Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 25 cze 2018, 09:04

Bardziej chodziło mi o to że może robi się tą płukankę czymś innym olejem gorszego sortu itp. Tak samo jak robi się płukanie silnika to nie zalewa się go Motulem czy LM tylko olejem gorszej jakości, nie będzie on przecież pracował 8-10 tys. km tylko kilkadziesiąt km. Wiadomo że do dłuższej pracy wymaga się zdecydowanie lepszy olej. I to samo sądziłem że jest w tym przypadku. No ok a czy tego płukania nie powinno się robić pod jakimś ciśnieniem? Czy samo przelanie grawitacyjne płynu też odniesie wymagany skutek? Kolejna sprawa to jakie węże trzeba wypiąć by wlać i zła płyn metodą domową?

[ Dodano: 2018-06-25, 09:04 ]
NUR 00G2000 takie mam oznaczenie na korku a nie takie jak kolega wcześniej napisał...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 cze 2018, 09:40

Tu nie chodzi o wypłukanie układu jak w silniku, że zlewasz jeden i nalewasz inny. Tu nie zlewasz oleju tylko jednym wężem wpuszczasz a drugim wypuszczasz aż układ się przepłukał i zostanie jak najwięcej świeżego. Tak jak przy wymianie dynamicznej w skrzyni biegów. Od Ciebie zależy jak dużo chcesz go przez układ przelać. Jeśli nie ma opiłków ani nic niepokojącego to myślę, że 3-4 litry spokojnie styknie. Ja napełniałem układ od zera po rozbieraniu i stąd wiem ile mniej więcej ma pojemności (troszkę ponad litr).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 25 cze 2018, 11:15

No ok a jaki w końcu ma być ten olej? Bo na korku jest co innego napisane

[ Dodano: 2018-06-25, 11:15 ]
No i chyba czeka mnie wymiana pompy. Bo na postoju ciężko się kręci a po dodaniu gazu do ok 3 tys obrotów kręci się lekko... Więc i tak będzie trzeba olej wlać...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 cze 2018, 11:43

denveco pisze:Kolejna sprawa to jakie węże trzeba wypiąć by wlać i zła płyn metodą domową?
Odpinasz przewód powrotny do zbiorniczka.
Lejesz płyn do zbiorniczka i po przejściu całego układu, odpiętym wężem kierujesz go do wanny zlewowej.
denveco pisze:No ok a jaki w końcu ma być ten olej? Bo na korku jest co innego napisane
Idziesz do ASO, podajesz numer VIN i powinieneś dostać taki jaki jest wymagany.
A jak chcesz inaczej to napisz mi na PW numer VIN, powiedz ile litrów go chcesz i dostaniesz to ode mnie przesyłką za pobraniem.
denveco pisze:No i chyba czeka mnie wymiana pompy. Bo na postoju ciężko się kręci a po dodaniu gazu do ok 3 tys obrotów kręci się lekko... Więc i tak będzie trzeba olej wlać...
Taki układ i tak bym przepłukał.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl