![]() |
![]() |
[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi
Poziom zawsze musi być między min a max. Dolać Ori a najlepiej wymienić na Ori. Wchodzi ledwo ponad 1l więc lajtowo i tanio.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Zawsze jak nie jesteś pewien co było wlane rób płukankę. Oznaczenie jest nawet na korku. G004000M2. I uzupełnij płyn jak najszybciej bo zajedziesz sobie w ten sposób pompę. Płyn kupuj w ASO, równica pomiędzy OE a zamiennikami jest teraz tak niska, że nie ma sensu brać czegoś innego.
Black Cars Matters
Za dwa litry Ori oleju do wspomagania zapłaciłem koło 50zl to żadna kasa patrząc na nasze wozy. Kupuj Ori 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A może to była cena za litr
albo Michał widząc kolejne zamówienia zalitował się dając mi dobre zniżki 


Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A domowym sposobem idzie wymienić olej na nowy? Bo to pewnie nie chodzi o wyssane go tylko ze zbiorniczka. Jak się robi tą płukankę? Jak do całego układu wchodzi nieco ponad litr to nie za wiele.Bardziej chyba zajeżdża się pompę chwilowo zanim się układ odpowietrzy (kierownicą do końca w prawo, w lewo i tak kilka razy?). Wiadomo że tak niski poziom być nie powinien że go nawet na bagnecie nie widać ale czy tak niski poziom mimo że płyn jest w zbiorniczku może powodować że tak ciężko się manewruje w miejscu? Coś foto mi nie weszło to teraz powinno wejść
Ostatnio zmieniony 24 cze 2018, 13:16 przez denveco, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem jak wymienić cały na aucie. Z węża od chłodnicy schodzi sporo ale dużo zostaje w pompie. Nie wiem czy jest jakiś spustowy korek do tego.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Elsa:drago_o pisze:Poziom zawsze musi być między min a max.
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.
WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”."
Four rings to rule them all
A co to znaczy dynamiczna wymiana oleju, tzn jak go się wymienia?danishow pisze:Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów
[ Dodano: 2018-06-24, 14:23 ]
gtfan pisze:Elsa:drago_o pisze:Poziom zawsze musi być między min a max.
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.
WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”."
Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3
No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce
Dynamicznie to znaczy, że wlewasz jednym wężem a drugim wypuszczasz i przepłukuje są w ten sposób układ.

Dynamicznie to znaczy, że wlewasz jednym wężem a drugim wypuszczasz i przepłukuje są w ten sposób układ.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo
no chyba że inaczej się nie da... druga kwestia to chyba samo jako takie płukanie coś da? Musiała by przekładnie pracować by ten olej cały przeszedł. Chyba że się mylę.

To co podałem dotyczy D3, ale dla D2 Elsa podaje tak samodenveco pisze:
Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3

W dieslu D3 tak samo jeśli chodzi o poziom, za to procedura jego sprawdzania dużo bardziej skomplikowanadrago_o pisze:No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce

Four rings to rule them all
danishow pisze:Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów![]()

Tak to się właśnie robi - płuczesz nowym płynem.denveco pisze:Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo![]()
Jeżeli uważasz, że przelanie płynu na 100-200pln jest dużą stratą to możesz tego nie robić - ryzykujesz tylko zatarciem pompy czy magla które w oryginale kosztują po kilka tysi pln

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-