[S8 D2 00 LPG ] Rozrzad
Hej kolego, wczoraj złożyłem rozrząd na blokadach, dekle zerwane wałki na znakach blokada w silniku i płaskownik idealnie wchodzi na wałki, procedura z elsy, nowe łańcuchy ślizgi i cały rozrząd i reszta bzdetó, i mam dokładnie tak samo jak ty. Możliwe że trzeba by było jeszcze napinacze wymienić. Ja wcześniej miałem (-14) i (-8) a teraz mam (-9) i (0). Nierówna praca silnika to któraś cewka może niedomagać przyłóż ucho do rury co idzie do filtra jak słychać takie głuche dudnięcie co jakiś czas i telepanie silnika to chyba wypadający zapłon tak mi się zdaje ale niech mnie ktoś poprawi, u mnie tak jest i wymiana świec niewiele pomogła, polecą jeszcze nowe cewki, motor AQH.
W tych hurtowniach to się akurat znają...matiszi pisze:Czyli na 100% ma byc z początkiem 077? Bo bylem dzis w 3 hurtowniach i w kazdej co innego mowia.. w sensie ze 059 do jakiegos tam numera nadwozia a 077 po tym numerze. I wedlug tych numerow vin twierdza ze u mnie ma byc ten 059
Daj na PW numer VIN a powiem ci jak wyjechało fabrycznie i co masz tam włożyć - bez cienia wątpliwości.
Ale nawet bez numeru VIN mogę ci powiedzieć, że od początku produkcji w żadnym po-liftowym 4.2V8 w D2 nie było nastawnika z numerem 059...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Masz tą samą furę co ja i ten sam rocznik ja mam taki napinacz 077 109 088 E
Przy okazji można zobaczyć jak mi ładnie ślizgi zgryzło.
A tu już z nowym ślizgiem i łańcuchem pięknie się prezentuje aczkolwiek w najbliższej przyszłości będę wstawiał nowe gdyż nawet po wymianie zaworków przy uruchamianiu se zaklekocze z 1,5 sek właściwie to żadnej różnicy po wymianie niema raczej.
Przy okazji można zobaczyć jak mi ładnie ślizgi zgryzło.
A tu już z nowym ślizgiem i łańcuchem pięknie się prezentuje aczkolwiek w najbliższej przyszłości będę wstawiał nowe gdyż nawet po wymianie zaworków przy uruchamianiu se zaklekocze z 1,5 sek właściwie to żadnej różnicy po wymianie niema raczej.
I skąd my to mamy wiedzieć?matiszi pisze:Ja mowilem napinaczu hydraulicznym paska rozrzadu
Tak, napinacz hydrauliczny paska rozrządu w do numeru nadwozia 4D-Y-016500 włącznie miał napinacz 059109479B.
Później, od numeru ...501 miał już 077109479D
ale...
do konkretnego napinacza, wg.producenta, należy zastosować odpowiednią rolkę napinającą...
do napinacza 059... rolka ma numer 077109485C
do napinacza 077... rolka ma numer 077109485E
ehhhh
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale...matiszi pisze:Ale INA z koncowka C i z E ma ta sama rolke
- po pierwsze napisałem, że "wg. producenta" czyli Audi...
- po drugie wielkość rolki może być taka sama ale konstrukcyjnie dźwignia napinająca już nie...
- a po trzecie nieprawdą jest to co mówisz bo dla obu numerów INA podaje dwa różne zamienniki
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Cześć,
Silnik AQH właśnie wymieniam rozrząd i wkradła mnie się niepewność a mianowicie
wał korbowy ustawiony na znaki wkręcona blokada, listwa blokująca koła rozrządu założona, ściągnięte koła wałków wszystko pasowało.
Zdjąłem pokrywy zaworów w celu wymiany uszczelek i...
I teraz rodzi się pytanie czy przy takim ustawieniu wałki (wydechowy i ssący) muszę pokrywać się ze znakami na zębatce wałków i tymi strzałkami na panewkach. Wydaję mi się że tak?!
O ile w prawej głowicy się pokrywają one, to już w lewej brakuje około 90 stopni żeby znaki na zębatkach pokryły się ze strzałkami.
Ktoś wcześniej musiał wyciągać wałki bo są pozaznaczane i nastawnik wymieniony może źle to złożył.
Jak to ma być dokładnie, czy wystarczy że obrócę tymi wałkami na strzałki i będzie dobrze ???
Czy składać jak jest?
przed rozebraniem blok 093
Group -------- 760/min -------- 17,3% ------,,,,, -5.0 CF ----- --,,,,, -2.0 CF
093 ----- Engine Speed -------- Last ----- ----- Phase Bank 1 --------- Phase Bank 2
------------ Rpm --------- ---------- % ----- -15 to 10 deg ------ -15 to 10 deg
Już wszystko jasne sprężyny zaworowe obróciły trochę walkami
Znaki sie już zgadzają.
Silnik AQH właśnie wymieniam rozrząd i wkradła mnie się niepewność a mianowicie
wał korbowy ustawiony na znaki wkręcona blokada, listwa blokująca koła rozrządu założona, ściągnięte koła wałków wszystko pasowało.
Zdjąłem pokrywy zaworów w celu wymiany uszczelek i...
I teraz rodzi się pytanie czy przy takim ustawieniu wałki (wydechowy i ssący) muszę pokrywać się ze znakami na zębatce wałków i tymi strzałkami na panewkach. Wydaję mi się że tak?!
O ile w prawej głowicy się pokrywają one, to już w lewej brakuje około 90 stopni żeby znaki na zębatkach pokryły się ze strzałkami.
Ktoś wcześniej musiał wyciągać wałki bo są pozaznaczane i nastawnik wymieniony może źle to złożył.
Jak to ma być dokładnie, czy wystarczy że obrócę tymi wałkami na strzałki i będzie dobrze ???
Czy składać jak jest?
przed rozebraniem blok 093
Group -------- 760/min -------- 17,3% ------,,,,, -5.0 CF ----- --,,,,, -2.0 CF
093 ----- Engine Speed -------- Last ----- ----- Phase Bank 1 --------- Phase Bank 2
------------ Rpm --------- ---------- % ----- -15 to 10 deg ------ -15 to 10 deg
Już wszystko jasne sprężyny zaworowe obróciły trochę walkami
Znaki sie już zgadzają.
Hej ja wymieniałem miesiąc temu napinacze wałków też w AHQ (swoją drogą polecam napinacze z ebay uk za 600 zł dwie sztuki z przesyłką już chodzą aż miło) to przy okazji też i rozrząd ustawiałem od nowa, i tak kręciłem wałem że aż mnie ręka rozbolała, jednego dnia drugiego dnia, bo może sie napinacz paska jakoś ułoży przez noc czy coś. Wszystko na blokadach instrukcja z elsy każdy krok wykonany każda śruba czy napinacz napinane dynamometrami, wszystko wyczyszczone na perfekt.
I dochodzę do wniosku że niemożliwe jest ustawienie rozrządu na 0,0 nawet jeżeli wszystko jest idealnie na znakach a każdy parametr jest książkowy i każda część jest nowa włącznie z łańcuszkami i pierdołami to po prostu się nie da. No ale próbowałem.
Jak możesz to podaj zdjęcie z bloku 093 ile ci wyszło, tylko nie od razu po odpaleniu bo wtedy pokaże ci 0.0
Jak kupiłem to było (-14) i (-8) i po założeniu blokady było przestawione jakby o ząbek, potem robiony rozrząd bez wymiany napinaczy (-9) i (0) i teraz wynik który uzyskałem to (-6) i (+2) więc za każdym razem wychodzi ok 8 różnicy. Sam nie wiem dlaczego blokada jest prosta a nawet jakby była krzywa to by się nie pokrywało ze znakami na wałkach, znowu czujniki halla są dobrze zamontowane, więc już zostawiam to tak jak jest.
I dochodzę do wniosku że niemożliwe jest ustawienie rozrządu na 0,0 nawet jeżeli wszystko jest idealnie na znakach a każdy parametr jest książkowy i każda część jest nowa włącznie z łańcuszkami i pierdołami to po prostu się nie da. No ale próbowałem.
Jak możesz to podaj zdjęcie z bloku 093 ile ci wyszło, tylko nie od razu po odpaleniu bo wtedy pokaże ci 0.0
Jak kupiłem to było (-14) i (-8) i po założeniu blokady było przestawione jakby o ząbek, potem robiony rozrząd bez wymiany napinaczy (-9) i (0) i teraz wynik który uzyskałem to (-6) i (+2) więc za każdym razem wychodzi ok 8 różnicy. Sam nie wiem dlaczego blokada jest prosta a nawet jakby była krzywa to by się nie pokrywało ze znakami na wałkach, znowu czujniki halla są dobrze zamontowane, więc już zostawiam to tak jak jest.