: gorajmarcin1983 » 04 lip 2018, 13:21

Witam kolegów,
To mój pierwszy wpis na forum wieć proszę wybaczyć. Od jakiegoś czasu pojawia się na FSI bląd hamulaca postojoweg oraz piorunek. Pojawia się po przejechaniu różnych odległosci , czasami po 10 km czasi po 30 km więc nie ma reguły . Miga wóczas przycisk hamulac ręcznego i nie da się go włączyć podczas jazdy oraz na postoju . Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd znika. Po podłączeniu skanera diagnostycznego w grupie 53 nie znajduje ządnych błędów. Dodam że ostatnio wymiłem takze tarcze hamulcowe i klocki tylne, adaptacja , wpisanie grubości klocków oraz kasowwanie błędu okładzin również dokonane skanerem. Silniczki również bez problemu się otwierają oraz zamykają . Odkręcałęm także silniczki od zacisków aby sprawdzić jak wyglądaja. Wewnątrz brak brudu wszystko wygląda ok jedyne co zauważyłem to na obu jest delikatnie pęknięta obudowa ale to chyba nie powinno powodować tego błędu.
Czy waszym zdaniem to wina jakiejś elektroniki w tych silniczku i może pomoć tylko wysyłka do Pana Rafal z Tech Lab ? Czy może to sterownik pod akumulatorem jest temu winny ?
Proszę jeszcze o potwierdzenie ze po cofnięciu VAG zacików i tak tłoczek trzeba cofnąc ręcznie aby zmienić tarcze i hamulce ? Jak tak zrobiłem ponieważ inaczej tarcza i klocek nie wejdzie. Dodam ze tłoczki cofają się bardzo lekko .Wystarczy tylko nacisnąc

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 lip 2018, 23:21

gorajmarcin1983 pisze:Od jakiegoś czasu pojawia się na FSI bląd hamulaca postojoweg oraz piorunek. Pojawia się po przejechaniu różnych odległosci , czasami po 10 km czasi po 30 km więc nie ma reguły...
To może być problem z wiązką elektryczną - niestety nie raz już się z tym spotkałem.
gorajmarcin1983 pisze:Silniczki również bez problemu się otwierają oraz zamykają .
I tak może się dziać przy uszkodzonej wiązce.
Nie twierdzę, że tak jest na pewno bo do tego trzeba jednak dojść diagnostyką ale może tak być.
gorajmarcin1983 pisze:Odkręcałęm także silniczki od zacisków aby sprawdzić jak wyglądaja. Wewnątrz brak brudu wszystko wygląda ok jedyne co zauważyłem to na obu jest delikatnie pęknięta obudowa ale to chyba nie powinno powodować tego błędu.
Pęknięta obudowa to ryzyko wilgoci w środku a tam wilgoć nie powinna się dostawać.
I nie mówię tutaj o przelewającej się wewnątrz wodzie bo to byś od razu zobaczył ale jak nie jest hermetycznie zamknięte to wilgoć w środku może się pojawiać a jest tam niewskazana.
gorajmarcin1983 pisze:Czy waszym zdaniem to wina jakiejś elektroniki w tych silniczku i może pomoć tylko wysyłka do Pana Rafal z Tech Lab ?
W zakresie regeneracji to masz chyba zdecydowanie lepiej i bliżej bo w miejscowości Sztum.
gorajmarcin1983 pisze:Czy może to sterownik pod akumulatorem jest temu winny ?
Może. Do tego potrzebna jest diagnostyka.
gorajmarcin1983 pisze:Proszę jeszcze o potwierdzenie ze po cofnięciu VAG zacików i tak tłoczek trzeba cofnąc ręcznie aby zmienić tarcze i hamulce ?
Tak.


Pomijając temat hamulca postojowego to czy przy okazji nie zapala się również błąd ABS?
A w sterowniku ABS są jakieś błędy?
A w innych sterownikach poza hamulcem postojowym?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

gorajmarcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 04 lip 2018, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie

Post autor: gorajmarcin1983 » 24 lip 2018, 16:11

Dzięki za odpowiedz foss. Sorry ,że dopiero teraz odpisuje ale myślałem że dostę informację z serwisu że ktoś odpisał na moje zapytanie.
Jeżeli chodzi o tą wiązkę to gdzie byś zaczął przygodę.
ABS się nie wyświetla. W żadnych innych stererownikach nie ma blędów.
Wysłałem silniczki do Pana Rafała ze Starych Babic. Wróciły zregenerowane. Zamontowałem , przeprowadziłem adaptację tak jak przy wymianie klocków skasowałem błąd okładzin hamulcowych I wszystko zniknęło z fis . Przejechałem ok 50 km I nic nie wyszkoczyło. Potem odpaliłem silnik i od razu piorunek i wykrzyknik. Dodoam że jak wyciągnąłem akumulator to zauwałzyme ze zaminatowany tam sterownik jest z 2006 roku a moje auto jets z 2014 roku wieć któr wcześniej już chuba musiał tam coś majstrować ?
Czy uważasz że wymiana sterownika coś pomoże ?

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 26 lip 2018, 22:30

Zapalała mi się ta kontrolka raz na dwa dni ,wystarczyło ruszyć autem bez gazu i zaciągnąć ręczny i gineła.W końcu padł sterownik abs i po naprawie (6 miesięcy temu) więcej razy jej nie widziałem .

pfx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 10 kwie 2016, 10:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pfx » 14 wrz 2018, 18:37

Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik halla w silniczku postojowego, bo wiązka zdrowa, pasek wymieniony, zacisk otwiera i zamyka , a błąd czujnika widnieje, Przekładnia wyczyszczona i chodzi lekko. Czy ten czujnik ma jakąś wartość oporności cewki?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 wrz 2018, 10:53

powinien na tyle dawać prądu żeby dioda (sama bez rezystora) lekko pulsowała

przynajmniej halla od rozrządu tak sprawdzałem
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

pfx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 10 kwie 2016, 10:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pfx » 15 wrz 2018, 19:24

oj nie wiem, hall od rozrządu ma dość dużą cewką, tutaj magnesowanie trybika jest znikome, możliwe, że przekładnia gdzieś ma drobny przeskok i dlatego wywala błąd.
mam silniczek od passata, ale przekładnia kręci się w drugą stronę i nie wejdzie w obudowę , więc wyczyściłem i złożyłem starą, niby chodziła lekko, ale może gdzieś ma drobny przeskok, stąd błąd

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 wrz 2018, 22:31

pfx pisze:oj nie wiem, hall od rozrządu ma dość dużą cewką, tutaj magnesowanie trybika jest znikome, możliwe, że przekładnia gdzieś ma drobny przeskok i dlatego wywala błąd.
mam silniczek od passata, ale przekładnia kręci się w drugą stronę i nie wejdzie w obudowę , więc wyczyściłem i złożyłem starą, niby chodziła lekko, ale może gdzieś ma drobny przeskok, stąd błąd
pokaż zdjęcia halla z motorka

a hall który napędził mi diodkę to dokładnie był od wałka (nie wału) o taki

Obrazek
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

K@MIL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 10 mar 2014, 22:29
Lokalizacja: Londyn

Post autor: K@MIL » 17 wrz 2018, 16:36

Siemanko.
Szybkie pytanie - Taki zestaw naprawczy bedzie zawieral uszczelniacz na tym klinie z rowkami poprzez ktory silniczek napedza tloczek ?? Tak mi sie wydaje ale wole sie upewnic ...
Dzieki bardzo ...

https://www.ebay.co.uk/itm/Repair-Kit-b ... SwiHRbn4A4
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl