części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB ] sonda lambda

pix2011
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 12:17
Lokalizacja: chałupki

[D2 00 4.2PB ] sonda lambda

Post autor: pix2011 » 18 sty 2012, 17:37

witam posiadam audi D2 lif 2000r 4.2 i mam problem, mianowicie zapalił mi sie na konsoli check i jak podłączyłem sie pod komputer to pokazało mi dwa błędy. błedy są na zdjęciach, jesli możecie poradzcie coś, która to sonda i gdzie sie znajduje? i co mam zrobic? Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 18 sty 2012, 22:01

Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki

Jeśli dobrze kojarze to masz dwie sondy...?

Wymień dwie. ;-) Ja wymieniłem jedną a za 3 miesiące do wymiany była druga ;-)
Do A8 robi to BOSCH, więc możesz szukać zamienników - grunt, aby były identyczne z oryginalną złączką, a nie z kabelkami pt. "wiązka - zrób se sam"
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 sty 2012, 22:38

Kolego pix2011 widzę że "jak trwoga to do Boga" ale zrozumienia dla zasad tutaj panujących to już niestety niewiele.....

Nt. powitania zwróciłem Ci już uwagę tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/5465.htm
zignorowałeś prośbę i dwa dni później zdublowałeś temat przepływomierza zakładając nowy temat tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/5480.htm

Poza tym już dosyć dawno temu otrzymałeś z forum maila z prośba o poprawienie swojego profilu w polu "Rocznik"........... zamiast więc tytułem wstępu opisywać swoje auto popraw to wreszcie zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi przy każdym profilowym polu.

Podsumowując: przedstaw siebie i swoje auto w dziale powitań, popraw swój profil i nie dubluj tematów..... i dalej już będzie dobrze.

Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pix2011
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 12:17
Lokalizacja: chałupki

Post autor: pix2011 » 19 sty 2012, 09:32

SJake, znalazłem na allegro http://moto.allegro.pl/audi-a8-99-01-3- ... 96492.html takie sondy, oczywiscie uzywki, bedą pasować?

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 19 sty 2012, 10:48

SJake-mu nie chodziło raczej o używki a nowe. W końcu nie wiesz co kupujesz. Mogą być w podobnym stanie co twoje może odrobinkę leprze.
Dążenie do doskonałości.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 19 sty 2012, 17:27

Koledzy w 4.2 FL są cztery sondy a nie dwie. Sprawdz najpierw połaczenia, jeśli nie to wymiana na nową.
Jest to bład sondy przed katem po stronie pasażera.

pix2011
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 12:17
Lokalizacja: chałupki

Post autor: pix2011 » 20 sty 2012, 12:54

hipcio, ja widziałem tylko dwie sondy, te które wchodzą do kata a tych przed katem nie widziałem więc możesz mnie naprowadzić gdzie one sie znajdują? te w kacie mają kostki złączeniowe pod dywanikami i tam wszystko gra.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 sty 2012, 13:08

hipcio pisze:Koledzy w 4.2 FL są cztery sondy a nie dwie.
No właśnie nie zawsze... wychodziły różne wersje... ja w po-liftowej D2-ce przy motorze 4.2V8 AQF miałem tylko dwie sondy lambda czyli te przed katalizatorami - wtyczki były na długich przewodach i zamocowane były w komorze silnika na ścianie grodziowej.

A jeśli u kolegi pix2011 sondy są w katalizatorach (słyszałem o takich rozwiązaniach ale w A8 nie widziałem) a kostki pod dywanikami (ŁoooŁ, tego nie widziałem) to jest to jeszcze jedno cóś innego niż rozwiązanie z 4-ema sondami (2 przed katami i 2 za katami).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 lis 2013, 13:17

FOSS pisze: A jeśli u kolegi pix2011 sondy są w katalizatorach (słyszałem o takich rozwiązaniach ale w A8 nie widziałem) a kostki pod dywanikami (ŁoooŁ, tego nie widziałem) to jest to jeszcze jedno cóś innego niż rozwiązanie z 4-ema sondami (2 przed katami i 2 za katami).
Jestem żywym przykładem tego rozwiązania, silnik AUW rocznik 2000, wg VIN 2001 :-| Pozostaje tylko wymiana na nowego kata.
Obrazek

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 13 sie 2016, 12:21

Dokładnie, z tymi sondami to różne przypadki bywają..
Ostatnio zmieniony 27 lis 2016, 11:30 przez Rapik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 13 sie 2016, 14:35

Kable są ok.
Four rings to rule them all

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 22 gru 2017, 15:19

A u mnie 4 sondy przed katami :) po dwie na stronę oczywiście
Chyba ewenement... albo jakiś magik :)

[ Dodano: 2017-12-22, 15:19 ]
I takie pytanie panowie , po wymianie elastycznych łączeń tłumików wywaliło błędy sond

17518 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S2: Heating Circuit Short to Plus
P1110 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 2, bank 2 - zwarcie grzałki do plusa

17548 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S2: Internal Resistance too High
P1140 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki

17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki


Jak dla mnie na pewno do wymiany sondy przy katach, spawanie, kręcenie zrobiło swoje. Ale czy jeszcze jakaś? Te za kolektorem? Jak je rozróżnić w vag-u

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 gru 2017, 17:25

ale u ciebie to grzałki poszły
moim zdaniem
dwie pierwsze i jedna tylna
:]

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 gru 2017, 22:27

Wymień wszystkie 4 sondy. Nie będzie już choinki na zegarach.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 21 cze 2018, 21:14

Podłącze się pod temat.

Ktoś wymieniał tylne sondy diagnostyczne ? te w katach .
Mam już nówki sztuki z wtyczkami , tylko nie wiem jak się za to zabrać. <bezradny>

Z tego co się orientowałem pod autem, idzie kabel od sondy do kabiny przy tunelu środkowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl