Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 cze 2018, 11:59

Poziom zawsze musi być między min a max. Dolać Ori a najlepiej wymienić na Ori. Wchodzi ledwo ponad 1l więc lajtowo i tanio.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 cze 2018, 12:05

Zawsze jak nie jesteś pewien co było wlane rób płukankę. Oznaczenie jest nawet na korku. G004000M2. I uzupełnij płyn jak najszybciej bo zajedziesz sobie w ten sposób pompę. Płyn kupuj w ASO, równica pomiędzy OE a zamiennikami jest teraz tak niska, że nie ma sensu brać czegoś innego.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 cze 2018, 12:08

Za dwa litry Ori oleju do wspomagania zapłaciłem koło 50zl to żadna kasa patrząc na nasze wozy. Kupuj Ori :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 cze 2018, 12:11

Za 50 PLN za 2l raczej nie ma szans by kupił OE olej, ale w stówce się zmieści. Ale nie wymienia się go co 10k km więc to żaden pieniądz ;)
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 cze 2018, 12:15

A może to była cena za litr :P albo Michał widząc kolejne zamówienia zalitował się dając mi dobre zniżki :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 24 cze 2018, 13:07

A domowym sposobem idzie wymienić olej na nowy? Bo to pewnie nie chodzi o wyssane go tylko ze zbiorniczka. Jak się robi tą płukankę? Jak do całego układu wchodzi nieco ponad litr to nie za wiele.Bardziej chyba zajeżdża się pompę chwilowo zanim się układ odpowietrzy (kierownicą do końca w prawo, w lewo i tak kilka razy?). Wiadomo że tak niski poziom być nie powinien że go nawet na bagnecie nie widać ale czy tak niski poziom mimo że płyn jest w zbiorniczku może powodować że tak ciężko się manewruje w miejscu? Coś foto mi nie weszło to teraz powinno wejść
Ostatnio zmieniony 24 cze 2018, 13:16 przez denveco, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 cze 2018, 13:11

Nie wiem jak wymienić cały na aucie. Z węża od chłodnicy schodzi sporo ale dużo zostaje w pompie. Nie wiem czy jest jakiś spustowy korek do tego.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 24 cze 2018, 13:25

No teraz fota doszła

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 cze 2018, 13:36

Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów ;)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 cze 2018, 14:07

drago_o pisze:Poziom zawsze musi być między min a max.
Elsa:
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.

WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”."
Four rings to rule them all

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 24 cze 2018, 14:23

danishow pisze:Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów ;)
A co to znaczy dynamiczna wymiana oleju, tzn jak go się wymienia?

[ Dodano: 2018-06-24, 14:23 ]
gtfan pisze:
drago_o pisze:Poziom zawsze musi być między min a max.
Elsa:
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.

WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):

– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”."

Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 cze 2018, 14:25

No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce ;)

Dynamicznie to znaczy, że wlewasz jednym wężem a drugim wypuszczasz i przepłukuje są w ten sposób układ.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 24 cze 2018, 14:38

Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo <bezradny> no chyba że inaczej się nie da... druga kwestia to chyba samo jako takie płukanie coś da? Musiała by przekładnie pracować by ten olej cały przeszedł. Chyba że się mylę.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 cze 2018, 14:58

denveco pisze:
Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3
To co podałem dotyczy D3, ale dla D2 Elsa podaje tak samo ;)
drago_o pisze:No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce ;)
W dieslu D3 tak samo jeśli chodzi o poziom, za to procedura jego sprawdzania dużo bardziej skomplikowana ;)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 cze 2018, 15:00

danishow pisze:Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów ;)
<okok>
denveco pisze:Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo <bezradny>
Tak to się właśnie robi - płuczesz nowym płynem.
Jeżeli uważasz, że przelanie płynu na 100-200pln jest dużą stratą to możesz tego nie robić - ryzykujesz tylko zatarciem pompy czy magla które w oryginale kosztują po kilka tysi pln ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl