części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 LPG ] Rozrzad

matiszi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 09 sie 2016, 17:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matiszi » 05 lip 2018, 13:38

czasy wtryskow sa rozne miedzy stronami. Nierowna praca silnika.

Dopuszczaja nawet 13 ale nie może byc roznicy więcej niz 6 miedzy stronami. A u mnie jest 10

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 05 lip 2018, 15:49

Hej kolego, wczoraj złożyłem rozrząd na blokadach, dekle zerwane wałki na znakach blokada w silniku i płaskownik idealnie wchodzi na wałki, procedura z elsy, nowe łańcuchy ślizgi i cały rozrząd i reszta bzdetó, i mam dokładnie tak samo jak ty. Możliwe że trzeba by było jeszcze napinacze wymienić. Ja wcześniej miałem (-14) i (-8) a teraz mam (-9) i (0). Nierówna praca silnika to któraś cewka może niedomagać przyłóż ucho do rury co idzie do filtra jak słychać takie głuche dudnięcie co jakiś czas i telepanie silnika to chyba wypadający zapłon tak mi się zdaje ale niech mnie ktoś poprawi, u mnie tak jest i wymiana świec niewiele pomogła, polecą jeszcze nowe cewki, motor AQH.

matiszi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 09 sie 2016, 17:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matiszi » 05 lip 2018, 16:45

Nierowna praca tak jakby wypadajacy zaplon. To moze byc tez od sondy. Co sie ma tez to zlego czasu wtrysku. Ja wczoraj walczylem z tym rozrzadem caly wieczor i pol nocy. dzis wieczorem bede logowal i napisze czy miało to sens bo ustawiłem na -1 i 0

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 lip 2018, 18:16

ustawienie raczej nie ma nic na pracę motoru
w waszych przypadkach
Lewizna lambdy lejące coś :]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lip 2018, 19:33

matiszi pisze:Czyli na 100% ma byc z początkiem 077? Bo bylem dzis w 3 hurtowniach i w kazdej co innego mowia.. w sensie ze 059 do jakiegos tam numera nadwozia a 077 po tym numerze. I wedlug tych numerow vin twierdza ze u mnie ma byc ten 059
W tych hurtowniach to się akurat znają...
Daj na PW numer VIN a powiem ci jak wyjechało fabrycznie i co masz tam włożyć - bez cienia wątpliwości.

Ale nawet bez numeru VIN mogę ci powiedzieć, że od początku produkcji w żadnym po-liftowym 4.2V8 w D2 nie było nastawnika z numerem 059...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 05 lip 2018, 21:15

Masz tą samą furę co ja i ten sam rocznik ja mam taki napinacz 077 109 088 E

Przy okazji można zobaczyć jak mi ładnie ślizgi zgryzło.

Obrazek

A tu już z nowym ślizgiem i łańcuchem pięknie się prezentuje aczkolwiek w najbliższej przyszłości będę wstawiał nowe gdyż nawet po wymianie zaworków przy uruchamianiu se zaklekocze z 1,5 sek właściwie to żadnej różnicy po wymianie niema raczej.

Obrazek

matiszi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 09 sie 2016, 17:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matiszi » 05 lip 2018, 21:57

Ja mowilem napinaczu hydraulicznym paska rozrzadu <jezyk2>

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 05 lip 2018, 22:06

Ale napisałeś że ustawiłeś teraz na -1 i 0 i są jakieś różnice w pracy silnika?

matiszi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 09 sie 2016, 17:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matiszi » 05 lip 2018, 22:48

Zywsze auto. Lepiej jedzie z niskich obrotow i na gaz lepiej reaguje. Na dniach sie okaze jak to sie przeklada na czasy wtryskow i wskazania sond

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lip 2018, 22:53

matiszi pisze:Ja mowilem napinaczu hydraulicznym paska rozrzadu <jezyk2>
I skąd my to mamy wiedzieć? <boisie>

Tak, napinacz hydrauliczny paska rozrządu w do numeru nadwozia 4D-Y-016500 włącznie miał napinacz 059109479B.
Później, od numeru ...501 miał już 077109479D

ale...

do konkretnego napinacza, wg.producenta, należy zastosować odpowiednią rolkę napinającą...
do napinacza 059... rolka ma numer 077109485C
do napinacza 077... rolka ma numer 077109485E

ehhhh
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

matiszi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 09 sie 2016, 17:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matiszi » 05 lip 2018, 23:43

FOSS pisze:
ale...

do konkretnego napinacza, wg.producenta, należy zastosować odpowiednią rolkę napinającą...
do napinacza 059... rolka ma numer 077109485C
do napinacza 077... rolka ma numer 077109485E

ehhhh
Ale INA z koncowka C i z E ma ta sama rolke

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 lip 2018, 11:15

matiszi pisze:Ale INA z koncowka C i z E ma ta sama rolke
Ale...
- po pierwsze napisałem, że "wg. producenta" czyli Audi...
- po drugie wielkość rolki może być taka sama ale konstrukcyjnie dźwignia napinająca już nie...
- a po trzecie nieprawdą jest to co mówisz bo dla obu numerów INA podaje dwa różne zamienniki ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bljadz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 26 maja 2018, 09:21
Lokalizacja: Brańsk

Post autor: bljadz » 10 lip 2018, 11:34

Trochę nie na temat ale jak ktoś z Podlasia by potrzebował to mogę pożyczyć blokadę wału i samoróbkę do blokowania rozrządu. U mnie się sprawdziła :)

Pan chodź tu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pan chodź tu » 23 lip 2019, 14:11

Cześć,
Silnik AQH właśnie wymieniam rozrząd i wkradła mnie się niepewność a mianowicie
wał korbowy ustawiony na znaki wkręcona blokada, listwa blokująca koła rozrządu założona, ściągnięte koła wałków wszystko pasowało.
Zdjąłem pokrywy zaworów w celu wymiany uszczelek i...
I teraz rodzi się pytanie czy przy takim ustawieniu wałki (wydechowy i ssący) muszę pokrywać się ze znakami na zębatce wałków i tymi strzałkami na panewkach. Wydaję mi się że tak?!
O ile w prawej głowicy się pokrywają one, to już w lewej brakuje około 90 stopni żeby znaki na zębatkach pokryły się ze strzałkami.
Ktoś wcześniej musiał wyciągać wałki bo są pozaznaczane i nastawnik wymieniony może źle to złożył. <hmm>
Jak to ma być dokładnie, czy wystarczy że obrócę tymi wałkami na strzałki i będzie dobrze ???
Czy składać jak jest?

przed rozebraniem blok 093

Group -------- 760/min -------- 17,3% ------,,,,, -5.0 CF ----- --,,,,, -2.0 CF
093 ----- Engine Speed -------- Last ----- ----- Phase Bank 1 --------- Phase Bank 2
------------ Rpm --------- ---------- % ----- -15 to 10 deg ------ -15 to 10 deg


Już wszystko jasne sprężyny zaworowe obróciły trochę walkami :>
Znaki sie już zgadzają.

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 24 lip 2019, 00:41

Hej ja wymieniałem miesiąc temu napinacze wałków też w AHQ (swoją drogą polecam napinacze z ebay uk za 600 zł dwie sztuki z przesyłką już chodzą aż miło) to przy okazji też i rozrząd ustawiałem od nowa, i tak kręciłem wałem że aż mnie ręka rozbolała, jednego dnia drugiego dnia, bo może sie napinacz paska jakoś ułoży przez noc czy coś. Wszystko na blokadach instrukcja z elsy każdy krok wykonany każda śruba czy napinacz napinane dynamometrami, wszystko wyczyszczone na perfekt.

I dochodzę do wniosku że niemożliwe jest ustawienie rozrządu na 0,0 nawet jeżeli wszystko jest idealnie na znakach a każdy parametr jest książkowy i każda część jest nowa włącznie z łańcuszkami i pierdołami to po prostu się nie da. No ale próbowałem.

Jak możesz to podaj zdjęcie z bloku 093 ile ci wyszło, tylko nie od razu po odpaleniu bo wtedy pokaże ci 0.0

Jak kupiłem to było (-14) i (-8) i po założeniu blokady było przestawione jakby o ząbek, potem robiony rozrząd bez wymiany napinaczy (-9) i (0) i teraz wynik który uzyskałem to (-6) i (+2) więc za każdym razem wychodzi ok 8 różnicy. Sam nie wiem dlaczego blokada jest prosta a nawet jakby była krzywa to by się nie pokrywało ze znakami na wałkach, znowu czujniki halla są dobrze zamontowane, więc już zostawiam to tak jak jest.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl